medicine.lv skaitļos

Lietotāji online51
Aktīvie uzņēmumi12656
Nozares raksti11789
Ekspertu atbildes21477
Aptauja: lielākajai daļai iedzīvotāju iesmaržošanās ir neatņemams ikdienas rituāls, turklāt viņi neiebilst pret smaržu iegādi aptiekā : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Aptauja: lielākajai daļai iedzīvotāju iesmaržošanās ir neatņemams ikdienas rituāls, turklāt viņi neiebilst pret smaržu iegādi aptiekā

Banner 280x280
Banner 280x280
Banner 280x280

Smaržas kā ikdienā, tā īpašos gadījumos lieto 92% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, no kuriem katrs piektais norāda, ka lieto tikai modē esošās smaržas un smaržas ar zināmu zīmolu. Tajā pašā laikā vairāk nekā trešā daļa Latvijas iedzīvotāju viena smaržu flakona iepakojumam ir gatavi tērēt tikai līdz 20 latiem. Šāda informācija iegūta aptieku tīkla „Ģimenes aptiekas” aptaujā par smaržu lietošanas paradumiem, kurā piedalījās 846 dažāda vecuma un dzimuma Latvijas iedzīvotāji.

No visiem smaržu mīļotājiem 70% respondentu tās lieto katru dienu, bet 14% aptaujāto norādīja, ka smaržas lieto darba dienās, kad jādodas uz darbu vai mācībām. Savukārt teju katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs iesmaržojas tikai īpašos gadījumos – svētku, pasākumu un ballīšu laikā.

Noskaidrots, ka 35% sieviešu un vīriešu smaržas lieto, lai kopumā justos pievilcīgāki un attiecīgi sievišķīgāk vai vīrišķīgāk. Nedaudz vairāk aptaujāto (38%) smaržas lieto, jo vienkārši patīk iesmaržošanās process, bet teju katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs iesmaržojas savas personības izcelšanas nolūkā vai arī tāpēc, ka tas ir ieradums (šādas atbildes sniedza attiecīgi 12% un 13% respondentu).

„Ģimenes aptiekas” aptaujā arī noskaidrojušas, ka nedaudz vairāk nekā trešdaļa (38%) aptaujāto vienam smaržu flakonam tērē 20 līdz 30 latu, savukārt aptuveni tikpat - 37% respondentu par tām gatavi maksāt tikai līdz 20 latiem. 30 līdz 40 latus par smaržām maksā 17% aptaujāto iedzīvotāju, bet 8% aptaujāto, iegādājoties smaržas, gatavi šķirties no summām, kas pārsniedz 40 latu.

Vispopulārākās smaržu iegādes vietas bijušas līdz šim tradicionālie kosmētikas un parfimērijas veikali (31%), bet teju katrs piektais Latvijas iedzīvotājs tās pērk lidostā vai iegādājas ceļojumu laikā ārzemēs. Savukārt gandrīz katrs desmitais aptaujātais smaržas iegādājas interneta veikalos, vai arī tās tiek saņemtas dāvanā.

Tā kā „Ģimenes aptiekas” pirmo reizi Latvijā ir uzsākušas smaržu tirdzniecību aptiekās, nosakot, ka aptieku klientiem tās būs pieejamas vismaz par 20% lētāk nekā lielākajās tirdzniecības vietās Latvijā, aptieku tīkls vēlējās arī noskaidrot, kā iedzīvotāji kopumā vērtē smaržu iegādi aptiekā.

Gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju iespēju nopirkt smaržas aptiekā vērtē pozitīvi, bet katrs trešais norāda, ka tas ir nedaudz neierasti un pie šīs iespējas ir jāpierod. Taču 15% aptaujāto atzina, ka viņiem nav iebildumu pret smaržu tirdzniecību aptiekās, jo smaržu iegādes vietai neesot nozīmes - svarīgi, lai tās būtu kvalitatīvas un par pieejamām cenām. Turklāt 73% respondentu apstiprināja, ka aptieka kļūtu par ierastu vietu smaržu iegādei, ja tās varētu nopirkt par izdevīgāku cenu nekā citviet.

„Aptaujas rezultāti parāda, ka daļai Latvijas iedzīvotāju nav būtiski, kur iegādāties smaržas, taču ir liela nozīme to cenai un kvalitātei. Ja cilvēkiem līdz šim bijis jāizvēlas pirkt mazāk pazīstamas un iekārotas smaržas par zemāku cenu vai pasaulē iemīļotus smaržu aromātus par daudz augstāku cenu, tad mēs piedāvājam šo kārtību mainīt, jo aptiekās arī oriģinālās populāro zīmolu smaržas var iegādāties par pieejamākām cenām. Piemēram, ja tradicionālajās tirdzniecības vietās virkne smaržu maksā 25 līdz 35 latus, tad tie paši zīmoli aptiekā būs nopērkami par vismaz 20% lētāk, tādējādi sniedzot iespēju smaržas iegādāties arī tai trešdaļai Latvijas iedzīvotāju, kuri tām atļaujas tērēt tikai līdz 20 latiem,” stāsta „Ģimenes aptieku” direktors Ilgvars Ķipēns.

