medicine.lv skaitļos

Lietotāji online71
Aktīvie uzņēmumi12658
Nozares raksti1337
Ekspertu atbildes20843
8 padomi uztura plānošanai atvaļinājuma laikā : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

8 padomi uztura plānošanai atvaļinājuma laikā

Laiska atpūta, mazliet slinkuma, nesteidzīgas uzkodas, gardi našķi un lieliskā iespēja sev neliegt neko – tieši šāda pieeja bieži vien raksturo atpūtnieku ikdienas ritmu un ēdienu izvēli atvaļinājuma laikā. Un labi, ka tā! Nacionālais pārtikas mazumtirdzniecības tīkls ELVI un uztura speciāliste Jevgēnija Jansone atgādina astoņus padomus, kas noderēs, plānojot uzturu atvaļinājuma laikā, lai nesabojātu īpašo atvaļinājuma “atļauties vairāk” burvību, bet vienlaikus atpūtas brīži nepārvērstos par pārēšanos, pēc kuras vajadzīgs “atvaļinājums”.

Četri "nē" uzturam atvaļinājuma laikā

 1. "Nē" striktu noteikumu ievērošanai

Jau pirms došanās atvaļinājumā atceries – nav tādu produktu, no kuriem pilnībā jāatturas. Šī apziņa palīdzēs justies brīvāk un mazinās pārēšanās risku. Aizmirsti par aizliegtajiem produktiem un regulāri izbaudi ēdienu, kas sniedz patieso gandarījumu, tas palīdzēs droši izbaudīt gardumus atvaļinājuma laikā.

2. "Nē" svara zaudēšanai pirms atvaļinājuma

Lai cik liels būtu kārdinājums iegūt atvaļinājuma ideālo formu, atvadoties no pieciem liekajiem kilogramiem, atceries – svara zaudēšana vienmēr ir liels stress mūsu ķermenim un mūsu organisms uzskatīs par savu pienākumu zaudēto ātri atgūt, tāpēc palielināsies apetīte un atvaļinājumā visdrīzāk apēdīsim vairāk, nekā vajadzētu.  

3. "Nē" ēšanai bez izsalkuma

Šis “nē" ir universāls, jo tas jāatceras katru dienu, ne tikai atvaļinājuma laikā. Ēšana tikai tad, kad tiešām esi izsalcis ir kvalitatīva uztura stūrakmens, atceries par to arī atvaļinājumā! Katru reizi, kad vēlies kārumu, pajautā sev, vai tiešām esi izsalcis. Tas palīdzēs atturēties no pārēšanās un kritiski izvērtēt, cik daudz tiešām vari apēst!

 4.  "Nē" pēcatvaļinājuma detoksiem

"Atvaļinājumā ēdīšu, cik un ko gribēšu. Kad atgriežoties - beidzot saņemšu sevi rokās!" Skan pazīstami? Atceries, katru reizi, kad mēs domājam šādi, mēs organismā slepus iekodējam programmu, ka tagad jāpaspēj izbaudīt dzīve un jāsteidz sagrābt, ko var. Tas nozīmē, ka tu pavisam noteikti pārēdīsies. Pat, ja atvaļinājuma laikā ir sanācis tikt pie kāda lieka kilograma - mieru, tikai mieru. Ieklausies savā ķermenī, ēd, ievērojot sāta un izsalkuma sajūtas un tu pēc atvaļinājuma ātri vien tiksi atpakaļ formā.

Četri "jā" atvaļinājuma laikā

1. "Jā" lokālām maltītēm

Ja atvaļinājumā dodies ārpus ierastās vides, aprunājies ar vietējiem iedzīvotājiem un  izbaudi maltītes krodziņos vai iepērcies lokālajos veikalos. Tā tu izvairīsies no vietām, kas orientētas uz tūristu piesaisti, un atradīsi patiesās uztura pērles. Nelielos krodziņos maltīte parasti ir svaigāka, tiek izmantotas lokālās izejvielas, nevis rūpnieciski pārstrādāti produkti. Ja atpūtu baudi kopā ar vēl kādu, nekautrējies pasūtīt vienu porciju vairākiem cilvēkiem – tā noteikti varēsi izbaudīt dažādākus ēdienus un nepārēdīsies.   

2. "Jā" ūdenim

Lai kur tu dotos atvaļinājumā, ņem līdzi ūdens pudelīti un regulāri padzeries. Sevišķi svarīgi tas ir, ja atvaļinājumu izbaudi kādā karstā valstī vai nododies aktīvās atpūtas izklaidēm. Ja ļoti aktīvi svīsti, izvēlies minerālūdeni dzeramā ūdens vietā, jo ar sviedriem mēs zaudējam arī organismam vērtīgos sāļus, ko var labi uzņemt ar kvalitatīvu, sāļiem bagātu minerālūdeni.

3. "Jā" garākām pastaigām un citām aktivitātēm

 Pastaigas pa pilsētu, muzejiem, pludmalēm un citām vietām ir lieliska iespēja sadedzināt kalorijas. Izaicini sevi un laiskas gulēšanas vietā dodies garākā pastaigā – pēc kārtīgas aktivitātes arī ēst varēsi vairāk.

