Rindu samazināšanai pēc tehniskajiem palīglīdzekļiem šogad aicina papildus piešķirt miljonu eiro
Rīga, 24.maijs, LETA. Patlaban Latvijā pieaug pieprasījums pēc tehniskajiem palīglīdzekļiem, un, lai samazinātu gaidīšanas laiku uz tiem, šogad papildus nepieciešams apmēram miljons eiro, aģentūru LETA informēja Nacionālā rehabilitācijas centra "Vaivari" pārstāve Ulrika Eistreiķe.
Pēc Eistreiķes paustā, "Vaivaru" un Tehnisko palīglīdzekļu centra vadība (TPC) tikās ar Labklājības ministrijas (LM) pārstāvjiem un iepazīstināja ar centra darbību un situāciju tehnisko palīglīdzekļu jomā, kā arī pārrunāja centra turpmākos attīstības plānus.
Kā apgalvoja Eistreiķe, "kaut arī centra darba efektivitāte ievērojami augusi" un kopumā gaidīšanas laiks pēc tehniskiem palīglīdzekļiem samazinās, katru gadu arvien pieaug to personu skaits, kurām vajadzīgi palīglīdzekļi. Šī iemesla dēļ nepieciešams lielāks finansējums, lai saglabātu pozitīvo tendenci un cilvēki ātri saņemtu nepieciešamo aprīkojumu.
Centrā informēja, ka, salīdzinot pagājušo gadu ar 2017.gadu, izdevies saīsināt gaidīšanas laiku, proti, personu skaits rindā ir samazinājies par 9%. Šāda tendence "Vaivaros" vērojama arī šī gada pirmajos četros mēnešos.
Vienlaikus pieaug to personu skaits, kam nepieciešami tehniskie palīglīdzekļi, un papildus finansējums nepieciešams, lai atkal nepagarinātos gaidīšanas laiks pēc pakalpojuma.
Eistreiķe informēja, ka pēdējo gadu laikā pieaudzis reģistrēto personu skaits, kas piesakās saņemt tehniskos palīglīdzekļus - 2017.gadā bija reģistrētas 12 905 personas, bet 2018.gadā - 13 052. Arī 2019.gadā vērojama pieaugoša tendence, personu skaitam, kas piesakās saņemt tehniskos palīglīdzekļus.
Izsniegto tehnisko palīglīdzekļu skaits pērn salīdzinājumā ar 2017.gadu ir pieaudzis par 12% un turpina ievērojami palielināties. Piemēram, 2017.gadā tika izsniegti 11 720 tehniskie palīglīdzekļi, savukārt 2018.gadā - 13 144 tehniskie palīglīdzekļi.
Vaivaru centrs iepazīstināja labklājības ministri Ramonu Petraviču (KPV LV) ar priekšlikumiem tehnisko palīglīdzekļu klāsta papildināšanai, jo klientu prasības un nepieciešamība pēc dažādiem palīglīdzekļiem mainījušies gadu gaitā un kļūst pieejami arvien jauni, izmantošanā ērtāki un mūsdienīgāki tehniskie palīglīdzekļi, kas ļauj kompensēt sarežģītus funkcionēšanas traucējumus, atzīmēja Eistreiķe.
Kā norādīja "Vaivaru" vadītāja Anda Nulle, atbilstoši pakalpojumu kvalitātes monitoringa datiem 98% Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu centra klienti ir apmierināti ar centra nodrošinātajiem pakalpojumiem, tomēr svarīgi iet līdzi laikam un papildināt pieejamo tehnisko palīglīdzekļu klāstu ar arvien mūsdienīgākām tehnoloģijām.
Nulle sacīja, ka sarunā ar labklājības ministri rosināja veidot aktīvāku sadarbību starp Labklājības ministriju, Veselības ministriju un rehabilitācijas speciālistiem. "Mums visiem ir kopīgs mērķis - nodrošināt iespējami augstu dzīves kvalitāti ikvienam, neraugoties uz fiziskiem defektiem un funkcionēšanas ierobežojumiem," piebilda Nulle.