medicine.lv skaitļos

Lietotāji online297
Aktīvie uzņēmumi12200
Nozares raksti1447
Ekspertu atbildes21477
Veselības stiprināšana ziemas periodā : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Veselības stiprināšana ziemas periodā

Ziema ir tas gadalaiks, kad mēs pastiprināti pievēršam uzmanību savai imunitātei un veselības stāvoklim kopumā. Viena no sabiedrības grupām, kurām īpaši jāpiedomā par savas veselības stiprināšanas ziemas periodā, ir seniori. Novecošanās procesa laikā organismā notiek gan fizioloģiskas, gan psiholoģiskas pārmaiņas. Lai uzturētu savu imunitāti, senioriem ir jāseko līdzi savam veselības stāvoklim, veicot regulāras veselības pārbaudes, jāievieš savā ikdienā sabalansēts uzturs, ik dienu jāveic fiziskās aktivitātes un jāparūpējas par savu garīgo veselību. Organisma novecošana ir nenovēršams process, kura laikā palēninās vielmaiņa un samazinās organisma spēja uzsūkt vitamīnus, tādēļ senioriem ir jāseko līdzi visām izmaiņām savā organismā un par tām jāinformē savs ģimenes ārsts. Tipiskākās veselības problēmas, ar kurām saskaras cilvēki gados, ir paaugstināts asinsspiediens un cukura līmenis asinīs, galvassāpes, nogurums un kaulu lūzumi pēc kritieniem. Lai savlaicīgi novērstu iepriekšminētās veselības problēmas, ikdienā ir jāatceras kontrolēt savu asinsspiedienu, cukura līmeni un ķermeņa masas indeksu. Nevajadzētu arī aizmirst par vitamīnu un uzturvielu uzņemšanu pietiekamā daudzumā. Cilvēkiem pēc 60 gadiem pastiprināti jāuzņem kalcijs, D vitamīns un magnijs. Pēc 65 gadu vecuma kalcijs kaulos uzsūcas daudz lēnāk, kauli paliek trauslāki un palielinās lūzumu risks, tādēļ dienā ir jāuzņem vismaz 1500 mg kalcija. Mūsu platuma grādos lielākajai daļai iedzīvotāju nav pietiekams D vitamīna līmenis, bet jo īpaši izteikts D vitamīna deficīts ir senioru vidū, tādēļ D vitamīnu ir ieteicams lietot visa gada garumā, ne tikai ziemas periodā. Magnija trūkums organismā var radīt nogurumu un krampjus. Magnijs ir tādos augļos un dārzeņos kā vīģes, banāni un tumši zaļie dārzeni, bet, lai uzņemtu diennakts noteikto devu, šie dārzeņi ir jāpatērē ļoti lielā daudzumā, tādēļ visērtākais veids, kā uzņemt magniju, ir uztura bagātinātāji.


Ne dienu bez fiziskajām aktivitātēm 
Regulāras fiziskās aktivitātes ir svarīgas jebkurā vecuma posmā. Lai arī šķiet, ka ziemā fiziskās aktivitātes var izslēgt no savas dienas kārtības, jo ārā ir auksts laiks, tā nebūt nav. Ikvienam ir jācenšas atrast savām spējām un interesēm atbilstošas fiziskās aktivitātes. Tās var būt garas pastaigas, nūjošana, slēpošana, peldēšana baseinā vai vecuma grupai atbilstošu vingrošanas nodarbību apmeklēšana. Sportojot var ne tikai uzlabot savu fizisko veselību, bet arī iegūt domubiedrus un pavadīt kvalitatīvu laiku kopā ar citiem senioriem. Šobrīd daudzās pašvaldībās ir pieejamas bezmaksas vingrošanas un nūjošanas nodarbības senioriem, kas ir lieliska iespēja uzturēt sevi fiziskā formā, netērējot par to finansiālos līdzekļus. Arī peldbaseinos ir pieejamas atlaides senioriem. Peldēšana netraumē mugurkaulu un locītavas, nostiprina visas muskuļu grupas, stabilizē locītavas un uzlabo muguras muskulatūras stāvokli. Ja laika apstākļi to atļauj un ir nepieciešamais inventārs, distanču slēpošana būs labs laika pavadīšanas veids svaigā gaisā. Slēpošana ne tikai nodarbina lielākās muskuļu grupas, bet arī uzlabo sirds un asinsvadu sistēmu, stiprina imunitāti un fizisko noturību, kā arī paaugstina endorfīna līmeni un vairo pozitīvās emocijas.


