medicine.lv skaitļos

Lietotāji online244
Aktīvie uzņēmumi12807
Nozares raksti12244
Ekspertu atbildes21477
Vilciena pieejamība cilvēkiem ar invaliditāti varētu būtiski uzlaboties vien pēc "Rail Baltica" izbūves : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Vilciena pieejamība cilvēkiem ar invaliditāti varētu būtiski uzlaboties vien pēc "Rail Baltica" izbūves

Rīga, 10.maijs, LETA. Lielāki vilciena pieejamības uzlabojumi cilvēkiem ar invaliditāti gaidāmi pēc starptautiskajā lidostā "Rīga" veidojamās "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas izbūves, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvis Māris Ozols.

Lai Rīgas Centrālajā stacijā izmantotu cilvēkiem ar kustību ierobežojumiem paredzēto pacēlāju un tiktu no 1.stāva uz vilciena pasažieru peroniem, pakalpojums jāpiesaka 48 stundas pirms brauciena.

LDz pārstāvis skaidroja, ka mobila pacēlāja pakalpojums 48 stundas iepriekš jāpiesaka konkrētā maršrutā, lai uzņēmums varētu nodrošināt pacēlāju cilvēka iecelšanai vilcienā, kā arī izcelšanai no tā. Pat, ja cilvēks varētu tikt līdz peroniem, lai iekļūtu arī vilcienā, viņam būs nepieciešams mobilais pacēlājs, piebilda Ozols.

Pēc viņa paustā, šis pakalpojums 2011.gadā tika izveidots sadarbībā ar invalīdu un viņu draugu apvienību "Apeirons" kā pagaidu risinājums, līdz brīdim, kad "Pasažieru vilciens" nopirks vilcienus ar zemo grīdu un tiks paaugstināti peroni, kā rezultātā pacēlāji vairs nebūtu vajadzīgi. Arī citur Eiropā vietās, kur nav paaugstinātie peroni vai vilcieni ar zemo grīdu, tiekot piekopta līdzīga prakse, norādīja LDz pārstāvis.

Banner 280x280

Viņš skaidroja, ka patlaban veikti vairāki remontdarbi Jūrmalā, Jelgavā, Cēsīs un Siguldā, kur cilvēkiem ar kustību ierobežojumiem vairs nav nepieciešams papildu pacēlājs. Vienlaikus Centrālajā stacijā gan pagaidām nav plānots veikt esošo peronu un stacijas pārbūvi, un tas saistīts ar projektu "Rail Baltica", kas paredz arī centrālās stacijas ēkas pārbūvi.

Vienlaikus "Apeirona" valdes priekšsēdētājs Ivars Balodis skaidroja, ka pirms vairākiem gadiem izveidotais pagaidu risinājums diemžēl kļuvis par ilgtermiņa risinājumu. "Kā pagaidu risinājums tas bija labs, bet process tagad ievilcies," sacīja Balodis.

Pēc viņa domām, jādomā, kā pakalpojumu cilvēkiem padarīt pieejamāku, tostarp jāsamazina gaidīšanas laiks, piemēram, no 48 uz 24 stundām, ņemot vērā, ka šim pakalpojumam ir sava kārtībā un nepieciešami apmācīti cilvēki.

Balodis sacīja, ka kopumā vilcienu stacijām ir tendence kļūt pieejamākām un patlaban pielāgotas vairākas dzelzceļa stacijas, tomēr ar to nepietiek. Pat labi izveidotās un pieejamās stacijas nevar tikt izmantotas, jo joprojām nav piepildījusies "lielā cerība" par zemās grīdas vilcieniem, atzina "Apeirona" valdes priekšsēdētājs.

Viņš norādīja, ka katru gadu tiekas ar LDz pārstāvjiem un redz, ka izpratne par nepieciešamību ir. Arī šogad "Apeirons" tiksies ar uzņēmuma pārstāvjiem un aktualizēs šo problēmu, vienlaikus apvienība iecerējusi piedāvāt savus risinājumus arī "Rail Baltica" projekta realizācijai.

