SIA "Euroaptieka" pieaugums gandrīz visos tirgus segmentos
Viena no lielākajiem aptieku tīkliem Latvijā SIA "Euroaptieka" pārdošanas pieaugums šī gada pirmajos sešos mēnešos bijis par 2 % lielāks nekā pērn attiecīgajā laika periodā.
"Neskatoties uz medicīnas preču tirgus kopējo samazinājumu, esam spējuši ne vien noturēt savas pozīcijas, bet pat uzlabot pārdošanas rezultātus virs pagājušā gada līmeņa gandrīz visos tirgus segmentos," informē SIA "Euroaptieka" valdes locekle Inga Zemdega-Grāpe, skaidrojot panākumus ar uzņēmuma nospraustajiem augstajiem apkalpošanas standartiem, kas ļāvuši saglabāt klientu lojalitāti arī ekonomiskās recesijas laikā.
"Šī gada pirmajos sešos mēnešos medicīnas preču iepirkuma kopapjoms no vairumtirgotājiem kopumā samazinājies par 6,68%, savukārt SIA "Euroaptieka" tas pieaudzis par 2,54%. Valsts nekompensējamo recepšu medikamentu iepirkuma apjoms mūsu aptieku tīklā pieaudzis par 7,28%, savukārt kompensējamo medikamentu iepirkuma apjoms – par 12,01%," stāsta I.Zemdega – Grāpe, piebilstot, ka tirgū kopumā šajos segmentos vērojams kritums – attiecīgi par 22,68% un 2,7%.
"Aizvien turpina pieaugt pārdoto valsts kompensējamo medikamentu īpatsvars. Šobrīd tie aizņem jau 53% no kopējā tirgus un pieaugums pret pagājušā gada pirmo pusgadu ir 5%. Tas liecina, ka samazinoties iedzīvotāju pirktspējai, samazinās arī cilvēku iespējas iegādāties nepieciešamos bezrecepšu medikamentus un proporcionāli aizvien pieprasītāki kļūst valsts kompensējamie medikamenti," skaidro SIA "Euroaptieka" valdes locekle, piebilstot, ka, pamatojoties uz pasaulē vadošās mārketinga pētījumu kompānijas The Nielsen Company datiem, vidējais vienas Latvijas mājsaimniecības mēnesī iztērētais budžets zāļu iegādei 2009.gada maija mēnesī bija 18 Ls.
Šobrīd īpaši aktuāls kļuvis jautājums par iedzīvotāju spēju iegādāties medikamentus saistībā ar valdības veiktajām izmaiņām valsts kompensēto medikamentu sarakstos: "Šīs izmaiņas skars tirgu nekavējoties un ietekmēs visu Latvijas aptieku darbību jau tā klusajā vasaras periodā," ir pārliecināta I.Zemdega – Grāpe.
SIA Euroaptieka tīkls apvieno 40 aptiekas visā Latvijā, kurās strādā aptuveni 300 augsti kvalificēti darbinieki. Pēc pasaulē vadošās mārketinga pētījumu kompānijas The Nielsen Company datiem Euroaptiekas zīmols ir saņēmis pircēju augstāko novērtējumu Latvijā. Regulāri tiek sekots līdzi patērētāju pieprasījumam, tāpēc preču sortiments tiek veidots un paplašināts, balstoties uz pieprasījuma analīzi. Galvenās Euroaptiekās atrodamās preču grupas ir: medikamenti, profilaktiskie līdzekļi veselības stiprināšanai (vitamīni, uztura bagātinātāji), pirmās palīdzības līdzekļi, skaistumkopšanas līdzekļi, higiēnas preces, preces grūtniecēm un mazuļiem, homeopātiskie līdzekļi u.c. Euroaptiekās iespējams bez maksas veikt dažādas veselības pārbaudes ekspressdiagnostikas.