Aicina bērnu vecākus iesaistīties diskusijā par bērnu veselības aprūpi
Ar ES fonda un nacionālā privātā finansējuma atbalstu īstenotā projekta "Nevalstisko organizāciju kapacitātes stiprināšana bērnu veselības aprūpes, pacientu tiesību un interešu aizstāvībai" ietvaros Pacientu ombuds kā Bērnu slimnīcas fonda partneris 2012.gada 31.jūlijā aicina uz diskusiju, Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas Vecāku mājā. Plānotais diskusijas norises laiks ir no plkst. 9:00 līdz 13:00 (ar kafijas pauzi). Diskusiju vadīs Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce-Rēvele un psiholoģe Ilze Ābelniece.
Diskusijas mērķis ir sniegt kvalitatīvu informāciju vecākiem par viņu tiesībām un veselības aprūpes sistēmu kopumā, kā arī pievērsties saskarsmes jautājumiem starp mediķiem un pacientu tuviniekiem. Noskaidrosim, kā pacinetu tuvinieki var rīkoties, lai atvieglotu ārstniecības procesu, kā arī sniegsim mediķiem iespēju raudzīties uz situāciju no pacienta redzes loka. Iezīmēsim kļūdas, kas ietekmē tālāko ārstniecības procesu gan no pacientu tuvinieku, gan no mediķu puses.
Tiks raisīta diskusija par divām tēmām. Pirmkārt, bērnu veselības aprūpes nodrošinājums (rindas, valsts nodrošinājums, ar ko jārēķinās izmaksu ziņā, kā mazināt gaidīšanas laikus, piekļuvi, kas vecākiem jāzina par savu bērnu aprūpi valsts sistēmā). Otrkārt, kā veiksmīgāk komunicēt ar veselības aprūpes personālu, kā gatavoties vizītei pie ārsta, ko jautāt medmāsām. Kāda informācija bērna vecākiem pienākas un kāda vecākiem jāsniedz medicīnas darbiniekiem. Kādi ir ieguvumi, zinot pareizos jautājumus un īstenojot gan tiesības gan pienākumus un informācijas sniegšanu un saņemšanu.
Pasākumā būs iespēja saņemt jaunu materiālu par pacientu un aprūpes personāla tiesībām, pienākumiem un ieteikumiem komunikācijas uzlabošanai.
Mūsdienu cilvēks ir "nomaldījies" jaunās veselības aprūpes sistēmas, likumu, iespēju, alternatīvu, atbildības maiņā. Vienkāršs iedzīvotājs nespēj izsekot līdzi visam notiekošajam veselības aprūpes sistēmā, netiek pietiekami informēts un visbiežāk par savām tiesībām interesējas gadījumos, kad ir jau radies konflikts ārstniecības procesā.
Aicinām savu dalību pieteikt līdz 30.jūlijam zvanot pa tālr. 28645470 vai rakstot e-pastu uz ombuds@pacientuombuds.lv
Informāciju sagatavoja Marta Augucēviča, "Pacientu ombuds" Sabiedrisko attiecību speciāliste.
Foto:Stock.XCHNG
Komentāri
-
bet ar kaut ko taču vienmēr ir jāsāk! un lai šis ir viens no piemēriem, kā kaut kas tomēr tiek uzlabots!
-
Shi diskusija neko nedos, jo bernu vecaki jau ilgi un dikti sudzas par problemam veselibas aprupe, bet vai tad ir kaut kas uzlabojies? Nē... un vecāki turpina sūdzēties un diskutēt savā starpā
-
bet ar kaut ko taču vienmēr ir jāsāk! un lai šis ir viens no piemēriem, kā kaut kas tomēr tiek uzlabots!
-
Shi diskusija neko nedos, jo bernu vecaki jau ilgi un dikti sudzas par problemam veselibas aprupe, bet vai tad ir kaut kas uzlabojies? Nē... un vecāki turpina sūdzēties un diskutēt savā starpā