10 veidi, kā peldēšana uzlabo veselību

10 veidi, kā peldēšana uzlabo veselību

"Kustība ir dzīves pamats" – to zina daudzi. Taču, lai efektīvi attīstītu savu ķermeni, fiziskām aktivitātēm jābūt daudzveidīgām. Piemēram, fitnesa nodarbības (jogu, pilates, aerobiku vai dejas), kā arī aktivitātes trenažieru zālē ieteicams papildināt ar peldēšanu vai ūdens aerobiku, jo tādējādi atdeve no treniņa palielinās vairākas reizes. Īpaši peldēšana nāk par labu tiem, kas uzstādījuši sev mērķi nomest svaru un padarīt savu ķermeni maksimāli pievilcīgu, jo nodarbības ūdenī veicina ātrāku tauku sadedzināšanu.

Pastāv uzskats, ka neviens sporta veids nav tik universāls sava ķermeņa trenēšanai un skaistas figūras veidošanai kā peldēšana vai ūdens aerobika. To saviem pacientiem iesaka daudzi uztura speciālisti, terapeiti, neirologi, kā arī treneri.

Paātrina vielmaiņu un palīdz zaudēt svaru

Peldēšana un vingrojumi ūdenī pozitīvi ietekmē visu organismu un būtiski paātrina vielmaiņu. Peldot tiek iesaistītas daudzas muskuļu grupas vienlaicīgi, savukārt vēsais ūdens palīdz tērēt papildu enerģiju. Tādējādi tiek veicināta tauku sadedzināšana un šūnu atjaunošanās. Veicot fiziskas aktivitātes ūdenī, iespējams sadedzināt līdz pat 500 kalorijām. Turklāt tauku dedzināšanas process nebeidzas līdz ar treniņa pārtraukšanu. Paātrinoties vielmaiņas procesiem, kalorijas turpina sadegt vēl labu laiku pēc tam. Labākam rezultātam ieteicams peldēt tauriņa stilā – tā tu patērēsi visvairāk enerģijas.

Attīsta visas muskuļu grupas

Tieši treniņi ūdenī veicina visu muskuļu grupu attīstību, nodrošinot spēku un augstu tonusu. Peldot tu attīsti kājas, roku, muguras, vēdera un kakla muskulatūru, un katra no šīm muskuļu grupām saņem daudzveidīgu slodzi.

Alternatīva nodarbībām sporta zālē

Baseina apmeklējums var kļūt par lielisku alternatīvu tajās dienās, kad tev trūkst spēka ierastajam treniņam trenažieru zālē, vai ārā ir skriešanai nepiemēroti laikapstākļi, līst lietus vai ir pārāk liels karstums. Šādās reizēs nepārpūlies, bet gan mierīgi izpeldies tev ērtā tempā. Pēc piecām līdz desmit minūtēm relaksējošas uzturēšanās ūdenī tev, iespējams, parādīsies spēks pilnvērtīgam treniņam.

Veicina rezultātus citās sporta aktivitātēs, atjauno organismu

Vai esi aizdomājies, kāpēc daudzi sportisti neatkarīgi no tā, ar kādu sporta veidu viņi nodarbojas, savā treniņu režīmā papildus iekļauj arī peldēšanu? Pirmkārt, tā paaugstina organisma izturību, kas ļauj uzlabot rezultātus arī citos sporta veidos. Un otrkārt, nodarbības ūdenī atjauno ķermeni pēc intensīvas slodzes, mazina sāpes muskuļos un veicina organisma atveseļošanos. Peldēšana atjauno organisma spēkus ātrāk nekā pāris atpūtas dienas bez fiziskām aktivitātēm.

Saudzīgāki treniņi vai to uzsākšana

Ja tu, piemēram, atgūsties pēc traumas vai slimības un tev nav ieteicama liela slodze, skriešana vai trenažieri – peldēšana ir lielisks veids, kā vari turpināt uzturēt sevi formā. Nodarbības ūdenī ir saudzīgas ķermenim, lieliski atjauno un atveseļo organismu, kā arī to laikā netiek radīta tik liela slodze mugurkaulam un locītavām. Peldot tu neriskē gūt dažādus sastiepumus, ievainojumus vai traumas, kas var rasties, piemēram, skrienot vai cilājot svara stieņus.

