medicine.lv skaitļos

Lietotāji online83
Aktīvie uzņēmumi12703
Nozares raksti12072
Ekspertu atbildes21477
Vilciena pieejamība cilvēkiem ar invaliditāti varētu būtiski uzlaboties vien pēc "Rail Baltica" izbūves : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Vilciena pieejamība cilvēkiem ar invaliditāti varētu būtiski uzlaboties vien pēc "Rail Baltica" izbūves

Rīga, 10.maijs, LETA. Lielāki vilciena pieejamības uzlabojumi cilvēkiem ar invaliditāti gaidāmi pēc starptautiskajā lidostā "Rīga" veidojamās "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas izbūves, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvis Māris Ozols.

Lai Rīgas Centrālajā stacijā izmantotu cilvēkiem ar kustību ierobežojumiem paredzēto pacēlāju un tiktu no 1.stāva uz vilciena pasažieru peroniem, pakalpojums jāpiesaka 48 stundas pirms brauciena.

LDz pārstāvis skaidroja, ka mobila pacēlāja pakalpojums 48 stundas iepriekš jāpiesaka konkrētā maršrutā, lai uzņēmums varētu nodrošināt pacēlāju cilvēka iecelšanai vilcienā, kā arī izcelšanai no tā. Pat, ja cilvēks varētu tikt līdz peroniem, lai iekļūtu arī vilcienā, viņam būs nepieciešams mobilais pacēlājs, piebilda Ozols.

Pēc viņa paustā, šis pakalpojums 2011.gadā tika izveidots sadarbībā ar invalīdu un viņu draugu apvienību "Apeirons" kā pagaidu risinājums, līdz brīdim, kad "Pasažieru vilciens" nopirks vilcienus ar zemo grīdu un tiks paaugstināti peroni, kā rezultātā pacēlāji vairs nebūtu vajadzīgi. Arī citur Eiropā vietās, kur nav paaugstinātie peroni vai vilcieni ar zemo grīdu, tiekot piekopta līdzīga prakse, norādīja LDz pārstāvis.

Banner 280x280

Viņš skaidroja, ka patlaban veikti vairāki remontdarbi Jūrmalā, Jelgavā, Cēsīs un Siguldā, kur cilvēkiem ar kustību ierobežojumiem vairs nav nepieciešams papildu pacēlājs. Vienlaikus Centrālajā stacijā gan pagaidām nav plānots veikt esošo peronu un stacijas pārbūvi, un tas saistīts ar projektu "Rail Baltica", kas paredz arī centrālās stacijas ēkas pārbūvi.

Vienlaikus "Apeirona" valdes priekšsēdētājs Ivars Balodis skaidroja, ka pirms vairākiem gadiem izveidotais pagaidu risinājums diemžēl kļuvis par ilgtermiņa risinājumu. "Kā pagaidu risinājums tas bija labs, bet process tagad ievilcies," sacīja Balodis.

Pēc viņa domām, jādomā, kā pakalpojumu cilvēkiem padarīt pieejamāku, tostarp jāsamazina gaidīšanas laiks, piemēram, no 48 uz 24 stundām, ņemot vērā, ka šim pakalpojumam ir sava kārtībā un nepieciešami apmācīti cilvēki.

Balodis sacīja, ka kopumā vilcienu stacijām ir tendence kļūt pieejamākām un patlaban pielāgotas vairākas dzelzceļa stacijas, tomēr ar to nepietiek. Pat labi izveidotās un pieejamās stacijas nevar tikt izmantotas, jo joprojām nav piepildījusies "lielā cerība" par zemās grīdas vilcieniem, atzina "Apeirona" valdes priekšsēdētājs.

Viņš norādīja, ka katru gadu tiekas ar LDz pārstāvjiem un redz, ka izpratne par nepieciešamību ir. Arī šogad "Apeirons" tiksies ar uzņēmuma pārstāvjiem un aktualizēs šo problēmu, vienlaikus apvienība iecerējusi piedāvāt savus risinājumus arī "Rail Baltica" projekta realizācijai.

Kā ziņots, pērn septembrī noslēdzās pieteikumu iesniegšana starptautiskā publiskā iepirkuma "Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas centrālās pasažieru stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi" 1.kārtai. Konkursā pieteicās septiņas starptautiskas apvienības, starp kuriem ir arī Latvijas vadošie būvuzņēmēji un eksperti. Atbilstošus kandidātus plānots aicināt iesniegt piedāvājumus otrajā kārtā.

Tāpat vēstīts, ka starptautiskajā lidostā "Rīga" veidojamās "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojekta izstrāde izmaksās 4,5 miljonus eiro, iepriekš žurnālistiem sacīja "Rail Baltica" ieviesēja Latvijā "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes loceklis Andris Linužs. Viņš skaidroja, ka tas ir viens no sarežģītākajiem "Rail Baltica" tehniskajiem projektiem, jo tajā iekļaujas ne tikai pašas stacijas projektēšana, bet arī tuvējās apkārtnes un infrastruktūras savietojamības projektēšana.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.

Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija: ko darīt, ja dzelzi saturošie medikamenti kairina kuņģi?

Anēmija ir viens no biežākajiem veselības traucējumiem, ko izraisa dzelzs deficīts organismā. Lai gan dzelzs piedevas ir efektīvs veids, kā atjaunot dzelzs līmeni asinīs, daudziem cilvēkiem tās izraisa nepatīkamas blakusparādības. Vai spirulīna var būt efektīvs atbalsts cīņā pret anēmiju?

Aktuālie piedāvājumi

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

Gremošanas enzīmi un A un D vitamīni ir svarīgi palīgi cilvēka organismam. Tie ir iesaistīti pārtikas sadalīšanā, barības vielu asimilācijā un kuņģa-zarnu trakta veselības uzturēšanā. Ja pēc ēšanas bieži rodas smaguma sajūta, vēdera uzpūšanās vai citas gremošanas problēmas, iespējams, ka organismā trūkst šo komponentu. 

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

Jūnijā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA SAGITUS piedāvā testēt pavisam jaunu zīmolu un produktu – VIZEO, kas atbalsta acis mūsdienu digitālajā laikmetā. Medicine.lv lasītājiem ir unikāla iespēja būt vieniem no pirmajiem, kuri iepazīstas ar šo produktu.

Testa rezultāti: "Assimilator" gremošanas enzīmu komplekss ar A un D vitamīniem

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvāja izmēģināt "Assimilator" – enzīmu kompleksu ar A un D vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu, mazināt smaguma sajūtu pēc ēšanas un veicināt barības vielu uzsūkšanos. 

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Maijā redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā testēt Coral Artichoke – augu kompleksu maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam, kas izveidots, balstoties uz artišoka, mārdadža, cigoriņa un kukurūzas zīda ekstraktiem.

Testa rezultāti: "Gusto" putas sejas mazgāšanai

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar  SIA “Gusto" piedāvāja izmēģināt  “Gusto” putas sejas mazgāšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes aģentūra Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža (LU RMK) ir valsts akreditēta profesionālās augstākās izglītības iestāde. Koledžā pēc vidējās izglītības iegūšanas iespējams iegūt īsā cikla profesionālo augstāko izglītību.

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Spānijas uzņēmums ir uzsācis EPSORIN sejas krēma ražošanu. Dabisks skaistums, zinātniski pierādīts aktīvo izejvielu efekts un patīkama sajūta – tas viss vienā produktā!