Izvērtējot atbildes, secināts, ka respondentu visiemīļotākais zīmols ir „Hugo Boss”, nākamie pēc popularitātes ir „Gucci”, „Chanel”, „Calvin Klein”, „Christian Dior”, „Elizabeth Arden” un citi. Izrādījies arī, ka viens no iecienītākajiem smaržu zīmoliem ir latviešu „Dzintars”. Turklāt lielāko daļu no šiem zīmoliem iespējams iegādāties arī „Ģimenes aptiekās”.

Nereti smaržas tiek pasniegtas arī kā dāvana, un aptaujā noskaidrots, ka visbiežāk smaržas tiek dāvinātas dzimšanas un vārda dienās (33%), Ziemassvētkos (15%), Valentīna dienā (7%), kāzu jubilejās un citās gadadienās (7%). Teju katrs desmitais respondents norādīja, ka smaržas mēdzot dāvināt arī bez īpaša iemesla.

„Ģimenes aptieku” tīkls ir viens no vadošajiem zāļu mazumtirdzniecības uzņēmumiem Latvijā, un tas pieder „Hansa Pharma”. Uzņēmums dibināts 1995. gadā un ir viens no „Phoenix Group” uzņēmumiem, kas savukārt ir vislielākais medikamentu tirgotājs Eiropā. Patlaban „Ģimenes aptiekas” apvieno 53 aptiekas un 4 aptieku filiāles.

Patlaban smaržas ir nopērkamas jau 11 „Ģimenes aptiekās” visā Latvijā - Rīgā (t/c „Domina”, t/c „Spice”, t/c „Galerija Centrs”, t/c „Olimpia”, t/p „Alfa” un Skolas ielā 30), Valmierā, Ventspilī, Jelgavā, Liepājā un Jūrmalā. Zemāku cenu „Ģimenes aptiekas” spēj nodrošināt, pateicoties dalībai to uzņēmumu grupā, kuri veido vienu no Eiropas lielākajiem medikamentu tirgotājiem - „Phoenix Group”.


Lelde Sāre,
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Projektu vadītāja

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Diemžēl, gadiem ejot, ar ādas kopšanu vien ir par maz – lai saglabātu izskatu, kādu to vēlamies redzēt, bieži vien bez ķirurģijas neiztikt. Tāpēc Dr. Mauriņa klīnika Mežaparkā līdztekus jau tā plašajam pakalpojumu klāstam tagad piedāvā arī plastiskās ķirurģijas operācijas, tā nodrošinot pilnvērtīgu un kvalitatīvu aprūpi vienuviet.

Aktuālie piedāvājumi

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Kvalitatīvs matracis var ievērojami uzlabot cilvēka dzīves kvalitāti, nodrošinot komfortu un cieņpilnu aprūpi dzīves visgrūtākajos brīžos. Investīcijas šādā matracī ir ieguldījums pacienta veselībā un labklājībā, kas sniedz ieguvumus gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.

Novērs muguras sāpes!

Novērs muguras sāpes!

Vai kaut vienu reizi dzīvē esi jutis muguras sāpes, īpaši muguras lejasdaļā? “Veselības sporta stacijas” treneri nodarbībās risina sūdzības par muguras sāpēm savas kompetences ietvaros un sadarbojoties ar citu jomu speciālistiem. 

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Rīgā tiek piedāvātas dažādas SPA iespējas, sākot no sabiedriskām iestādēm līdz augstas klases SPA. Ideāla SPA izvēle Rīgā ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Uzzināsim vairāk, kāpēc izvēlēties Inlux SPA!

Video

Produktu testi

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Perfecto" piedāvā testēt FITY dabas pulverus pēc izvēles – Nātru, Gārsas vai Balandas pulveri.

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Fit & Healthy" piedāvāja izmēģināt zīmola "OstroVit" uztura bagātinātāju - magnija bisglicinātu.

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar dabiskās kosmētikas zīmolu RUUTe® piedāvāja testēt sejas krēmu Roze, kas domāts jebkuram sejas ādas tipam, arī sausai un iekaisušai ādai.

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Zepter International Baltic" piedāvāja testēt "Myion" – inovatīvu portatīvo gaisa attīrītāju.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Atklāj īpašo Japānas skaistuma noslēpumu, kuru izstrādājuši Jāpānas zinātnieki. Dr.Ohhira® produkti – augstākās kvalitātes Japānas kosmētika un uztura bagātinātāji.

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery ir Latvijas zīmols, kas no 2018. gada izstŗādā un ražo gaisa kompresijas ierīces, ko izmanto limfodrenāžas un sporta atjaunošanās nolūkos. Šīs iekārtas ir iecienījuši fizioterapeiti, sporta ārsti un masāžas speciālisti visā pasaulē, kā arī tos lieto visi top Latvijas atlēti.