medicine.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi12656
Nozares raksti11789
Ekspertu atbildes21477
Aptauja: cilvēki iedegumu maldīgi uzskata par veselības pazīmi : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Aptauja: cilvēki iedegumu maldīgi uzskata par veselības pazīmi

Apkopojot sabiedrības viedokli par sauļošanos, tās ietekmi un aizsarglīdzekļu lietošanas paradumiem, "Photoderm" un "Ģimenes aptieku" veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka 35% respondentu iedegumu maldīgi uzskata par veselības pazīmi. Tāpat rezultāti rāda, ka cilvēkus rūpēties par savas ādas veselību motivē nevēlēšanas gūt saules apdegumus un iespēja pasargāt ādu no ultravioletā (UV) starojuma.

Jautāti, vai vasarā ādas aizsardzībai izmanto saules aizsarglīdzekļus, lielākā daļa - 59% aptaujas respondentu atzīst, ka tos lieto tikai sauļojoties. Savukārt 12% aptaujāto atzīst, ka lieto saules aizsarglīdzekļus tikai tad, ja tie ir pa rokai vai ir iespēja tos aizņemties no citiem. Taču pozitīvi ir vērtējams rādītājs, ka tikai četri procenti uzskata – saules aizsarglīdzekļus lietot nav nepieciešams. Kā visbiežāko atbildi, kādēļ tiek lietoti saules aizsarglīdzekļi, 39% gadījumu respondenti min vēlmi izsargāties no saules apdegumiem, un tikpat bieži kā iemesls atzīmēta nepieciešamība pasargāt ādu no kaitīgā UV starojuma.

Lai gan dermatologi sauļojoties iesaka lietot aizsarglīdzekļus ar maksimālo aizsardzību jeb SPF faktoru, aptauja rāda, ka visbiežāk tiek lietoti zemas aizsardzības līdzekļi ar SPF faktoru 15 – 20 vai pat SPF faktoru tikai līdz 10. Savukārt Latvijas iedzīvotāju bieži izplatītajam I un II ādas fototipam vairāk atbilstošie līdzekļi ar SPF faktoru 50+ tiek lietoti pavisam reti – to lietošanu atzīst tikai septiņi procenti respondentu.

Banner 280x280
Banner 280x280
Banner 280x280

52% respondentu atzīst – lai gan saules aizsarglīdzeklis iegādāts jau pērnajā sauļošanas sezonā, tas tiek izmantos noteiktajā derīguma termiņā. Tajā pašā laikā vairāk nekā piektā daļa respondentu termiņam uzmanību nepievērš un to izmanto jebkurā gadījumā, kamēr iepakojums ir izlietots. Tāpat aptauja rāda, ka piektā daļa aptaujāto nemaz nezina, cik ilgi saglabājas saules aizsarglīdzekļa efektivitāte pēc tā atvēršanas.

"Lai arī aptaujā lielākā daļa respondentu norāda, ka izmanto saules aizsarglīdzekļus, lai pasargātu ādu no apdeguma, kā arī UVB UVA starojuma, diemžēl aptaujas dati liecina, ka vairumā gadījumu respondenti savu ādu aizsargā nepilnīgi. Būtībā visi sauļošanās līdzekļi sniedz efektīvu ķermeņa aizsardzību tikai vienu sezonu pēc iepakojuma atvēršanas. Tātad iepriekšējā gadā lietots līdzeklis jau nākamajā vasarā būs zaudējis savas aizsargājošās īpašības pat tad, ja uz iepakojuma norādītais derīguma termiņš vēl būs spēkā," norāda "Ģimenes aptieku" pārdošanas attīstības vadītājs Egils Tēbelis. Viņš piebilst, ka šis fakts nav zināms ļoti daudziem cilvēkiem, kam mājās vēl glabājas pagājušajā vasarā lietoti aizsarglīdzekļi, tieši tādēļ informatīvos nolūkos maijā "Ģimenes aptiekās" tiek īstenota akcija: "Atnes savu veco saules aizsargkrēmu un saņem 2 Ls atlaidi jauna "Bioderma" saules aizsarglīdzekļa pirkumam!"

