13 sporta veidi, kas dedzina visvairāk kalorijas

15.06.2018
13 sporta veidi, kas dedzina visvairāk kalorijas

Ikviens zina, ka, lai atbrīvotos no liekā svara, ir svarīgi patērēt vairāk kalorijas nekā ik dienas tiek uzņemts. Un regulāras fiziskās aktivitātes ir tās, kas spēj efektīvi palīdzēt svara mazināšanas procesā. Daudzi vēlas atbrīvoties no liekajiem kilogramiem pēc iespējas īsākā laika posmā, tāpēc šajā rakstā uzskaitīti daži efektīvi veidi, kā sadedzināt pēc iespējas vairāk kaloriju.

Atceries, lai svara zaudēšanas process būtu efektīvāks, izvēlies tādu sporta veidu, kas tev sniegs prieku un gandarījumu. Koncentrējoties tikai uz sporta aktivitātēm, kuru laikā iespējams sadedzināt visvairāk kalorijas, tu negūsi baudu un drīz vien pārtrauksi savus centienus ceļā uz ideālu figūru.

Ātrā skriešana

Skriešana ir viens no vienkāršākajiem un cilvēkam pieejamākajiem fiziskās slodzes veidiem, jo tam nav nepieciešams speciāls aprīkojums. Skriešana ar ātrumu 12 kilometri stundā ļaus tev sadedzināt vairāk nekā 1000 kaloriju vienas stundas laikā. Tomēr jāņem vērā, ka vairumam cilvēku ilgstoša skriešana ātrā tempā nav piemērota, jo prasa diezgan nopietnu enerģijas patēriņu un rada lielu slodzi sirds un asinsvadu sistēmai. Tāpēc šādiem cilvēkiem labāk skriet pārmaiņus ātrā un mērenā tempā.

Lēkšana ar lecamauklu

Vērā ņemams iemesls, kāpēc vairums boksa cīkstoņu lēkā ar lecamauklu – lai nostiprinātu kāju muskuļus un palielinātu sirds jaudu. Lēkšana ar lecamauklu var sadedzināt līdz pat 1000 kalorijām stundas laikā un tas ir lielisks treniņš visam ķermenim. Lēkšana ar lecamauklu ir aerobā slodze, kas ne tikai veicina tauku degšanas procesu, bet arī trenē elpošanu, sirds muskulatūru, bagātina visus orgānus ar skābekli un uzlabo asinsriti. Treniņi palīdz atbrīvot organismu no sārņiem, novērst tūsku un sabiezējumu veidošanos asinsvados. Regulāru treniņu rezultātā būtiski uzlabosies vispārējais veselības stāvoklis un noskaņojums. 

Teikvando

Runājot par cīņas mākslām, kas ļauj sadedzināt milzīgu kaloriju skaitu, teikvando var lepoties ar melno jostu šajā ziņā, jo ļauj sadedzināt vairāk nekā 900  kalorijas stundas laikā. Šis cīņas sporta veids ir piemērots cilvēkiem jebkurā vecumā, neatkarīgi no dzimuma un fiziskās sagatavotības. Tas nav tikai efektīvs sporta veids cīņā ar lieko svaru. Teikvando attīsta izturību, spēku, lokanību, ātrumu un reakciju, uzlabo ķermeņa tonusu, kā arī atbrīvo no stresa un negatīvām emocijām. Turklāt tā ir laba pašaizsardzības metode.

Aktīva peldēšana

Peldēšana, kaut arī neprasa īpašu piepūli un ir pieejams sporta veids praktiski visiem neatkarīgi no vecuma un veselības stāvokļa, sadedzina ievērojamu kaloriju skaitu. Enerģiska un intensīva peldēšana ļauj sadedzināt vairāk nekā 800 kalorijas stundā. Peldēšana ir lielisks kardio un spēka treniņu apvienojums, īpaši cilvēkiem ar locītavu problēmām. Treniņi ūdenī veicinās visu muskuļu darbību, turklāt, peldot 30–60 minūtes katru dienu, samazināsies insulta, sirds saslimšanu un  diabēta risks.  Pateicoties tam, ka treniņi notiek ūdenī, peldēšana ir ļoti relaksējošs, bet vienlaikus tonizējošs veids, kā atbrīvoties no liekajiem kilogramiem. 

