medicine.lv skaitļos

Lietotāji online114
Aktīvie uzņēmumi12814
Nozares raksti12243
Ekspertu atbildes21477
Pētījums: 57% Latvijas iedzīvotāju pēc 40 gadiem ir redzes problēmas : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pētījums: 57% Latvijas iedzīvotāju pēc 40 gadiem ir redzes problēmas

Sasniedzot pusmūža vecumu, kad parādās pirmās redzes pasliktināšanās pazīmes, cilvēki Latvijā nepievērš tam pienācīgu uzmanību un brilles sāk lietot novēloti, pie tam, joprojām pastāv virkne mītu par briļļu nēsāšanu. Pasaulē lielākā briļļu lēcu ražotāja "Essilor" un Baltijas lielākā acu aprūpes uzņēmuma OC VISION  veiktais pētījums Latvijā atklāj, ka 44% aptaujāto pēc 40 gadu vecuma novēro redzes problēmas. Vecumā no 45 līdz 49 gadiem, šis procents dubultojas, sasniedzot 57%. Lai informētu sabiedrību par presbiopiju jeb vecuma tālredzību, uzsākta kampaņa "Laiks redzēt 40+".

Pulcējoties redzes nozares ekspertiem, 13. februārī preses konferencē tika aktualizēta tēma par redzes pārmaiņām, pārsniedzot 40 gadu vecumu. Pasākuma laikā savā pieredzē par progresīvo briļļu lietošanu dalījās Pauls Timrots, kā arī citi sabiedrībā zināmi cilvēki. Savukārt, ar pētījuma rezultātiem iepazīstināja OC VISION optometriste Jeļena Stūriška.

Svarīgi atzīmēt, ka Latvijā 65% iedzīvotāju ir vecuma grupā virs 40 gadiem, kas nozīmē, ka problēma aktuāla lielākajai daļai iedzīvotāju. Cilvēkiem pēc 40 gadu vecuma nereti grūtības rada lasīšana tuvumā – 71% no respondentiem virza tekstu tālāk no acīm, lai spētu to izlasīt. Tikai 10% respondentu 40 gadu pirmajā pusē atzina, ka izmanto lasīšanas briļļu palīdzību, savukārt 36-46% to, kuriem jau pāri 45 gadiem, šīs brilles izmanto regulāri. Tieši tāpat arī uzticēšanās progresīvajām lēcām pieaug līdz ar vecumu un  šādas brilles lielākoties iegādājas cilvēki vecumā no 50 līdz 55 gadiem, lai gan daudziem tās vajadzētu sākt nēsāt krietni agrāk. Pētījums ieskicē vēl vienu problēmu – aptuveni 95% Latvijas iedzīvotāju virs 40 gadiem nezina, kas ir presbiopija jeb vecuma tālredzība un kā šo problēmu ērti un efektīvi risināt, savukārt, 60% saprot, ka redzes pasliktināšanās līdz ar vecumu ir normāls process. 69% iedzīvotāju redzes pārbaudi veic retāk kā reizi gadā.

Optometriste stāsta: "Sasniedzot noteiktu vecumu, vēlme sākt lietot lasām-brilles ir tikai normāla, un ar to saskaras daudzi. Lai nezaudētu komfortu ikdienā, tiek piedāvāts ērts risinājums redzes koriģēšanai – progresīvās brilles, kurās iestrādātas lēcas, lai to nēsātājs varētu redzēt gan tuvumā, gan tālumā. Strādājot ar klientiem Latvijā, secinām, ka šīs brilles nav ļoti populāra izvēle, jo pie mums salīdzinājumā ar, piemēram, Skandināvijas valstīm, brilles joprojām daļā sabiedrības tiek uzskatītas kā "vecuma pazīme". Arī pētījums atklāja, ka tikai aptuveni 6% vecumā virs 40 lieto brilles ar progresīvajām briļļu lēcām."

Banner 280x280

Diemžēl, progresīvās brilles daudziem asociējas ar neestētisku izskatu, kas cilvēkus attur pat no domas par to iegādi. Mēs visi atceramies, ka agrāk progresīvo briļļu lēca bija dalīta uz pusēm – tālumam un tuvumam. Šis dalījums bija labi saskatāms. Taču optikas nozarē tehnoloģijas attīstās ļoti strauji un šodien nopērkamās progresīvās brilles ne ar ko neatgādina to agrāko "priekšteci". Tās izskatās tieši tāpat kā jebkuras citas optiskās brilles, tajā pašā laikā tiekot galā ar šķietami neiespējamo uzdevumu – vienlaicīgi nodrošinot skaidru redzi gan tuvumā, gan tālumā."

