Sāk Slāvu maģistrālā kustības mezgla būvniecību
Šonedēļ Rīgā sāk Slāvu maģistrālā kustības mezgla būvniecību, kas ietver Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšanu, ierīkojot jaunas 8 braukšanas joslas, un trīs līmeņu satiksmes mezgla izbūvi pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā. Slāvu maģistrālais kustības mezgls pēc sarežģītības un darba apjoma ir vēl nebijuša mēroga satiksmes infrastruktūras objekts Latvijā.
"Būvniecības mērķis ir izveidot drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kas nodrošinās Rīgas pilsētas attīstību, paaugstinot satiksmes drošību, paplašinot un sakārtojot maģistrālo ielu tīklu. Slāvu maģistrālais kustības mezgls savienos Dienvidu tiltu ar Austrumu maģistrāli un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju ērti apbraukt pilsētas centru un nokļūt ostas virzienā, kā arī veidos izeju uz VIA Baltica," stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods. "Pašreizējā Slāvu rotācijas apļa un arī dzelzceļa pārvada caurlaides spējas ir izsmeltas un neatbilst esošajam transporta pieprasījumam. Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšana un trīslīmeņu mezgla izbūve pašreizējā Slāvu apļa vietā ir būtiska gan rīdzinieku dzīves kvalitātes uzlabošanai, gan satiksmei starp Rīgu un citām Latvijas pilsētām".
Jau ir sākti būvdarbu zonas aprīkošanas darbi. Saskaņā ar līgumu starp Rīgas domi un AS "Dienvidu tilts" jaunā maģistrālā kustības mezgla būvniecība Daugavas labajā krastā ir jāpabeidz 2011.gadā.
Slāvu maģistrālā kustības mezgla būvniecību atklāta starptautiska konkursa rezultātā veic AS "Dienvidu tilts". AS "Dienvidu tilts" apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas: SIA "Skonto būve", a/s "Latvijas tilti", a/s "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
"Izaicinājums uzlabot satiksmes organizāciju Rīgā nebeidzas ar jaunā Dienvidu tilta pār Daugavu pabeigšanu. Slāvu astoņu joslu dzelzceļa pārvads un Slāvu ielas rotācijas apļa trīs līmeņu šķērsojums būs vēl nebijuša vēriena un sarežģītības transporta kustības mezgla risinājums, kura izbūve, salīdzinājumā ar paša Dienvidu tilta būvniecību, būs daudz darbietilpīgāka un komplicētāka, jo būvniekiem būs jāstrādā nepārtraucot auto un dzelzceļa transporta satiksmi vienā no dzīvākajiem satiksmes mezgliem. Pilsēta attīstās un arvien augošā satiksmes intensitāte prasa jaunu, radošu un inovatīvu pieeju, kā arī drosmīgu risinājumu," uzsver būvniecības ģenerāluzņēmēja AS "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.
Viņš informē, ka trīs līmeņu satiksmes mezgls pštreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā tiks izbūvēts ar astoņām estakādēm. Tās savienos Daugavas Dienvidu šķērsojuma trasi ar Rīgas nozīmīgākajām transporta maģistrālēm Daugavas labajā krastā – Lubānas ielu, Krustpils ielu, Dārzciema ielu un Piedrujas ielu. Vienlaikus tiks sākta arī Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšana, pašreizējo četru braukšanas joslu vietā izbūvējot pārvadu ar astoņām joslām. Projekta ietvaros tiks veikti arī komplicēti inženierkomunikācijas rekonstrukcijas darbi — gāzes apgādes, elektroapgādes, apgaismojuma, ūdensvada, siltumtrases, ielu lietus ūdens kanalizācijas un citu tīklu rekonstrukcija. Būvdarbi ir plānoti tā, lai nepārtrauktu ne dzelzceļa, ne autotransporta satiksmi. Tāpēc, pārbūvējot Slāvu dzelzceļa pārvadu, vispirms tiks uzbūvēts jauns četru braukšanas joslu Slāvu dzelzceļa pārvads. To pabeidzot un sākot ekspluatāciju, esošo (veco) pārvadu demontēs, lai varētu būvēt otro jaunā pārvada kārtu ar vēl četrām joslām.
Pēc pārbūves Slāvu dzelzceļa pārvads būs 197 metrus garš un 31 metru plats ar astoņām braukšanas joslām, t.i., vairāk kā divas reizes platāks nekā šobrīd. Uz pārvada paredzēta arī gājēju ietve un veloceliņš katrā virzienā, kā arī četri lifti gājēju un invalīdu ērtībai.
Jaunajam trīslīmeņu satiksmes mezglam pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā būs astoņas estakādes. Estakāžu kopējais garums būs 3,5 kilometri, bet kopējā platība – vairāk nekā 36 tūkstoši kvadrātmetru (salīdzinājumam – šobrīd izbūvētajai Dienvidu tilta estakādi pie Krasta ielas platība ir 24,6 tūkstoši m2). Dzīvojamo māju tuvumā uz estakādēm paredzēts uzstādīt prettrokšņa sienas.
Ielu, dzelzceļa pārvada, trīslīmeņu šķērsojuma estakāžu, gājēju un velosipēdistu ceļu kopplatība būs vismaz 117 tūkstoši kvadrātmetru. Izbūvējot jauno Slāvu maģistrālo kustības mezglu, tiks veikti arī komplicēti inženierkomunikāciju rekonstrukcijas darbi – kopumā 50 kilometru garumā. Būvniecības procesā plānots izmantot aptuveni 46 000 m3 betona. Tāpat paredzēts izmantot 46 000 tonnu dažādu veidu asfaltbetona.
Turpinot Daugavas Dienvidu šķērsojuma maģistrālo pievedceļu būvniecību, bez jaunā Slāvu maģistrālā kustības mezgla Daugavas labajā krastā šogad tiks rīkots atklāts konkurss arī par jaunu automaģistrāļu jeb Zemgales virziena maģistrālā kustības mezgla būvniecību Daugavas kreisajā krastā. Daugavas Dienvidu šķērsojuma maģistrālie pievedceļi kopā ar 2008.gadā ekspluatācijā nododamo Daugavas Dienvidu tiltu panāks būtisku satiksmes atslogošanu pār esošajiem Daugavas tiltiem Rīgā.