medicine.lv skaitļos

Lietotāji online205
Aktīvie uzņēmumi12196
Nozares raksti1446
Ekspertu atbildes21477
10 par un pret būt fiziski aktīvam: Komentē ārste : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

10 par un pret būt fiziski aktīvam: Komentē ārste

"Praksē nereti nākas uzklausīt dažādus iemeslus, kāpēc cilvēks nevar vingrot, iet garās pastaigās, nūjot vai kā citādi būt aktīvs, taču vairumā gadījumu tās patiešām ir tikai atrunas," teic "Mēness aptiekas" eksperte Veselības centru apvienības fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārste Guna Vītoliņa. Lūk, izplatītākie attaisnojumi un ārstes komentāri!

"Nespēju to darīt bez kompānijas"

Kompanjons vai iekļaušanās kādā aktīvu cilvēku grupā, protams, var izrādīties labs risinājums. Ir veikti pētījumi, kuros secināts, ka uzraudzība un atbalsts var palīdzēt saglabāt interesi un justies labi par to, ko dari. Lai gan vienmēr būs cilvēki, kuri dod priekšroku nodarbībām vienatnē. Ja tomēr gribas kompāniju, ir vērts painteresēties, vai tuvumā ir kāda interešu grupa, piemēram, nūjotāji, kas labprāt uzņem savā pulkā.

"Tādām lietām man nav laika"

Grafiks esot pilns – mājas darbi, mazbērnu auklēšana, citi ģimenes pienākumi – šāds attaisnojums tiek minēts bieži. Taču aicinu padomāt par visām regulāru fizisku aktivitāšu priekšrocībām un minimāli nepieciešamo laiku, ko tomēr vajadzētu atrast – aptuveni 150 minūtes mērenas aerobās aktivitātes nedēļā. Jautājums, patiesībā ir par to, cik ļoti jūs vēlaties saglabāt labu veselību?

"Esmu par vecu, man noderīgāks ir miers, atpūta"

Vingrojumi ir noderīgi visiem, arī cilvēkiem gados. Pat mierīgai vingrošanai var būt liela nozīme. Ja esi bijis neaktīvs, sāc ar mērenām aktivitātēm, veltot tām piecas līdz 10 minūtes dienā. Tiesa, vispirms vajadzētu konsultēties ar ārstu speciālistu.

Ne vecums ir tas, kas liek tev just nepieciešamību atpūsties, bet gan tas, ka nekusties. Pat cilvēki ar nopietnām veselības problēmām – sirds slimībām, diabētu, artrītu un citām – var uzlabot dzīves kvalitāti, pieceļoties un izkustoties, ir pārliecināta ārste.

"Diez vai mana sirds to var izturēt"

Jo vairāk tu dari, lai saglabātu ieradumu un prieku kustēties arī novecojot, jo mazāka iespēja, ka piedzīvosi sirdslēkmi vai insultu. Ārsts var piemeklēt tieši tev piemērotu vingrojumu kompleksu, ieteikt, cik bieži un ilgi šie vingrojumi ir jāizpilda. Iespējams, tev derēs regulāra, bet mērena aerobā slodze, piemēram, raita pastaiga vai izbrauciens ar velosipēdu. Varbūt aktīvi pavadītajā laikā vari ietvert arī mājas uzkopšanu – tev tas nav jādara 30 minūtes bez apstājas.

"Es tā pat vairs nespēju kustēties, kā kādreiz"

Vingrinājumi, kas veicina elastību, iet rokrokā ar tiem, kas uzlabo izturību, spēku un līdzsvaru. Iespējams, pie šī visa tev vajadzētu strādāt. Stīvumu var mazināt, piemēram, ar stiepšanās vingrinājumiem, kas orientēti uz dažādām ķermeņa daļām – kaklu, muguru, gurniem, kājām, pleciem. Tomēr tas jādara lēni un mierīgi, nepieļaujot, ka sāp. Arī jogas nodarbības kādam var palīdzēt.

"Baidos sevi savainot"

Lai tu iegūtu pārliecību, ka nenodarīsi sev pāri, vispirms konsultējies ar speciālistu, īpaši, ja ilgākā laika posmā nekas aktīvs nav darīts vai arī, ja tev ir veselības problēmas. Ārsts zinās, kas tev ir nepieciešams un ko tu drīksti darīt, sev nekaitējot. Protams, fiziskas aktivitātes jāatsāk lēnām, ar zemas intensitātes vingrinājumiem. Tostarp nevajadzētu aizmirst iesildīties pirms vingrošanas un atslābināt muskuļus pēc tās, kā arī ik dienu dzer pietiekami daudz ūdens.

"Man vienkārši nepatīk vingrot"

Būt fiziski aktīvam nenozīmē sporta zālē celt svarus vai skriet garas distances. Dari lietas, kas tev patīk un notur kustēšanās tonusā. Vari atrast veidus, kā vingrināties pareizi, organismam nekaitīgi, piemēram, veicot ikdienas darbus mājas pagalmā, ej garās pastaigās ar patīkamu, tuvu cilvēku, izbrauc ar velosipēdu. Dažādo savas aktivitātes, tad nešķitīs, ka tās ir apgrūtinošas un garlaicīgas!

"Kādēļ kaut ko darīt? Mana sirds ir kārtībā!"

