Lauksaimniecības un pārtikas preču tirgus veicināšanas programma saņēmusi ekonomiskās efektivitātes novērtējumu
Šī gada 2008.gada septembrī, pēc Latvijas Valsts Agrārās ekonomikas institūta pasūtījuma, SIA "Bureau Veritas Latvia" veica biedrības "Mārketinga padome" realizētas "Lauksaimniecības un pārtikas preču tirgus veicināšanas programmas" ekonomiskās efektivitātes novērtējumu pārskata periodam no 2002. – 2006. gadam.
Izpēte tika veikta par laika periodā no 2002. līdz 2006.gadam programmā iesaistīto un atbalstu saņēmušo uzņēmumu motivāciju, ražošanas dinamiku, eksporta attīstības dinamiku un veikto tirgus pētījumu reitinga pētījumu. Izpētes process tika balstīts uz kvalitatīvo un kvantitatīvo analīzi, rezultātus iegūstot no intervijās un ar anketas palīdzību aptaujātajiem uzņēmumu pārstāvjiem. Novērtējumā ir iegūti dati par katru programmā iesaistīto pārtikas nozares uzņēmumu grupu – piena, gaļas, dārzeņu, labības, maizes, zivju produkcijas ražošanu, pārstrādi un apstrādi.
"Iepazīstoties ar ekonomiskās efektivitātes novērtējumu esmu patiesi gandarīta, ka lielākā daļa iesaistīto uzņēmumu ir spējuši novērtēt praktisko guvumu, ko sniedz šīs programmas projekti", komentē biedrības "Mārketinga padomes" vadītāja Ingūna Gulbe.
Apkopojot novērtējuma laikā iegūto un izanalizēto informāciju SIA "Bureau Veritas Latvia" auditori ir izdarījuši slēdzienu, par to, ka"Lauksaimniecības un pārtikas preču tirgus veicināšanas programma" tās darbības laikā no 2002. līdz 2006.gadam ir veikusi nozīmīgu ieguldījumu Latvijas pārtikas ražotāju ekonomiskās efektivitātes paaugstināšanā un uzņēmumu attīstības veicināšanā, kā arī uzņēmumu mārketinga aktivitāšu atbalstīšanā, tai skaitā, eksporta tirgu apguvē un eksporta tirdzniecības veicināšanā.
Informāciju sagatavoja:
Andra Ūdre,
"Mārketinga padomes"
sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr. +371 29441332, e-pasts: andra@lvaei.lv