Pilnveido stāju

Liela daļa cilvēku pavada daudz laika, strādājot pie datora. Peldēšana var būtiski uzlabot stāju. Papildus tam, ka ūdenī mugurkaulam ir mazāka gravitācijas slodze, peldēšana palīdz uzlabot muguras, krūškurvja un jostasvietas muskuļu veselības stāvokli. Muguras iztaisnošanai vislabāk būs piemērota peldēšana uz muguras.

Uzlabo sirds un plaušu veselību, asinsrites sistēmu

Pareiza elpošana, kas jāievēro peldēšanas laikā, un mitrais gaiss labvēlīgi iedarbojas uz plaušu veselību. Tā tiek uzlabots elpošanas muskuļu spēks, palielinās tonuss, kā arī plaušu tilpums un to ventilācija.

Regulāri nodarbojoties ar peldēšanu, samazinās sirdsdarbības ātrums (līdz pat 45–50 sitieniem minūtē miera stāvoklī) un vienlaikus palielinās sirds izturība pie slodzes (līdz pat 200 saraušanās reizēm). Tāpat uzlabojas asinsrite un pazeminās arteriālais spiediens, kas ļauj izvairīties no dažādām sirds un asinsvadu slimībām.

Uzlabo asins sastāvu

Pat pēc vienas peldēšanas reizes asins sastāvs būtiski uzlabojas – palielinās eritrocītu daudzums un hemoglobīna līmenis. Padomā, cik labvēlīgu ietekmi spēj atstāt regulāras ūdens nodarbības?

Uzlabo imunitāti

Peldēšana lieliski norūda organismu. Paaugstinās organisma izturība pret zemu temperatūru iedarbību, un rezultātā tas spēj labāk pretoties saaukstēšanās slimībām un vīrusiem.

Lieliska relaksācija pēc smagas darba dienas

Ūdens skaņas palīdz atbrīvoties un novērsties no problēmām. Nodarbības ūdenī ir labas zāles pret depresiju, pārpūli un bezmiegu, kā arī tās palīdz uzlabot atmiņu un koncentrēšanās spējas, uzlabo noskaņojumu, noņem aizkaitinājumu. Nervu sistēmu pozitīvi ietekmē arī pazemināta ūdens temperatūra. Ja tev darba dienas beigās neizdodas atslābināties, bet naktī ilgi nevari aizmigt, pamēģini vakaros pēc darba apmeklēt peldbaseinu. Maksimālai relaksācijai peldi uz muguras vai brasā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Video

Kas jāņem vērā, ja bērnam ir klepus? Skaidro pediatre (VIDEO)

Kas jāņem vērā, ja bērnam ir klepus? Skaidro pediatre (VIDEO)

Klepus ir organisma aizsargmehānisms – dabisks reflekss, kura galvenais mērķis ir dabūt ārā no elpceļiem svešas daļiņas. Biežākais iemesls klepum bērna vecumā ir vīrussaslimšanas, un līdz piecu gadu vecumam var būt kādas astoņas slimošanas epizodes gadā. Tas ir normāli, ja šī katra reize neprasa došanos uz slimnīcu un antibiotiku lietošanu.

Produktu testi

Beauty Jar Very Berry SPA – mīkstinošs sejas un lūpu pīlings ar C vitamīnu

Beauty Jar Very Berry SPA – mīkstinošs sejas un lūpu pīlings ar C vitamīnu

Janvārī medicine.lv sadarbībā ar "Siberika Latvia" piedāvā testēt mīkstinošu sejas un lūpu pilīngu ar C vitamīnu "Beauty Jar Very Berry SPA".

Testa rezultāti: EO LABORATORIE BABY Bērnu putas mazgāšanai

Testa rezultāti: EO LABORATORIE BABY Bērnu putas mazgāšanai

 Novembrī medicine.lv sadarbībā ar "Siberika Latvia" piedāvāja testēt bērnu putas mazgāšanai EO LABORATORIE BABY.

Dabīga eļļa matu kopšanai no zīmola "Dr. Tereško tējas"

Dabīga eļļa matu kopšanai no zīmola "Dr. Tereško tējas"

Decembrī medicine.lv sadarbībā ar "Pļavas aptieku" un zīmolu "Dr. Tereško tējas" piedāvā testēt dabīgu eļļu matu kopšanai.

Uzņēmējs runā