medicine.lv skaitļos

Lietotāji online368
Aktīvie uzņēmumi12818
Nozares raksti1595
Ekspertu atbildes21477
5 mīti par fitnesu : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

5 mīti par fitnesu

FITNESS DABĀ. Foto: Arturs Lūkins

Aizvien vairāk cilvēku sāk ne tikai domāt par veselīgu dzīvesveidu, bet arī rīkojas. Ik rītu un vakaru varam redzēt uz ielām un parkos daudzus skrējējus, kuri piekopj veselīgu un akīvu dzīvesveidu. Un aizvien vairāk fitnesa zāļu no rītiem un vakaros ir pilnas ar cilvēkiem, kuri intensīvi vingro, lai uzlabotu sava ķermeņa aprises.

Taču ne vienmēr rezultāts pēc nodarbības fitnesa zālē liecina par pareizu treniņu, stāsta sporta kluba "Veselības fabrika" trenere, eksperte Agnese Anševica.

1. Mīts - sāpoši muskuļi pēc slodzes liecina par labu treniņu.

Patiesībā sāpes muskuļos pēc treniņa visbiežāk liecina par pārslodzi. Pārāk liela slodze rada sīkas mikrotraumas muskuļu šķiedrās, kā arī veicina pienskābes uzkrāšanos, dēļ kā arī rodas sāpes. Tādēļ iesaku būtiski piedomāt par treniņa programmu, pat konsultēties ar treneri, lai noteiktu tieši jums piemērotāko treniņa programmu. Tā rezultātā pēc treniņa jutīsiet patīkamu sagurumu un pat mundrumu, un nākamās dienas nevajadzēs mocīties ar sāpēm visā ķermenī. Savukārt spogulī vēlamās izmaiņas pamanīsiet jau pēc divu mēnešu regulāriem treniņiem.

2. Mīts - "riepu" ap vidukli var nodzīt vēderpreses vingrinājumi katru dienu.

Šis ir viens no visizplatītākajiem mītiem un te man nāksies droši vien apbēdināt daudzus šī brīnumlīdzekļa "lietotājus" - vēdera preses vingrinājumi diemžēl nepalīdzēs tikt pie slaida vidukļa. Vēdera preses muskuļi ir pārāk mazi, lai to noslogošana vien dedzinātu liekās kalorijas. Liekā svara gadījumā (kas pārsvarā ir arī iemesls "riepai") vislabākos rezultātus dos izturības slodzes, lielo muskuļu grupu noslogošana, kā arī sabalansēta diēta - vislabāk viss kopā, turklāt diēta dos vismaz 60 - 70% no rezultāta. Ir jāmazina visa ķermeņa zemādas tauku kārta, tad arī izcelsies trenētā vedera prese. Stingrai vēdera presei pilnīgi pietiek ar 2 - 3 preses treniņiem nedēļā pa 15 - 20 minūtēm.

3. Mīts - fitnesa klubus apmeklē tikai "kačoki" un modeles.

Fitnesa joma mūsdienās ir tiktāl attīstījusies, ka tagad sev piemērotu fizisko aktivitāti atradīs visu vecumu un fiziskās kondīcijas cilvēki. Klubi ir kļuvuši pieejamāki gan piedāvājuma, gan finansiālajā ziņā. Arī treneri kļuvuši izglītotāki. Modē ir trenēties gudri. Jau sen sporta klubos nav tā, ka tajos trenējas tikai slavenības vai "muskuļu kalni". Fitnesa klubs ir vieta, kur cilvēki uzlabo un uztur kārtībā savu ikdienas fizisko kondīciju. Sporta kluba apmeklējums ir dzīvesveids – vai nu pirms, vai pēc darba dienas cilvēks dodas uz sporta klubu nodoties fiziskām aktivitātēm, lai paaugstinātu savu tonusu un izlādētu nevajadzīgo un bieži arī negatīvo enerģiju.

4. Mīts - pēc vingrošanas izbeigšanas muskuļi pārvēršas taukos.

Ne reizi vien dzirdēts cilvēkus runājam, ka tad, kad cilvēks kādu iemeslu dēļ pārtrauc aktīvi sportot un vingrot, iegūtie muskuļi pamazām pārvēršas taukos un cilvēks atkal "apresnē" tieši tādēļ, ka ir kādu laiku aktīvi sportojis. Taču uzreiz uzsvēršu - tas nav fizioloģiski iespējams! Jo muskuļi un tauki ir divas dažādas audu grupas. Tad jau arī burkāns varētu pārvērsties par pienu. Realitāte ir pavisam vienkārša - pārstājot vingrot, cilvēks mazāk kustas un vairāk ēd, tāpēc tauku daudzums palielinās, bet muskuļu masa samazinās.

5. Mīts - ja sieviete pildīs spēka vingrinājumus, viņa paliks par muskuļu blāķi.

Varbūt daudzus nošokēšu, bet sievietēm patiesībā ir ļoti grūti iegūt lielu muskuļu masu, jo viņu organismā ir pārāk zems testosterona līmenis. Ja tomēr sportošanas rezultātā sievietes ķermenī ļoti būtiski pieaug muskuļu masa, tad vai nu sievietei ir ģenētiskas īpatnības, kas gan mēdz būt ļoti reti, vai arī viņa lieto steroīdu preparātus. Spēka vingrinājumi gan veicina sievietes muskuļu pieaugšanu, bet ne tik daudz, lai izskatītos pēc muskuļu blāķa. Skaists ķermeņa relfejs izskatu tikai uzlabo. Bez tam spēka vingrinājumi sievietei ir nepieciešami, jo tie uzlabo stāju, muskuļu un ādas apasiņošanu, kā arī padara stiprākus kaulus, līdz ar to ir mazāks risks saslimt ar osteoporozi.


