Aptauja: Latvijas iedzīvotāji kafiju dzer biežāk nekā iedzīvotāji Lietuvā un Igaunijā
Latvijas iedzīvotāji dienā izdzer vairāk kafijas nekā Lietuvā un Igaunijā, liecina kafijas ražotāja "Melnā kafija" veiktā aptauja par kafijas lietošanas paradumiem Baltijas valstīs.
Latvijā arī ir mazākais to cilvēku īpatsvars, kuri ikdienā kafiju nelieto, secināts aptaujā.
Lielākā daļa jeb 75% aptaujāto kafijas lietotāju Latvijā dienā izdzer vismaz divas tasītes kafijas, visbiežāk izvēloties krūzītē aplietu kafiju vai profesionāli pagatavotu kafiju, piemēram, kafejnīcās.
Līdzīgi ir arī Lietuvā - vismaz divas tasītes dienā izdzer gandrīz 75% aptaujāto iedzīvotāju, taču lielāku priekšroku dodot krūzītē aplietai kafijai. Mazāk kafiju dzer Igaunijā - tur attiecīgo daudzumu dienā patērē vien divas trešdaļas aptaujāto. Taču Igaunijā ir lielāks skaits tādu, kuri ikdienā izdzer pat četras līdz sešas kafijas tasītes.
To, ka kafiju nedzer, biežāk norāda vīrieši (21%), kā arī 18 līdz 29 gadus veci iedzīvotāji.
Katrā valstī ir arī atšķirīgi kafijas lietošanas paradumi, piemēram, kamēr Lietuvā un Latvijā cieņā ir kafija, kas pagatavota, to uzreiz aplejot krūzītē, igauņi ir iecienījuši kafijas aparātā un franču presē pagatavotu kafiju.
Igaunijā 55% aptaujāto labprātāk izvēlas dzert kafiju ar pienu, turpretī Lietuvā 59% izvēlas tieši melnu kafiju. Kafijas lietotāji Latvijā arī biežāk izvēlas baudīt melnu kafiju - 48%, taču gandrīz tikpat bieži dzer arī kafiju ar pienu - 39%. Latvijā un Igaunijā kafiju vairāk lieto vīrieši, bet Lietuvā - sievietes, taču kopumā šīs atšķirības starp dzimumiem nav pārāk lielas, stāsta "Melnās kafijas" ģenerāldirektors Mārtiņš Čakste.
Ņemot vērā to, ka vietas, kur nopirkt kafiju līdzi ņemšanai, ir izplatītas, tomēr visās valstīs šāds paradums ir tikai 5% aptaujāto. Biežāk kafija tiek dzerta mājās pirms došanās ikdienas gaitās. Latvijā un Igaunijā šāds paradums ir 63% un 66% aptaujāto kafijas patērētāju, bet Lietuvā - 51%. Cilvēki itin bieži kafiju bauda arī darbvietās, ko Lietuvā apstiprina 31% aptaujāto, Latvijā - 24%, bet Igaunijā - 18%.
Aptaujas dati liecina, ka tikai 5% respondentu kafiju mēdz iegādāties pa ceļam līdzņemšanai.
Kafijas lietotāji iepērkoties ir lojāli noteiktai kafijas šķirnei. Visās trīs Baltijas valstīs šis ir svarīgākais faktors, izvēloties kafiju. Domas dalās starp valstīm par nākamo būtiskāko faktoru, kas ietekmē kafijas pirkumu: Lietuvā un Igaunijā tā ir cena (35% un 40%), savukārt Latvijā - zīmols (37%)
Kafijas ražotājs "Melnā kafija" sadarbībā ar mediju aģentūru "Mindshare" aptauju veica internetā šī gada oktobrī. Aptauja tika veikta visās Baltijas valstīs, tajā piedalījās 1400 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
LETA