Saldū atvērs Atkarību profilakses kabinetu
1.jūnijā plkst.14.00 Saldus pilsētas Sociālā dienesta telpās, Dzirnavu ielā 1 tiks atvērts Atkarību profilakses kabinets, kurā speciālistu palīdzību būs iespēja saņemt arī injicējamo narkotiku lietotājiem.
Lai arī oficiāli reģistrēto narkotiku lietotāju skaits Saldū un Saldus rajonā, salīdzinājumā ar blakus rajoniem (Kuldīgas, Talsu, Tukuma) ir līdz pat deviņām reizēm mazāks un Saldus rajonā reģistrēti tikai deviņi HIV gadījumi, SVA speciālistu pieredze liecina, ka reālais narkotiku lietotāju un ar HIV inficēto personu skaits var būtiski atšķirties no oficiāli reģistrētā. HIV profilakses punktu atvēršana palīdz apzināt gan patieso injicējamo narkotiku lietotāju skaitu, gan arī ar asinīm pārnesamo infekciju izplatību to vidū. Mērķtiecīgu profilakses pasākumu nodrošināšana riska grupās – HIV testa un konsultāciju pieejamība, šlirču maiņa, informācija par narkotiku lietošanas kaitējuma samazināšanu un motivācija – samazina ar asinīm pārnesamo infekciju izplatīšanos gan injicējamo narkotiku lietotāju vidū, gan arī pasargā no to plašākas izplatīšanās sabiedrībā.
Rūpējoties par savas pilsētas un rajona iedzīvotājiem, 2008.gadā Saldus pašvaldības aģentūra "Sociālais dienests" iesniedza projekta pieteikumu ANO Narkotiku un noziedzības biroja izsludinātajā grantu konkursā par Atkarību profilakses kabineta izveidošanu Saldū. Projekts tika atbalstīts, un šis kabinets līdz ar 16 citiem visā Latvijas teritorijā iekļausies vienotā HIV profilakses punktu tīklā, kura atbalsta un darbību koordinē SVA.
Atkarību profilakses kabineta darbinieki piedalījušies SVA organizētajās apmācībās un pieredzes apmaiņas pasākumos un ir gatavi uzsākt profilakses darbu Saldū. SVA apņemas nodrošināt kabinetu ar nepieciešamajiem materiāliem – HIV testiem, šļircēm, informatīvajiem materiāliem, kā arī darbinieku turpmāko apmācību.
Atkarību profilakses kabineta atklāšanā piedalīsies SVA, Saldus rajona padomes, Saldus pilsētas domes, Saldus slimnīcas, Pašvaldību un Valsts policijas pārstāvji. Aicināti arī žurnālisti.