"Esam gandarīti par iespēju sadarboties ar vadošo briļļu lēcu ražotāju Eiropā un pasaulē, lai ar kampaņu "Laiks redzēt 40+" pievērstu Latvijas sabiedrības uzmanību tam, kā rūpēties par savu redzi, pārsniedzot 40 gadu vecuma slieksni," papildina OC VISION valdes priekšsēdētājs Jānis Dzenis.

Adam Mamok, "Essilor" grupas viceprezidents Polijā un Baltijas valstīs: ‘Presbiopija ir globāli izplatīta problēma, turklāt iedzīvotāju skaits vecumā virs 65 gadiem visā Eiropas Savienībā ik gadu pieaug – ja 2001. gadā tie bija aptuveni 15% no kopējā iedzīvotāju skaita, tad 2018. gadā tas pietuvojies 20% atzīmei. Pasaulē aptuveni vienam miljardam cilvēku ir presbiopija un, ņemot vērā, ka, piemēram, Latvijā aptuveni 95% nav par to informēti, ir jāveic būtisks izglītošanas darba, kas ir arī viena no mūsu misijām. Rietumeiropā, piemēram Vācijā un Skandināvijas valstīs, sabiedrība ir daudz informētāka un zina, ka progresīvās briļļu lēcas, sasniedzot noteiktu vecumu, tik tiešām var atvieglot ikdienas darbu dzīvi kopumā. Veicot izglītojošo darbu, vēlamies, lai arī klienti Polijā un Baltijas valstīs būtu informēti par to kā reaģēt uz redzes izmaiņām pēc 40 gadu sasniegšanas."

Progresīvajās brillēs tiek iestrādātas divu veidu lēcas – gan tuvumam, gan tālumam. Tas atvieglo briļļu nēsātāju ikdienu, jo nav nepieciešams izmantot divas dažādas brilles, bet tikai vienas. Attīstoties mūsdienu tehnoloģijām, šobrīd tiek radītas brilles, kurām vizuāli nav pamanāma lēcu pāreja. Šis ir ne vien ērts, bet arī moderns risinājums, kas ļaus justies komfortabli dažādās dzīves situācijās. 

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Acis, optika / acu veselība":

Uzņēmumi nozarē "Acis, optika / acu veselība"

Passo International, SIA

Passo International, SIA

Profesionālas preces frizieriem, manikīra un pedikīra meistariem, kosmetologiem, depilācijas līdzekļi, kā arī preces masieriem un vēl vairāk.

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – efektīvs rehabilitācijas elements, kas, izmantojot dabas resursus un mūsdienīgas tehnoloģijas, palīdz paātrināt atveseļošanos un stiprināt veselību. Noskaidrosim vairāk par fizikālās medicīnas procedūrām, kuras piedāvā Rīgas veselības centra filiālēs!

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

Nogurums ir kļuvis par ikdienas fonu, kafija – par glābiņu, bet vakarā gribas tikai klusumu. Pazīstami? Mūsdienu dzīves temps atņem vairāk, nekā dod. Mēs steidzamies, uztraucamies, atliekam atpūtu uz vēlāku laiku – un kādā brīdī organisms vairs nespēj tikt līdzi. Varbūt nogurums norāda uz B grupas vitamīnu nepietiekamību?

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Premium klases dermatoloģiskās kosmētikas zīmols Noon Aesthetics piedāvā inovatīvus un zinātniski pierādītus ādas kopšanas risinājumus, kas īpaši izstrādāti profesionālai lietošanai. Zīmols palīdz risināt  dažādas sejas ādas problēmas, piedāvājot kosmētiku pret pigmentāciju, akni, novecošanās pazīmēm un ādas dehidratāciju.  

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Testa rezultāti: nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2!

Testa rezultāti: nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2!

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Acorus Balance aicināja lasītājus izmēģināt Magnijs + B6 Liposomal Shots vai D3 + K2 Liposomal Shots. 

Matu eļļa ar rozmarīnu matu augšanai un veselībai

Matu eļļa ar rozmarīnu matu augšanai un veselībai

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA “Silmachy remedies” piedāvā testēt  SILMACHY matu eļļu matu augšanai ar rozmarīnu un diždadzi – vieglas tekstūras kopšanas līdzekli ikdienas lietošanai, kas radīts, lai stimulētu matu augšanu, stiprinātu matu saknes un uzlabotu galvas ādas veselību.