Veltiet laiku hobijiem un jaunu zināšanu apguvei!
Ikviens seniors saskaras ar to, ka viņam ir ļoti daudz brīva laika, un dažreiz veidojas apjukums – kā šo brīvo laiku aizpildīt. Šobrīd  senioriem ir pieejamas daudzas iespējas, kā kvalitatīvi un interesanti pavadīt laiku – senioru biedrības, kultūras pasākumu apmeklēšana, jaunu zināšanu apguve. Gandrīz visās pilsētās darbojas senioru apvienības, kurās ir iespējams regulāri satikties, kopā atpūsties, socializēties un veikt kopīgas aktivitātes. Brīvo laiku ir iespējams izmantot, attīstot jaunus hobijus – rokdarbus, datorprasmju apgūšanu vai jaunu sporta veidu apgūšanu. Šobrīd tiek organizēta plaša mūžizglītības  apmācību programma, kas sniedz iespējas apgūt jaunas zināšanas cilvēkiem jebkurā vecuma grupā. Būt senioram nebūt nenozīmē, ka ikdiena ir jāpavada, sēžot uz dīvāna un skatoties televizoru – ir ļoti daudz iespēju, kā turpināt sevi attīstīt un apgūt jaunas zināšanas. Neaizmirsīsim, ka garīgā veselība iet roku rokā ar fizisko veselību, tādēļ atcerēsimies, cik svarīgi ir rūpēties par to – atrast hobijus kas aizrauj, būt sabiedrībā, apmeklēt kultūras pasākumus un regulāri pavadīt laiku kopā ar tuviniekiem.


Raksts tapis sadarbībā ar Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledžu www.rmkoledza.lu.lv.                                                                                                                                                                                                                                   

 

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Lai pacients viegli atrod ārstu: SEO medicīnas pakalpojumu vietnēm

Lai pacients viegli atrod ārstu: SEO medicīnas pakalpojumu vietnēm

Jebkuram veselības aprūpes uzņēmumam vai ārstu praksei vieglāk komunicēt ar saviem pacientiem, izveidojot tīmekļa vietni. Pastāstīsim, kādai tai jābūt, lai pēc iespējas ātrāk jūs atrastu ne vien klienti, kuri jau zina par jums, bet arī tie, kuri meklētājprogrammās ieraksta noteiktus atslēgvārdus.

Nakts hormons melatonīns – labam miegam

Nakts hormons melatonīns – labam miegam

Slikts miegs un neizgulēšanās rada nogurumu, pazemina produktivitāti un paaugstina slimību risku, kā arī paātrina ādas novecošanās procesus. Noskaidrosim, kas ir melatonīns un kā tas var palīdzēt atrisināt miega problēmas! 

Video

Izglītojošā video aicina pievērst uzmanību ādas veselībai (VIDEO)

Izglītojošā video aicina pievērst uzmanību ādas veselībai (VIDEO)

Noslēdzot šī gada melanomas modrības kampaņu “Dzimumzīmei vajag uzmanību”, melanomas pacientu atbalsta biedrība “Soli priekšā melanomai” ir sagatavojusi izglītojošu video, kāpēc ikvienam ir svarīgi veikt ķermeņa ādas pašpārbaudes un kā laikus atklāt bīstamo ādas vēzi.

Produktu testi

CELLTERMI PEPTOSOME REPAIR ESSENCE MIST – izsmidzināms līdzeklis ādas atjaunošanai un intensīvai mitrināšanai

CELLTERMI PEPTOSOME REPAIR ESSENCE MIST – izsmidzināms līdzeklis ādas atjaunošanai un intensīvai mitrināšanai

Novembrī un decembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Baltic Beauty Prof" piedāvā testēt ādu atjaunojošu izsmidzināmo līdzekli CELLTERMI PEPTOSOME REPAIR ESSENCE MIST.

"BestBerry Skincare" ādas labsajūtai, skaistumam un veselībai

Novembrī un decembrī Medicine.lv sadarbībā ar "BestBerry" piedāvā testēt "BestBerry Skincare" kosmētiku ādas labsajūtai, skaistumam un veselībai.

Testa rezultāti: "Vegan Fox" kafijas skrubis ķermenim

Testa rezultāti:

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Amber Cosmetics" piedāvāja testēt "Vegan Fox" kafijas skrubi ķermenim.

"Acorus Balance Fiber" – šķiedrvielu kompleksi gremošanas sistēmai

Novembrī, decembrī un janvārī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Dabas tēja" piedāvā izmēģināt "Acorus Balance Fiber" – šķiedrvielu kompleksu gremošanas sistēmai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

"Unifarma Herbals": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

UNIFARMA HERBALS – tradicionāli un dabiski produkti jūsu veselībai! Mūsdienu pasaulē skaistums un labsajūta ir būtiskas sastāvdaļas. Skaistums, tā ir iekšēja sajūta, kas ir jūsu labākais pārliecības avots. Jūs esat savas iekšējās pasaules veidotājs un, ietekmējot savu iekšējo pasauli, jūs ietekmēsiet arī apkārtējo.

 

AS "Sirowa Rīga": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

AS

AS "Sirowa Rīga", kas ir lielākais profesionālās matu kosmētikas vairumtirgotājs, pārstāv tādus pasaulē zināmus zīmolus kā "Wella Professionals", "Kadus Professional", "Nioxin", "Sebastian Professional" un "System Professional".