Skriešana augšā pa kāpnēm

Šis vingrinājums ir lieliski piemērots ne tikai muskulatūras attīstībai un sirds un asinsvadu sistēmas darbības uzlabošanai, bet arī ļauj ātri un efektīvi atbrīvoties no liekā svara – stundas laikā iespējams sadedzināt aptuveni 800 kalorijas. Skriešana pa kāpnēm būtiski uzlabo sirds jaudu, liekot plaušām un sirdij pumpēt vairāk asinis un skābekli. Tāpat šāds skriešanas treniņš ļauj sasniegt labākus rezultātus nekā skrienot pa līdzenu virsmu.

Skriešana mērenā tempā

Pat ja skriesi salīdzinoši lēnā tempā, piemēram, ar ātrumu astoņi kilometri stundā, kas ir tikai nedaudz ātrāk par raitu soļošanu, tik un tā sadedzināsi ne mazums kaloriju. Stundas laikā, skrienot mērenā tempā, var sadedzināt aptuveni 750 kalorijas. Tā kā treniņa laikā tiek iesaistīti praktiski visi ķermeņa muskuļi, efektīvāk attīstās muskulatūra un vienlaikus uzlabojas sirds un asinsvadu sistēmas darbība.

Teniss

Tenisa seta laikā nākas daudzkārt veikt straujus un īsus izklupienus, kas prasa ne mazums spēka. Tenisā nepieciešama laba fiziskā sagatavotība, taču tas ir piemērots sporta veids gan bērniem, pusaudžiem, gan pieaugušajiem. Tenisa nodarbības ļauj iegūt un saglabāt normālu svaru, kā arī uzlabo sirds un asinsvadu sistēmas un elpceļu darbību. Papildus tam teniss ir lieliska profilakse sirds un asinsvadu saslimšanām, osteoporozei un diabētam.

Amerikāņu futbols

Daudzi cilvēki spēlē futbolu prieka pēc un nereti pat neiedomājas, cik patiesībā efektīvs ir šis sporta veids. Stundu spēlējot amerikāņu futbolu, var sadedzināt līdz pat 700 kalorijām. Amerikāņu futbola laukums ir mazāks nekā parastajā futbolā, taču mačā piedalās mazāk spēlētāju, tāpēc katram līdz ar to nākas skriet daudz vairāk. Šis futbola veids sevī apvieno lielisku visa ķermeņa treniņu un veidu kā labi pavadīt laiku ar draugiem. 

Basketbols

Ja vēlies labi iemācīties spēlēt basketbolu, tev jāprot pareizi kustēties, turklāt ļoti daudz. Spēle galvenokārt sastāv no ātriem un intensīviem ieskrējieniem un augstiem lēcieniem bumbas iemešanai grozā vai metienu bloķēšanai. Spēlētājiem veselu stundu nākas skriet turp un atpakaļ pa laukumu, turklāt gandrīz bez pārtraukumiem. Šīs straujās kustības rada lielu slodzi ķermenim un liek tam izmantot visus pieejamos enerģijas krājumus. Spēlējot basketbolu vienu stundu, iespējams sadedzināt aptuveni 600 kalorijas.

Skrituļslidošana

Skrituļslidošana apvieno sevī lielisku un sabalansētu kardio un spēka treniņu, vienlaikus neradot lielu slodzi ceļgalu locītavām. Gan slidošanā, gan skrituļošanā tiek izmantoti daudzi muskuļi vienlaikus. Pie vidējas intensitātes skrituļslidošanas var sadedzināt līdz pat 700 kalorijām stundas laikā. Organisms šāda treniņa laikā pastāvīgi atrodas tonusā. Pateicoties nepieciešamībai saglabāt līdzsvaru, skrituļslidošanas laikā tiek trenētas ne tikai kājas, bet arī sēžamvieta un mugura. Braucot pārmaiņus lēnā un ātrā tempā, var lieliski uzlabot sirds veselību un elpošanu, efektīvi nostiprināt kāju un sēžamvietas muskuļus, kā arī uzlabot organisma motoriku. Dažas nedēļas regulāri nodarbojoties ar skrituļošanu, var pamanīt jau pirmos notievēšanas rezultātus, kā arī kustību koordinācijas uzlabošanos.

