LDDK: politiķiem zūd fokuss no uzņēmējdarbības veicināšanas, darba vietu saglabāšanas un finanšu stabilitātes, spēki aiziet birokrātijas vētīšanā
Tikšanās reizē un turpmākās sarunas ar ministru amata kandidātiem, LDDK sniedza priekšlikumus topošās valdības deklarācijai, balstoties uz LDDK 2009.gada rīcības plāna prioritātēm. LDDKsniedza priekšlikumus uzņēmējdarbības vides uzlabošanai, nodokļu un monetārajai politikai, efektīvai pārvaldībai, reģionālai un izglītības sistēmas attīstībai, kā arī elastīgās drošības principu iedzīvināšanai un sociālo problēmu risināšanai.
LDDK prezidents Vitālijs Gavrilovs: "Valdības uzdevums ir veltīt visus spēkus ekonomikas atdzīvināšanai, liekot uzsvaru uz iespējām nopelnīt, lai atdotu starptautiskos aizņēmumus, nevis tikai plānot kā samazināt mehāniski izdevumus. LDDK pieliks visas pūles, lai rastu valdības un starptautisko partneru atbalstu Austrumeiropas iniciatīvai un ātrākai Eiro ieviešanai."
LDDK ģenerāldirektore Elīna Egle: "LDDK 2009.gada rīcības plāns nosūtīts koalīcijas partneriem un notikušas vairākas tikšanās ar jaunās valdības amata kandidātiem. LDDK uzsver nepieciešamību ieviest strukturālas reformas tautsaimniecībā un pārvaldībā, kā arī modelēt nodokļu politiku pirms jebkādu izmaiņu izdarīšanas. Ceru, ka mācīsimies vismaz no pašu kļūdām. LDDK aicināja Ministru prezidenta amata kandidātu ieviest moratoriju nodokļiem un nodevām, nepieļaujot to palielinājumu esošajā ekonomiskajā situācijā, tā vietā meklējot un pielietot stimulējošus instrumentus ekonomiskās aktivitātes atjaunošanai valstī. Papildus līdzekļus valsts budžetā var iegūt kāpinot ekonomisko aktivitāti valstī ar mērķi palielināt nodokļu ieņēmumus, stiprinot uzņēmumu eksportspēju un pašmāju ražotāju produktu un pakalpoijumu patēriņu. LDDK pabeigusi darbu Finanšu ministrijas darba grupā pie ES fondu izvērtēšanas un uzsākusi darbu Valsts Kancelejas izveidotajā Funkciju audita komisijā."
Valdības deklarācija paredz nepieņemamu nodokļu palielinājumu
Valdībai ir jāizvērtē reālais ieguvums un atdeve nodokļu ieņēmumos valsts budžetā, pirms pieņem lēmumu par nodokļu un nodevu palielinājumu. LDDK kategoriski iebilst populistiskajam aicinājumam vēl vairāk palielināt tos nodokļus, kas valsts budžetā veido niecīgo īpatsvaru kopējā nodokļu ieņēmumu masā un vērojot šo sektoru apgrozījuma un peļņas rādītāju kritumu (azartspēļu nodoklis, akcīzes nodokli tabakas izstrādājumiem un alkoholam). Palielinot nodokļus tiek apdraudēts stabils nodokļu ieņēmums, kā arī var atstāt negatīvu iespaidu nodarbinātības, sabiedrības veselības un godīgas konkurences rādītājos.
Nodokļu politikai jāveido plānveidīgi un saskaņojot Nodokļu politikas pamatnostādnes 2010.-2013.gadam ar sociālajiem LDDK, LBAS un LPS. Izmaiņas panākamas ar lielāko sabiedrības grupu atbalstu, lai mazinātu nedrošību, neuzticību un izvaitrīšanos no nodokļu nomaksas. Pretējā gadījumā nodokļu un nodevu ieņēmumi budžetā turpinās samazināties.
Tāpat LDDK aicināja rast iespēju ne tikai nepaaugstināt nodokļu slogu, bet rast iespēju samazināt darba devēju izmaksu pozīcijas darbaspēkam, garantējot godīgas konkurences iespējas Latvijai starp Baltijas valstīm un mazinātu ēnu ekonomikas risku.