4. "Jā" pilnvērtīgam miegam un gardām brokastīm

Kaut arī dienas režīms atvaļinājuma laikā atšķiras no ierastā, miegam jāvelta septiņas astoņas stundas dienā, jo tieši miega laikā tiek izstrādāts leptīns - hormons, kurš palīdz regulēt uzņemamā uztura daudzumu dienas laikā. Pēc laba miega palutini sevi ar gardām, pilnvērtīgām brokastīm – tas mazinās pārēšanās risku dienā.

Lai kāds būtu tavs iecerētais atvaļinājums, vienkārši atceries, ka šis ir laiks, kurš ir jābauda. Pilnvērtīgi, prātīgi, nešaustot sevi un dodoties piedzīvojumos, kam ikdienā neatliek laika!

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas tēma

Izdegšanas sindroms – 21. gadsimta izplatītākā slimība

Izdegšanas sindroms – 21. gadsimta izplatītākā slimība

Labklājības skola piedāvā licencētas pieaugušo izglītības programmas, kas ir speciāli izstrādātas kā efektīvs instruments sevis sakārtošanai. Programmas “Stresa noturības veicināšana kā izdegšanas sindroma profilakse” un gan individuālas, gan grupu konsultācijas “Randiņš ar sevi”, kur tiek izmantoti neirografikas algoritmi, ir lieliska iespēja, kā ieklausīties sevī un atrast jaunus enerģijas avotus. 

Aktuālie piedāvājumi

Izskatīties labāk – tā nav veiksme, tas ir lēmums! Patiesība par plastisko ķirurģiju

Izskatīties labāk – tā nav veiksme, tas ir lēmums! Patiesība par plastisko ķirurģiju

Klīnikas "Aesthetica" pamatvērtības ir harmonija, samērīgums un dabiskums. Klientiem, kuri dažādu iemeslu dēļ vēlas veikt uzlabojumus savā izskatā, atgūt pašpārliecību un uzlabot savas dzīves kvalitāti, tas ir iespējams, nezaudējot savu "es". Komfortablā atmosfērā pieprasīti speciālisti, apvienojot augstu profesionālismu, precizitāti un gaumes izjūtu, palīdzēs jums uzlabot jūsu dzīves kvalitāti un piepildīt sapņus. 

Sekss pēc 60…

Sekss pēc 60…

Seksuālā veselība ir neatņemama vispārējās veselības sastāvdaļa, kas ietekmē vīriešu un sieviešu labklājību un vispārējo dzīves kvalitāti. Par to laikus jāpadomā, vēršoties pie speciālista, jo jaunie medicīnas sasniegumi ļauj vīriešiem nodrošināt ilgstošu dzimumaktivitāti un līdz ar to augstu dzīves kvalitāti.

Video

Pavasara nogurums vai tomēr iemesls vizītei pie ārsta? (VIDEO)

Pavasara nogurums vai tomēr iemesls vizītei pie ārsta? (VIDEO)

Bērnu slimnīcas speciālisti ar īpašu video aicina pievērst uzmanību hroniskai miegainībai. Mūsdienām raksturīgajā dzīves ritmā miegainība kļuvusi par bieži sastopamu problēmu, tādēļ nereti tiek uzskatīta par normālu vai parastu parādību. Visbiežākie miegainības cēloņi ir nepietiekams vai nekvalitatīvs miegs, bet daļai cilvēku nepieciešamība pēc miega ir palielināta slimības dēļ.

Produktu testi

Testa rezultāti: HealthAid MagCitra® – nervu sistēmas, muskuļu, kaulu un zobu veselībai

Testa rezultāti: HealthAid MagCitra® – nervu sistēmas, muskuļu, kaulu un zobu veselībai

Augustā Medicine.lv sadarbībā ar SIA "HealthAid Baltics" piedāvāja testēt "HealthAid  MagCitra®" – uztura bagātinātāju nervu sistēmas, muskuļu, kaulu un zobu veselībai.

Dr. Pakalns Select Relaxols – spriedzes mazināšanai, sirdsdarbības uzlabošanai un relaksācijai

Dr. Pakalns Select Relaxols – spriedzes mazināšanai, sirdsdarbības uzlabošanai un relaksācijai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar "Dr. Pakalns Select" zīmolu piedāvā testēt "Dr. Pakalns Select" RELAXOL spriedzes mazināšanai, sirdsdarbības uzlabošanai un relaksācijas veicināšanai.

Testa rezultāti: NATEO D Gummy D vitamīns – garšīgi želejvitamīni bērniem

Testa rezultāti: NATEO D Gummy D vitamīns – garšīgi želejvitamīni bērniem

Augustā un septembrī Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA "Sagitus" piedāvāja testēt dabīgos un garšīgos "NATEO D Gummy" želejvitamīnus bērniem un pieaugušajiem.

Uzņēmējs runā