 

 

 
 

 

Sporta kluba "Veselības fabrika" trenere Agnese Anševica

Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Vēnu pavasaris Dr. Mauriņa klīnikā

Vēnu pavasaris Dr. Mauriņa klīnikā

Dr. Mauriņa klīnika akciju "Vēnu pavasaris" organizē jau 14. gadu un šis ir laiks, kad ārsti aicina pārbaudīt kāju asinsvadu veselību. Uzzināsim, kā notiek vēnu problēmu diagnostika un kā atšķiras ārstēšanas metodes – skleroterapija no lāzeroperācijas?

Aktuālie piedāvājumi

Dabiska sejas kopšanas kosmētika – kā izvēlēties sev piemērotāko?

Dabiska sejas kopšanas kosmētika – kā izvēlēties sev piemērotāko?

Apjukt sejas kopšanas līdzekļu piedāvājumā šobrīd ir vieglāk nekā jebkad. Mārketinga saukļu un zīmolu solījumu džungļos izdarīt pareizās izvēles, nekaitējot savai ādai un vienlaikus nepārmaksājot par ādas kopšanas līdzekļiem, ir izaicinājums. Uzzināsim, kāpēc izvēlēties dabiska sastāva ādas kopšanas līdzekļus un kas jāzina, tos izvēloties?

Ko ievērot, atsākot fiziskas aktivitātes. Komentē fizioterapeits

Ko ievērot, atsākot fiziskas aktivitātes. Komentē fizioterapeits

Pavasaris ienes ne vien vairāk saules gaismas, bet arī lielāku motivāciju pievērsties sportiskām aktivitātēm. Ir būtiski piedomāt, kā atsākam šīs fiziskās aktivitātes – skriešanu, nūjošanu, soļošanu u.c. Fizioterapeite Aiga Korpa dalās ar ieteikumiem, ko ņemt vērā ikvienam aktīvas dzīves piekritējam. 

Mūsdienīga pieeja – rehabilitāciju arvien biežāk izvēlas profilaksei

Mūsdienīga pieeja – rehabilitāciju arvien biežāk izvēlas profilaksei

Jo savlaicīgāk pievēršas profilaksei un rūpēm par savu veselību preventīvos nolūkos, jo ilgāk cilvēks dzīvo bez sūdzībām par pašsajūtu un nopietnām diagnozēm. Veselīgi ēst, dzīvot aktīvu dzīvesveidu, regulāri veikt skrīninga izmeklējumus – šo profilaktisko pasākumu kopumu arvien biežāk cilvēki izvēlas papildināt ar rehabilitācijas kursu pašsajūtas uzlabošanas nolūkos, ko piedāvā kūrorta rehabilitācijas centrs "Jaunķemeri".

Video

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Atzīmējot Pasaules ergoterapijas dienu 27. oktobrī, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (Austrumu slimnīca) Rehabilitācijas klīnikas ergoterapeiti ir sagatavojuši padomus un vienkāršus  ieteikumus, kurus būtu ieteicams ņemt vērā ikvienam, kurš, sēžot pie datora, veic darba pienākumus vai arī ikdienā pie datora ekrāna pavada ilgas stundas. 

Produktu testi

Testa rezultāti: “Daily Delicious Beauty Shake” proteīna-kolagēna kokteiļi

Testa rezultāti: “Daily Delicious Beauty Shake” proteīna-kolagēna kokteiļi

Janvārī un februārī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu “Coral Club” piedāvāja testēt “Daily Delicious Beauty Shake” proteīna-kolagēna kokteiļus.

Testa rezultāti: “BestBerry” BIO Irbeņu ogu ekstrakts veselīgai sirds un asinsvadu sistēmas darbībai

Testa rezultāti: “BestBerry” BIO Irbeņu ogu ekstrakts veselīgai sirds un asinsvadu sistēmas darbībai

Janvārī un februārī Medicine.lv sadarbībā ar SIA „BestBerry” piedāvāja testēt BIO Irbeņu ogu ekstraktu veselības atbalstam.

Testa rezultāti: HealthAid Digeston® PLUS gremošanas komfortam un zarnu darbības līdzsvaram

Testa rezultāti: HealthAid Digeston® PLUS gremošanas komfortam un zarnu darbības līdzsvaram

Janvārī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "HEalthAid Baltics" piedāvāja testēt uztura bagātinātāju Digeston® PLUS gremošanas komfortam un zarnu darbības līdzsvaram. 

“Evening Formula” nervu sistēmas nomierināšanai

“Evening Formula” nervu sistēmas nomierināšanai

Februārī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu “Coral Club” piedāvā testēt augu ekstraktu uztura bagātinātāju “Evening Formula” nervu sistēmas nomierināšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Fizioterapija: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Fizioterapija: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika - integrēta pieeja sievietes veselībai. Klīnikā pieejams plašs speciālistu, diagnostikas un procedūru spektrs, lai sieviete visos sievietes dzīves periodos varētu saņemt visus nepieciešamos pakalpojumus vienuviet.

Dinsbergas klīnika, Dr. Inese Martišune: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Inese Martišune: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika - integrēta pieeja sievietes veselībai. Klīnikā pieejams plašs speciālistu, diagnostikas un procedūru spektrs, lai sieviete visos sievietes dzīves periodos varētu saņemt visus nepieciešamos pakalpojumus vienuviet.