Intensīva aerobika

Aerobika ir vienlaikus jautrs un neticami efektīvs veids, kā sadedzināt kalorijas un attīstīt muskulatūru. Kustības intensīvas aerobikas laikā liek visiem ķermeņa muskuļiem  strauji sarauties un atslābināties. Notievēšanai piemērotākā ir stepa aerobika, kas nodrošina enerģijas patēriņu līdz pat 800 kalorijām stundā. Papildus iespējai samazināt svaru, aerobika būtiski uzlabo augšstilbu, ikru un sēžamvietas izskatu.

Pārgājiens

Pateicoties papildu smagumam, ko rada pārgājienā paņemtā līdzi mugursoma, tu vari nostiprināt gan augšējo, gan apakšējo ķermeņa muskulatūru. Tāpat pārgājiena laikā tiek uzlabota koordinācija un sasprindzināti tie kāju muskuļi, kas ikdienā parasti tiek nodarbināti vismazāk.

Airēšanas trenažieris

Airēšana ir lielisks treniņš visam ķermenim. Kaut arī tā nav augstas intensitātes fiziskā slodze, airēšana ļauj sadedzināt daudz kaloriju, nekaitējot locītavām. Airēšanas laikā tiek trenēta gan augšējā, gan apakšējā ķermeņa daļa, veicinot kaloriju degšanas procesu un dažādu muskuļu grupu attīstību.

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Kardioloģija / sirds un asinsvadu sistēma":

Nedēļas tēma

Vēnu vasara – vēnu operācijas vasarā ar 20% atlaidi

Vēnu vasara – vēnu operācijas vasarā ar 20% atlaidi

Vai vēnu problēmas var risināt vasarā? Vēl pirms dažiem gadiem valdīja uzskats, ka jāgaida līdz rudenim, ja vien nav runa par akūtu situāciju. Dr. Mauriņa klīnikā, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas, vēnu operācijas var veikt arī vasarā.

Aktuālie piedāvājumi

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīnam ir pretiekaisuma, pretvīrusu un antibakteriālās īpašības, antioksidantīva, antimutagēna darbība, spēja mazināt holesterīna līmeni asinīs, uzlabot aknu un nieru darbību, kā arī citas darbības, ko var izmantot cilvēka atveseļošanai. Tāpat betulīnam ir liels potenciāls kosmētikas nozarē un ādas slimību ārstēšanā.

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

2018./2019. mācību gadā aicinām pieteikties izglītojamos Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā licencētās speciālās pamatizglītības programmās – izglītojamajiem ar somatiskām saslimšanām, ar mācīšanās traucējumiem, ar fiziskās attīstības traucējumiem, ar garīgās attīstības traucējumiem; speciālās pirmsskolas izglītības programmā izglītojamajiem ar jauktiem attīstības traucējumiem, kā arī pamatizglītības programmā.

Video

Produktu testi

Testa rezultāti: OSHADHI izsmidzināms piparmētras ziedūdens / hidrolāts

Testa rezultāti: OSHADHI izsmidzināms piparmētras ziedūdens / hidrolāts

Jūnijā medicine.lv piedāvāja testēt OSHADHI izsmidzināmo piparmētras ziedūdeni/hidrolātu.

Testa rezultāti: Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Testa rezultāti: Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Maijā un jūnijā medicine.lv sadarbībā ar SIA "Bernadeta" piedāvāja testēt Oshadhi tējas koka ēterisko eļļu.

FarinGo – dabīgi un efektīvi līdzekļi ar smiltsērkšķiem veselam  kaklam!

FarinGo – dabīgi un efektīvi līdzekļi ar smiltsērkšķiem veselam  kaklam!

Jūlijā medicine.lv sadarbībā ar SIA Silvanols piedāvā testēt FarinGo produktus Dziesmusvētku koru dalībniekiem!

Uzņēmējs runā

Sertificēta zobu higiēniste Beatrise Pugačova

pugacova_b_sertificeta_zobu_higieniste_b6ssc_011_626x415

Zobu higiēna ir nepieciešama zobakmens noņemšanai, smaganu ārstēšanai un mutes dobuma veselības uzturēšanai. Higiēnists arī izglīto pacientus par pareizu zobu higiēnu, kas sniedz iespēju tiem labāk izvairīties no zobu un smaganu saslimšanām.