Fiziskas aktivitātes nepieciešamas ne tikai sirds veselībai. Regulāri vingrinājumi labvēlīgi ietekmē elpošanas sistēmu, muskuļus un asinsriti. Ieguvumi būs jūtami – normalizēts asinsspiediens, labāka kaulu un locītavu veselība, mazāks risks saslimt ar diabētu vai, piemēram, resnās zarnas vēzi.

"Es negribu nokrist"

Kritienu iespējamība, protams, var uztraukt cilvēkus gados. Taču ar regulārām fiziskām aktivitātēm, ieskaitot līdzsvara vingrinājumus, ko var veikt teju jebkurā laikā un vietā, kritienus var novērst. Arī šajā gadījumā ir svarīgi konsultēties ar fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārstu.

"Vairāk uztraucos par to, lai smadzenes strādā"

Vingrošana un fiziskās aktivitātes svaigā gaisā ir lieliski piemērotas tavām smadzenēm. Šīs darbības var ne tikai palīdzēt novērst garīgās veselības problēmas, piemēram, depresiju, trauksmi, bet uzlabo organisma apgādi ar skābekli, palīdz koncentrēties, labāk pāriet no viena uzdevuma uz nākamo. Kustīgs, aktīvs ķermenis un veselīgs prāts ir vienas komandas spēlētāji.

Var atrast simtiem attaisnojumu, kāpēc neizkustēties, un daži no tiem, iespējams, izklausīsies gluži ticami. Taču zini – regulāras fiziskās aktivitātes, īpaši ar gadiem, kļūst aizvien nozīmīgākas labas veselības saglabāšanā, atgādina eksperte, fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārste.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Kardioloģija / sirds un asinsvadu sistēma":

Nedēļas tēma

Kas jāzina par fluorīdu zobu pastas sastāvā

Kas jāzina par fluorīdu zobu pastas sastāvā

Zobu pasta ir svarīga labas mutes dobuma higiēnas sastāvdaļa. Plaši pieejamajā klāstā var būt grūti noteikt, kura no izvēlēm būs pareizā. Noskaidrosim, kādi ir plusi un mīnusi fluorīdu saturošai zobu pastai un zobu pastai bez fluorīda!

Aktuālie piedāvājumi

Nakts hormons melatonīns – labam miegam

Nakts hormons melatonīns – labam miegam

Slikts miegs un neizgulēšanās rada nogurumu, pazemina produktivitāti un paaugstina slimību risku, kā arī paātrina ādas novecošanās procesus. Noskaidrosim, kas ir melatonīns un kā tas var palīdzēt atrisināt miega problēmas! 

5 veidi, kā alveja var tev palīdzēt

5 veidi, kā alveja var tev palīdzēt

Pateicoties plašajai iedarbībai uz organisma veselību, labsajūtu un skaistumu, alveja tiek dēvēta par dabas aptieku vienā augā. Izvēlies pārbaudītu kvalitāti ar drošu sirdi – www.alveja.lv! 

Video

Izglītojošā video aicina pievērst uzmanību ādas veselībai (VIDEO)

Izglītojošā video aicina pievērst uzmanību ādas veselībai (VIDEO)

Noslēdzot šī gada melanomas modrības kampaņu “Dzimumzīmei vajag uzmanību”, melanomas pacientu atbalsta biedrība “Soli priekšā melanomai” ir sagatavojusi izglītojošu video, kāpēc ikvienam ir svarīgi veikt ķermeņa ādas pašpārbaudes un kā laikus atklāt bīstamo ādas vēzi.

Produktu testi

Testa rezultāti: "Vegan Fox" kafijas skrubis ķermenim

Testa rezultāti:

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Amber Cosmetics" piedāvāja testēt "Vegan Fox" kafijas skrubi ķermenim.

"Acorus Balance Fiber" – šķiedrvielu kompleksi gremošanas sistēmai

Novembrī, decembrī un janvārī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Dabas tēja" piedāvā izmēģināt "Acorus Balance Fiber" – šķiedrvielu kompleksu gremošanas sistēmai.

Testa rezultāti: Fermentēts probiotiskais dzēriens ZOE

Testa rezultāti: Fermentēts probiotiskais dzēriens ZOE

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Veselības veikals" piedāvāja testēt fermentētu probiotisko dzērienu ZOE – ar smiltsērkšķiem vai ar medu.

Testa rezultāti: "Green Wing Paleo Skincare" – eļļa sejai, kas ideāli piemērota lietošanai rudenī

Testa rezultāti:

Septembrī un oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar "Green Wing Paleo Skincare" piedāvāja izmēģināt 100% dabīgu paleo kosmētiku – eļļu sejai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

"Unifarma Herbals": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

UNIFARMA HERBALS – tradicionāli un dabiski produkti jūsu veselībai! Mūsdienu pasaulē skaistums un labsajūta ir būtiskas sastāvdaļas. Skaistums, tā ir iekšēja sajūta, kas ir jūsu labākais pārliecības avots. Jūs esat savas iekšējās pasaules veidotājs un, ietekmējot savu iekšējo pasauli, jūs ietekmēsiet arī apkārtējo.

 

AS "Sirowa Rīga": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

AS

AS "Sirowa Rīga", kas ir lielākais profesionālās matu kosmētikas vairumtirgotājs, pārstāv tādus pasaulē zināmus zīmolus kā "Wella Professionals", "Kadus Professional", "Nioxin", "Sebastian Professional" un "System Professional".