VDEĀVK izstrādā e-pakalpojumus ģimenes ārstiem
"Izstrādājot un ieviešot šos e-pakalpojumus, tiks nodrošināta operatīvas un korektas informācijas apmaiņa starp VDEĀVK un ģimenes ārstiem, uzlabojot gan turpmāko sadarbību, gan arī klientu apkalpošanas un ekspertīžu veikšanas procesus VDEĀVK. Šie pakalpojumi būs būtisks atvieglojums arī mūsu klientiem, jo ievērojami samazināsies VDEĀVK iesniedzamo dokumentu apjoms," uzsver iestādes vadītājs Andris Zīverts.
Kopumā projekta ietvaros paredzēts izstrādāt sešus e-pakalpojumus, no kuriem ģimenes ārstiem paredzēti divi e-pakalpojumi - "Ģimenes ārsta pacienta nosūtījums uz VDEĀVK" un "Ģimenes ārsta pacientu lietas VDEĀVK".
Ar e-pakalpojumu "Ģimenes ārsta pacienta nosūtījums uz VDEĀVK" tiks radīta iespēja autentificētam e-pakalpojuma lietotājam – ģimenes ārstam, elektroniski sagatavot un iesniegt sava pacienta nosūtījumu uz VDEĀVK invaliditātes ekspertīzi. Savukārt ar e-pakalpojumu "Ģimenes ārsta pacientu lietas VDEĀVK" ģimenes ārstam tiks radīta iespēja pārlūkot VDEĀVK Invaliditātes informācijas sistēmā pieejamo informāciju (nosūtījumus, ekspertīzes lēmumus, atzinumus, ieteikumus) par saviem pacientiem.
Līdz šim projekta ietvaros ir aprakstīti un ar sadarbības partneriem e-pakalpojumu izstrādē saskaņoti visu sešu projekta ietvaros izstrādājamo e-pakalpojumu darbības procesi un ir uzsākta e-pakalpojumu izveide Valsts reģionālās attīstības aģentūras uzturētajā e-pakalpojumu izstrādes vidē.
Lai nodrošinātu veiksmīgu e-pakalpojumu turpmāko ieviešanu un testēšanu, turpinās starpresoru vienošanos par elektronisko pakalpojumu sniegšanu, izmantojot e-pakalpojumu infrastruktūru, kas tiek slēgtas starp e-pakalpojuma ieviešanā un uzturēšanā iesaistītajām institūcijām, saskaņošana. Pēc minēto starpresoru vienošanos noslēgšanas tiks uzsākta pirmo VDEĀVK e-pakalpojumu testēšana. Projekta ietvaros izstrādātie e-pakalpojumi būs pieejami portālā www.latvija.lv.
Tāpat VDEĀVK turpina darbu arī pie digitalizējamo arhīva lietu atlases, kuru digitalizācija ir būtisks priekšnoteikums gan VDEĀVK e-pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai visiem VDEĀVK klientiem, gan turpmākai VDEĀVK klientu apkalpošanas procesu pilnveidošanai. Uz šo brīdi ir atlasītas un digitalizējamo lietu datu bāzē ievadītas jau 10 000 klientu lietu. Līdz projekta noslēgumam plānots nodrošināt kopumā vairāk nekā 15 000 lietu atlasi un to ievadi Invaliditātes informatīvajā sistēmā.
Līguma izpildi par VDEĀVK informācijas sistēmas būtisku uzlabošanu, arhīva datu digitalizāciju, kā arī sešu e-pakalpojumu platformas un īpašas sadaļas - Internetapkalpošanas centra - VDEĀVK mājas lapā www.vdeavk.gov.lv izstrādi veic SIA Tieto Latvija, ar ko līgums tika noslēgts 2010. gada 15. septembrī. Paredzams, ka darbi līguma ietvaros tiks izpildīti līdz projekta noslēgumam – 2012. gada sākumam.
Projekts "Arhīva datu digitalizācija un e-pakalpojumu ieviešana" tiek realizēts labklājības nozares strukturālo reformu ietvaros, kuras veic Labklājības ministrija. Kopš pagājušā gada ar ERAF atbalstu tiek īstenoti vairāki modernizācijas projekti labklājības nozarē – Labklājības ministrijā, kā arī 3 ministrijas padotības iestādēs. Projekts tiek realizēts ar ERAF finansiālu atbalstu. Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas 545 995 latu apmērā, finansējumu 100% apmērā ir piešķīris ERAF. Projektu plānots īstenot līdz 2012. gada sākumam.
Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija ir Labklājības ministrijas padotības valsts pārvaldes iestāde, kas veic invaliditātes ekspertīzi Latvijas Republikā. Invaliditātes ekspertīzes uzdevums ir individualizēti izvērtēt personas fizisko vai psihisko spēju ierobežojuma pakāpi un iespējas integrēties sabiedrībā.
Jānis Basevičs,
projekta sabiedrisko attiecību konsultants
Foto: Stock.XCHNG