Aptauja: 78% iedzīvotāju par veselīgas ādas priekšnoteikumu uzskata veselīgu uzturu
Lielākā daļa jeb 78% aptaujāto iedzīvotāju par veselīgas ādas priekšnoteikumu atzīst veselīgu un sabalansētu uzturu, liecina pārdošanas kompānijas "Amway" veiktā aptauja.
Tiesa, vien katrs ceturtais ikdienā ievēro veselīgas ēšanas paradumus, secināts aptaujā. Gandrīz puse jeb 48% respondentu lielākoties par ādu rūpējas ārēji, lietojot krēmu.
Kā otru būtiskāko priekšnoteikumu 67% norādījuši pietiekamu ūdens patēriņu, ko ikdienā ievēro 45%. Trešais izplatītākais veids veselīgas ādas uzturēšanai Latvijas iedzīvotājiem ir veselīgs miegs, tā atzinuši 42%. Savukārt 11% atzīst uztura bagātinātāju un vitamīnu nozīmi ādas veselības uzlabošanā.
Katrs otrais uzskata, ka āda jāmitrina, lai izvairītos no nepatīkamām, sausas ādas radītām sajūtām, aizkavētu ādas novecošanos un panāktu starojošas ādas izskatu. Ja nepatīkamas sajūtas abu dzimumu pārstāvji akcentē vienlīdz bieži, tad ādas novecošanās aizkavēšana, veselīgs ādas izskats un iespēja pasargāt to no negatīvas vides ietekmes sievietēm ir vairāk būtiska nekā vīriešiem.
Kā priekšnosacījumu veselīgas ādas saglabāšanai sievietes biežāk min pietiekamu ūdens patēriņu - 72% sieviešu pretstatā 62% vīriešu, pareizu ādas kopšanu - 62% pretstatā 45% vīriešu, veselīgu uzturu - 80% pretstatā 75% vīriešu. Sievietes arī biežāk nekā vīrieši uzskata, ka sava artava ādas veselīgumā ir iedzimtībai - 66% pretstatā 53% vīriešu - un uztura bagātinātājiem - 13% pretstatā 9% vīriešu.
Vīrieši savukārt vairāk sliecas par labu sportam - 42% pretstatā 26% sieviešu, ārējām ādas procedūrām - 27% pretstatā 22% sieviešu - un pirts apmeklējumiem - 24% pretstatā 15% sieviešu.
Pētījumu veicis "Amway" sadarbībā ar "Omnicom Media Group", 2016.gada februārī aptaujājot 504 respondentus, kas vecāki par 25 gadiem.
"Amway" ir viena no pasaulē lielākajām pārdošanas kompānijām, kas kā ģimenes uzņēmums dibināts ASV, un tā pārdošanas apjomi mērāmi 10,8 miljardos ASV dolāru (10,12 miljardi eiro). Uzņēmums piedāvā vairāk nekā 450 skaistumkopšanas, atveseļošanās un mājas uzkopšanas produktu.
LETA