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Testa rezultāti: Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Coral Club piedāvāja izmēģināt Hydro Boost – biocelulozes sejas masku no līnijas Ocean Glow ar Lipomask™ tehnoloģiju, kas dziļi mitrina ādu, palīdz mazināt sausumu un lobīšanos, kā arī palēnina pirmās novecošanās pazīmes.

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

B-Prime Direct – enerģija un fokuss ērtā formātā

Medicine.lv redakcija sadarbībā ar veselības produktu un wellness zīmolu Coral Club piedāvā testēt B-Prime Direct - B grupas vitamīnu kompleksu, kas ir mūsdienīgs risinājums tiem, kuri dzīvo straujā tempā. 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Tereško tējas un Cēsu pilsētas ZS "DOKTUS": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Tereško tējas un Cēsu pilsētas ZS

Augu spēks tavai veselībai un skaistumam! Fitoterapija ārstē cilvēku ar auga "miesu un asinīm". Lai Dieva dārza ārstniecības augi dod spēku un veselību visiem cilvēkiem pasaulē!

Aerify – limfodrenāžas zābaki un bikses: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify – limfodrenāžas zābaki un bikses: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify ir kompānija, kas izstrādā un ražo limfordrenāžas un masāžas ierīces no 2018. gada. Limfodrenāžas zābaki un bikses ir masāžas veids ar mainīgu gaisa spiedienu, kā rezultatā uzlabojas asinsrite un limfas plūsma. 

Uzņēmums, kura darbības sfēra var būt līdziga raksta tematikai:

Darba laiks

  • P.900-1800
  • O.900-1800
  • T.900-1800
  • C.900-1800
  • P.900-1800
  • S.-
  • Sv.-

Juridiskie dati

  1. 40003732803
  2. LV40003732803
  3. "SWEDBANK", AS
  4. LV15HABA0551009443861
  5. 11.03.2005
  6. "Lielmaņi", Mārupes pag., Mārupes nov., LV-2167
  7. 2024

Apraksts

Profesionālas preces frizieriem, manikīra un pedikīra meistariem, kosmetologiem, depilācijas līdzekļi, kā arī preces masieriem un vēl vairāk.

 
Vairāk

Atslēgvārdi

Kosmētikas izplatītāji, Skaistumkopšanas produkti, Podoloģijas instrumenti, Podologa krēsls, Podoloģijas aparāts.

Kosmētikas izplatītāji, skaistumkopšanas produkti. Kosmētika, kosmētiskie līdzekļi, skaistumkopšanas iekārtas un instrumenti, mēbeles skaistumkopšanas saloniem, mēbeles skaistumkopšanas kabinetiem, lampas, sterilizācija, rotējošie instrumenti, depilācija, meistara apģērbs, ārstnieciskā kosmētika, Beautyfor materiāli. Manikīrs, pedikīrs, manikīra centrs, pedikīra centrs. Medicīnas preces, medicīna, medicīnas iekārtas, medicīnas aprīkojums, medicīnas instrumenti, ieauguši nagi, podoloģijas instrumenti, podologa iekārtas, podoloģijas iekārtas, podoloģijas mēbeles, podoloģijas krēsls, podologa krēsls, pedikīra krēsls, pacienta krēsls, podoloģija, podoloģijas aparāts, podoloģijas aprīkojums, podologa kabinets, rehabilitācija, podologa kabineta aprīkojums, pēdu aprūpe, pēdu aprūpes instrumenti, ārstnieciskā pēdu aprūpe, ārstnieciskās pēdu aprūpes aparāts, pedikīra aparāts, manikīra, pedikīrs, nagu knaibles, pedikīra kosmētika, līdzekļi pedikīram, podoloģijas darba stacija, ārstnieciskie pēdu kopšanas līdzekļi, pēdu kopšanas līdzekļi, līdzekļi pēdu ādai, mitrinošs krēms, papēžu plaisas, krēms papēžu plaisām, ādas kopšanas līdzekļi, dezinfekcija, sterilizācija, ultraskaņa, autoklāvs, aizsargstikls, dezinfekcijas vanna, kontroles stripi, cimdi, medicīnas cimdi, maskas, aizsargmaskas, aizsargbrilles

Vairāk

Mājas lapa internetā