Apdrošinātājs: Inflācijas dēļ šogad veselības apdrošināšanas atlīdzībās izmaksāts par 22% vairāk nekā pērn
Pēc Covid-19 pandēmijas viļņa un straujās inflācijas, arī apdrošināšanas nozare šogad piedzīvo lielas izmaiņas. Apdrošinātājs atklāj, ka šogad veselības apdrošināšanas atlīdzībās izmaksāts jau par 22% vairāk nekā pagājušajā gadā. "Gjensidige Latvija" skaidro, kādas ir šā gada tendences un izmaiņas veselības apdrošināšanas jomā.
“Esam novērojuši, ka šogad uzņēmumi saviem darbiniekiem arvien biežāk izvēlas veselības apdrošināšanas programmas ar plašāku segumu, tajā skaitā vidēja līmeņa ar palielinātiem limitiem un papildprogrammām. No papildprogrammām šobrīd vispieprasītākās ir – ambulatorā rehabilitācija, medikamentu iegāde, zobārstniecības programma un veselības veicināšanas programma,” skaidro apdrošināšanas sabiedrības personu produktu galvenā risku parakstītāja Ilze Zībarte.
Šogad apdrošinātājs atlīdzībās izmaksājis par 22% vairāk nekā pagājušajā gadā, un tas skaidrojams ar straujo inflāciju. Tās iespaidā būtiski pieaug veselības aprūpes pakalpojumu cenas, tādēļ ir vērojamas izmaiņas arī apdrošināšanas atlīdzību un jauno polišu prēmiju cenās. Tas nozīmē, ka par to pašu polises cenu, kas bija pagājušajā gadā, šogad var iegādāties krietni mazāku polises segumu.
Kādi ir izmantotākie pakalpojumi?
Visbiežāk veselības apdrošināšanas polises īpašnieki izvēlas izmantot tādus maksas ambulatoros pakalpojumus kā konsultācijas, diagnostiskos un laboratorijas izmeklējumus. Nereti klienti veselības apdrošināšanas polisi izmanto arī, lai negaidītu rindā uz valsts apmaksātajiem pakalpojumiem. Savukārt no papildpakalpojumiem viennozīmīgi vispieprasītākā ir zobārstniecība. Analizējot visbiežāk izmantotās maksas konsultācijas, apdrošinātājs min, ka tās ir traumatologa un ginekologa vizītes, kā arī neirologa un dermatologa konsultācijas.
Kā Covid-19 pandēmija ietekmējusi veselības apdrošināšanas nozari?
Pandēmijas laikā interese par veselības apdrošināšanu pieauga, īpaši tādiem klientiem, kas to iegādājās pirmo reizi. Savukārt darba devēji polises iegādājas saviem darbiniekiem ar mērķi celt to motivāciju un lojalitāti uzņēmumam. Šāda interese ir gan no valsts iestāžu, gan privātuzņēmēju puses. Klienti izvēlas plašākus polises segumus, piemēram, papildinot pamatprogrammu ar ambulatoro rehabilitāciju un zobārstniecības vai medikamentu papildprogrammām, un arvien biežāk vēlas ietvert savās veselības apdrošināšanas polisēs individuāli pielāgotus risinājumus.
Tāpat pēc pandēmijas tika novērota nepieciešamība pēc pakalpojuma saraksta papildināšanas. Proti, distancēšanās un mājsēde daļai sabiedrības būtiski ietekmējusi mentālo un emocionālo veselību, tieši tādēļ pakalpojumu sarakstā tika iekļautas arī psihologa un psihoterapeita konsultācijas. Tāpat tika novērota nepieciešamība iekļaut arī pilnīgi jaunu medicīnisko pakalpojumu - tiešsaistes konsultācijas ar ārstu, kas līdz pandēmijai vispār netika praktizēts.