Koķe: turpināšu uzsāktos darbus IZM pārziņā esošajās jomās
Pēc pašvaldību iesniegtajiem ierosinājumiem, T.Koķe atbalsta pamatskolu, īpaši – sākumskolu, saglabāšanu pēc iespējas tuvāk bērna dzīvesvietai, veidojot skolu filiāles un apvienotās klases, kā arī – paverot iespējas vienam skolotājam mācīt vairākus priekšmetus. Savukārt, sadarbībā ar nozaru pārstāvjiem paredzēts pārskatīt sākotnējās profesionālās izglītības saturu, pārejot uz moduļu sistēmu, samazinot bāzes programmu apjomu, elastīgi iekļaujot programmās profesionālās specializācijas apmācību kursus (moduļus). Tas veicinātu profesionālās izglītības atbilstību darba tirgus prasībām, būtu izmantojams pieaugušo tālākizglītībai un rosinātu uzņēmējus nodrošināt mācīšanos darba vietās.
"Gaidāmais līdzekļu samazinājums Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārziņā esošajās jomās, kopumā 46 miljoni latu, licis mums meklēt jaunus risinājumus, tajā skaitā – kompensējošos mehānismus, lai skolotāji konkursa kārtībā varētu pretendēt uz Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļiem" – norāda ministre. Piemēram, konsultējoties ar arodbiedrībām sekmēsim, lai atbalstu varētu saņemt skolotāji, kuri strādā ar bērniem, kam ir mācīšanās grūtības.
Rēķinoties ar IZM pārziņā esošo līdzekļu samazinājumu, tiks turpināts darbs, lai sadarbībā ar atbildīgajām institūcijām paātrinātu ES struktūrfondu un citu starptautisko finanšu līdzekļu ieguldīšanu visās izglītības pakāpēs un zinātnē, lai saglabātu cilvēkresurus un sekmētu stabilu infrastruktūru, nolūkā sniegt atbalstu zināšanu ekonomikas attīstībai.
Līdz marta beigām tikts pabeigts arī konkrēts ministrijas centrālā aparāta, IZM aģentūru un padotības iestāžu birokrātiskā aparāta samazināšanas un reorganizācijas plāns.