Aptaujātie tika lūgti arī norādīt, vai pievērš uzmanību tam, ka saules aizsarglīdzeklis pasargā ne tikai no UVB, bet arī pret UVA starojumu. Kā zināms, Eiropas Kopienu komisijas vadlīnijas nosaka, ka līdzekļiem ir jāpasargā ne tikai no UVB stariem, bet arī UVA stariem. To savstarpējai aizsardzības faktoru attiecībai jābūt ne lielākai par trīs, cenšoties panākt homogēni vienādu aizsardzības stiprumu gan pret B, gan pret A stariem. Savukārt aptaujā 39% respondentu ir atzinuši, ka neseko līdzi šai informācijai, toties 49% cenšas tai pievērst uzmanību.

Visbiežāk saules aizsarglīdzekļi tiek iegādāti plaša patēriņa preču veikalos – to dara teju 50% respondentu. Otrajā vietā ierindojas aptiekas, bet trešajā – specializētie veikali. Savukārt iegādes brīdī visbūtiskākais arguments ir cena - 31% aptaujāto norādīja, ka būtiska ir cena vai tas, kuram produktam konkrētajā brīdī ir atlaide. 18% svarīga ir līdzekļa tekstūra un tas, vai aizsarglīdzeklis viegli klājas. Dermatologa vai ārsta ieteikumi ir būtiski 14% aptaujāto.

Aptauja rāda, ka puse aptaujāto saulesbrilles lieto dažreiz, tikmēr 34% aptaujāto tās izmanto vienmēr, kas kopā ir 85% no visiem respondentiem. Savukārt cepure kā aizsargs no saules tiek izmantota retāk - dažreiz to lieto 54% aptaujāto, bet nekad to nedara 35% respondentu.

"Photoderm" un "Ģimenes aptieku" interneta aptauja tika veikta šī gada aprīlī un maijā. Tajā piedalījās 200 respondentu.

Papildu informācija: Inga Bite, "P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības"
Foto: Pilseta24.lv

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Diemžēl, gadiem ejot, ar ādas kopšanu vien ir par maz – lai saglabātu izskatu, kādu to vēlamies redzēt, bieži vien bez ķirurģijas neiztikt. Tāpēc Dr. Mauriņa klīnika Mežaparkā līdztekus jau tā plašajam pakalpojumu klāstam tagad piedāvā arī plastiskās ķirurģijas operācijas, tā nodrošinot pilnvērtīgu un kvalitatīvu aprūpi vienuviet.

Aktuālie piedāvājumi

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Kvalitatīvs matracis var ievērojami uzlabot cilvēka dzīves kvalitāti, nodrošinot komfortu un cieņpilnu aprūpi dzīves visgrūtākajos brīžos. Investīcijas šādā matracī ir ieguldījums pacienta veselībā un labklājībā, kas sniedz ieguvumus gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.

Novērs muguras sāpes!

Novērs muguras sāpes!

Vai kaut vienu reizi dzīvē esi jutis muguras sāpes, īpaši muguras lejasdaļā? “Veselības sporta stacijas” treneri nodarbībās risina sūdzības par muguras sāpēm savas kompetences ietvaros un sadarbojoties ar citu jomu speciālistiem. 

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Rīgā tiek piedāvātas dažādas SPA iespējas, sākot no sabiedriskām iestādēm līdz augstas klases SPA. Ideāla SPA izvēle Rīgā ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Uzzināsim vairāk, kāpēc izvēlēties Inlux SPA!

Video

Produktu testi

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Perfecto" piedāvā testēt FITY dabas pulverus pēc izvēles – Nātru, Gārsas vai Balandas pulveri.

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Fit & Healthy" piedāvāja izmēģināt zīmola "OstroVit" uztura bagātinātāju - magnija bisglicinātu.

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar dabiskās kosmētikas zīmolu RUUTe® piedāvāja testēt sejas krēmu Roze, kas domāts jebkuram sejas ādas tipam, arī sausai un iekaisušai ādai.

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Zepter International Baltic" piedāvāja testēt "Myion" – inovatīvu portatīvo gaisa attīrītāju.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Atklāj īpašo Japānas skaistuma noslēpumu, kuru izstrādājuši Jāpānas zinātnieki. Dr.Ohhira® produkti – augstākās kvalitātes Japānas kosmētika un uztura bagātinātāji.

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery ir Latvijas zīmols, kas no 2018. gada izstŗādā un ražo gaisa kompresijas ierīces, ko izmanto limfodrenāžas un sporta atjaunošanās nolūkos. Šīs iekārtas ir iecienījuši fizioterapeiti, sporta ārsti un masāžas speciālisti visā pasaulē, kā arī tos lieto visi top Latvijas atlēti.