V.Dombrovska veidotās valdības finanšu ministra amata kandidāta E.Repšes viedoklis saskanēja ar LDDK viedokli, ka nodokļu palielināšana bremzēs ekonomikas turpmāku attīstību, kā arī daudzus uzņēmējus motivētu pāriet ēnu ekonomikā, un nodokļi netikts maksāti vispār. LDDK turpina aktīvi strādāt pie valdības deklarācijas sniedzot savus priekšlikumus.
OBS
18/03/2009 NTSP tiks skatītas atbildīgo ministriju atbildes uz LDDK, LBAS un LPS prasībām Ministru kabinetam ‘’Ātrai, aktīvai un atbildīgai rīcībai ekonomiskās aktivitātes uzlabošanai un darba vietu saglabāšanai.’’
Uzziņai
EK ir nākusi klajā ar priekšlikums par jaunu ES attiecību ar ES austrumu kaimiņvalstīm veidošanu, kas paredz pārmaiņas ES attiecībās ar Armēniju, Azerbaidžānu, Baltkrieviju [1], Gruziju, Moldovu un Ukrainu. Paredzēts ievērojami paplašināt politisko sadarbību, tostarp saistībā ar iespējām noslēgt "jaunas paaudzes" asociācijas nolīgumus, kā arī saistībā ar tālejošu integrāciju ES ekonomikā, vienkāršāku pilsoņu ceļošanu uz ES (ar nosacījumu, ka ir ievērotas drošības prasības), uzlabotiem tādiem nolīgumiem enerģētiskās drošības jomā, kas sniedz labumu visām iesaistītajām personām, un finansiālā atbalsta palielinājumu. ES ierosina daudz intensīvāk atbalstīt ikdienā partnervalstu reformu centienus, izstrādājot jaunu visaptverošu iestāžu darba uzlabošanas programmu un jaunu daudzpusēju dimensiju, tādējādi iesaistot partnerus kopējo problēmu risināšanā. Jaunajā partnerībā ir iekļauti jauni pasākumi šo sešu valstu sociālās un ekonomiskās attīstības atbalstam, kā arī piecas galvenās iniciatīvas, kas ļoti uzskatāmi liecinās par ES atbalstu.
Par LDDK
Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) ir lielākā darba devēju intereses pārstāvošā organizācija uzņēmējdarbības vides uzlabošanas, izglītības, nodarbinātības, sociālās drošības, veselības aprūpes, darba tiesību un darba aizsardzības jomās. LDDK apvieno 48 Latvijas tautsaimniecībā ievērojamas darba devēju organizācijas - nozaru, reģionālās un profesionālās asociācijas un federācijas, kā arī uzņēmumus, kuros strādā virs 50 darbiniekiem. LDDK biedri nodarbina vairāk kā 35% no Latvijas darbaspēka.
LDDK ir sociālais partneris Saeimai, Ministru kabinetam un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai nacionālā līmenī. LDDK veicina sociālā dialoga izveidi pašvaldībās ar trīspusējo konsultatīvo padomju starpniecību. LDDK ir pārstāvēta nacionāla līmeņa komisijās un padomēs, tai skaitā NTSP (Nacionālās trīspusējās sadarbības padome un tās apakšpadomes), tādējādi nodrošinot uzņēmēju viedokļa pārstāvniecību un līdzdalību LR normatīvo aktu izstrādē un pozīciju sagatavošanā ES.
Starptautiski LDDK ir pārstāvēta Starptautiskajā darba devēju organizācijā (IOE), Uzņēmējdarbības un rūpniecības konsultatīvajā padomē (BIAC) pie Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD), Eiropas Biznesa konfederācijā (BUSINESSEUROPE), kas ir nozīmīgākais Eiropas uzņēmēju interešu pārstāvis ES institūcijās. LDDK ir pārstāvēta Eiropas Ekonomiskajā un Sociālajā komitejā, kā arī astoņās Eiropas Komisijas konsultatīvajās komitejās un padomēs, un trijās ES aģentūrās.
Sīkāka informācija www.lddk.lv