LM: līdzekļu atgūšanu veicinās operatīvāka informācijas apguve
Valsts kontroles (VK) ieteikumu īstenošanai Labklājības ministrija (LM) sagatavos priekšlikumus grozījumiem normatīvajos aktos, kas regulē valsts budžeta izdevumu atgūšanu par ceļu satiksmes negadījumos cietušajām personām izmaksātajiem pabalstiem, pensijām, rehabilitācijas pakalpojumiem un tehniskajiem palīglīdzekļiem.
Lai no apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāja biroja atgūtu valsts budžeta izdevumus, kas radušies, nodrošinot pensiju un pabalstu izmaksu ceļu satiksmes negadījumos cietušajām personām, ir jāveic sarežģīts atlases darbs. Proti, ir jāidentificē ceļu satiksmes negadījumos cietušās personas, kurām ir tiesības uz Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā noteiktajām apdrošināšanas atlīdzībām. Tāpat jānoskaidro ceļu satiksmes negadījuma izraisītājs, jāpārbauda informācija par izmaksātajām pensijām, pabalstiem, par cietušās personas darbspēju zaudējuma vai nāves cēloņa saistību ar ceļu satiksmes negadījumu un cita informācija.
Ministru kabineta noteikumi nosaka, ka Valsts policija ne vēlāk kā mēneša laikā pēc notikušā ceļu satiksmes negadījuma Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūrai, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (VSAA), Sociālo pakalpojumu pārvaldei (SPP), Sabiedrības integrācijas valsts aģentūrai (SIVA) un Tehnisko palīglīdzekļu centram (TPC) bez maksas izsniedz izziņu par katru ceļu satiksmes negadījumu, kurā cietušas personas. Tāpat šajos noteikumos ir norādīta izziņā iekļaujamā informācija.
Neskatoties uz to, līdz šim minētā informācija no Valsts policijas tika saņemta nepilnā apjomā un neregulāri.
Tādēļ, lai nodrošinātu operatīvāku informācijas iegūšanu par ceļu satiksmes negadījumos cietušajām personām, VSAA, SPP, SIVA un TPC plāno slēgt savstarpējus līgumus ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru par piekļuvi Ceļu policijas reģistra datu bāzei.