Kā ziņots, pērn septembrī noslēdzās pieteikumu iesniegšana starptautiskā publiskā iepirkuma "Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas centrālās pasažieru stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi" 1.kārtai. Konkursā pieteicās septiņas starptautiskas apvienības, starp kuriem ir arī Latvijas vadošie būvuzņēmēji un eksperti. Atbilstošus kandidātus plānots aicināt iesniegt piedāvājumus otrajā kārtā.

Tāpat vēstīts, ka starptautiskajā lidostā "Rīga" veidojamās "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojekta izstrāde izmaksās 4,5 miljonus eiro, iepriekš žurnālistiem sacīja "Rail Baltica" ieviesēja Latvijā "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes loceklis Andris Linužs. Viņš skaidroja, ka tas ir viens no sarežģītākajiem "Rail Baltica" tehniskajiem projektiem, jo tajā iekļaujas ne tikai pašas stacijas projektēšana, bet arī tuvējās apkārtnes un infrastruktūras savietojamības projektēšana.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.

Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – efektīvs rehabilitācijas elements, kas, izmantojot dabas resursus un mūsdienīgas tehnoloģijas, palīdz paātrināt atveseļošanos un stiprināt veselību. Noskaidrosim vairāk par fizikālās medicīnas procedūrām, kuras piedāvā Rīgas veselības centra filiālēs!

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

Nogurums ir kļuvis par ikdienas fonu, kafija – par glābiņu, bet vakarā gribas tikai klusumu. Pazīstami? Mūsdienu dzīves temps atņem vairāk, nekā dod. Mēs steidzamies, uztraucamies, atliekam atpūtu uz vēlāku laiku – un kādā brīdī organisms vairs nespēj tikt līdzi. Varbūt nogurums norāda uz B grupas vitamīnu nepietiekamību?

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Premium klases dermatoloģiskās kosmētikas zīmols Noon Aesthetics piedāvā inovatīvus un zinātniski pierādītus ādas kopšanas risinājumus, kas īpaši izstrādāti profesionālai lietošanai. Zīmols palīdz risināt  dažādas sejas ādas problēmas, piedāvājot kosmētiku pret pigmentāciju, akni, novecošanās pazīmēm un ādas dehidratāciju.  

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2!

Testa rezultāti: nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2!

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Acorus Balance aicināja lasītājus izmēģināt Magnijs + B6 Liposomal Shots vai D3 + K2 Liposomal Shots. 

Matu eļļa ar rozmarīnu matu augšanai un veselībai

Matu eļļa ar rozmarīnu matu augšanai un veselībai

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA “Silmachy remedies” piedāvā testēt  SILMACHY matu eļļu matu augšanai ar rozmarīnu un diždadzi – vieglas tekstūras kopšanas līdzekli ikdienas lietošanai, kas radīts, lai stimulētu matu augšanu, stiprinātu matu saknes un uzlabotu galvas ādas veselību.

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Coral Club piedāvāja izmēģināt Hydro Boost – biocelulozes sejas masku no līnijas Ocean Glow ar Lipomask™ tehnoloģiju, kas dziļi mitrina ādu, palīdz mazināt sausumu un lobīšanos, kā arī palēnina pirmās novecošanās pazīmes.

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

Medicine.lv redakcija sadarbībā ar veselības produktu un wellness zīmolu Coral Club piedāvā testēt B-Prime Direct - B grupas vitamīnu kompleksu, kas ir mūsdienīgs risinājums tiem, kuri dzīvo straujā tempā. 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Tereško tējas un Cēsu pilsētas ZS "DOKTUS": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Tereško tējas un Cēsu pilsētas ZS

Augu spēks tavai veselībai un skaistumam! Fitoterapija ārstē cilvēku ar auga "miesu un asinīm". Lai Dieva dārza ārstniecības augi dod spēku un veselību visiem cilvēkiem pasaulē!

Aerify – limfodrenāžas zābaki un bikses: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify – limfodrenāžas zābaki un bikses: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify ir kompānija, kas izstrādā un ražo limfordrenāžas un masāžas ierīces no 2018. gada. Limfodrenāžas zābaki un bikses ir masāžas veids ar mainīgu gaisa spiedienu, kā rezultatā uzlabojas asinsrite un limfas plūsma.