medicine.lv skaitļos

Lietotāji online160
Aktīvie uzņēmumi12714
Nozares raksti12083
Ekspertu atbildes21477
Skatoties pretiniekam acīs – neuzvarēsi! : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Skatoties pretiniekam acīs – neuzvarēsi!

"Turi muguru taisni un skaties cilvēkiem acīs" – šādi iesākas paši vienkāršākie padomi, kā pārliecinoši komunicēt ar līdzcilvēkiem. Tomēr jauns pētījums atklāj, ka acu kontakts nebūt nav universāls risinājums, lai pārliecinātu sarunas partneri. Atkarībā no tā, vai kāda viedoklis sakrīt ar jūsējo, acu kontakts var radīt gluži pretēju efektu.

Iepriekš veiktie pētījumi un pieredze liecina, ka cilvēki, kas lūkojas otram acīs, ir "pārliecinoši, patīkami un kompetenti," raksta pētījuma autori. Bet, neatkarīgi no tā, cik pārliecinošu iespaidu spēj atstāt persona, kas uztur acu kontaktu, gadījumā, ja viņa paustais ziņojums ir strīdīgs vai nepatīkams, acu kontakts var sagraut iespēju pārliecināt otru personu.

Pētījuma autori lūdza dalībniekiem aizpildīt anketu par saviem politiskajiem uzskatiem un pēc tam noskatīties video, kurā redzamie cilvēki diskutēja par strīdīgiem politikas jautājumiem, vieniem skatoties tieši kamerā, citiem - nē. Pētījuma dalībniekiem bija atļauts koncentrēt skatienu, kur vien viņi vēlējās. Pētnieki, izmantojot programmu, sekoja līdzi skatiena trajektorijai, lai redzētu, cik bieži dalībnieki lūkojās acīs spīkeriem, pēc tam nosakot, kādā veidā viņi tikuši pārliecināti.

Dalībnieki labprāt skatījās to runātāju acīs, kuru viedoklim viņi piekrita. Tas apstiprina hipotēzi, ka cilvēki, kas izmanto acu kontaktu, ir pārliecinošāki - saskaņā ar šo pētījumu, acu kontakts, šķiet, rodas biežāk, ja persona piekrīt runātāja teiktajam. Tāpat dalībnieki skatījās runātājam acīs vairāk tad, kad pats runātājs skatījās citā virzienā.

Tomēr, jo ilgāk skatītājs lūkojās uz runātāju, it īpaši, ja runātājs skatījās uz viņiem tieši, jo mazāk saistošs šķita runātāja izteiktais viedoklis. Iedarbība bija vēl izteiktāka attiecībā uz jautājumiem, par kuriem skatītājam bija pretējs viedoklis vai sava viedokļa nebija vispār.

Otrajā pētījumā eksperti iepazīstināja dalībniekus ar video, kur tika pausts viedoklis par jautājumiem, kuriem viņi nepiekrita. Daļai dalībnieku lūdza skatīties runātājiem acīs, citiem - mutē. Pētnieki atkal novēroja, uz ko ir vērsti dalībnieku acu skatieni, un lūdza aizpildīt anketas par saviem uzskatiem pirms un pēc video noskatīšanās, lai uzzinātu, vai viņu viedoklis ir mainījies.

Pētnieki konstatēja, ka skatītāji, kam bija ļauts skatīties runātājam mutē, nevis acīs, uzticējās runātājiem vairāk nekā tie dalībnieki, kas lūkojās viņu acīs. Acu kontakts negatīvi ietekmē runātāja spēju pārliecināt.

Autori norāda, ka veiktā pētījuma rezultāti ir pretrunā bieži izteiktajiem ieteikumiem skatīties cilvēkiem acīs – acu kontakts ne vienmēr pārliecina. Šī atklājuma saknes, iespējams, ir meklējamas evolūcijā. Dzīvnieku vidū acu skatienam dažkārt ir "konkurējoša vai naidīga" nozīme, kas signalizē par agresiju un konfliktu, un oponentiem ir jābūt vairāk gataviem aizsargāties nekā mēģināt uzvarēt.

Pētījuma mērogs bija mazs, jo aptaujāti tika tikai augstskolu studenti, tāpēc autori atzīst, ka attieksmes maiņa un uzvedība divos pētījumos var nebūt saistīta. Viņi arī norāda, ka acu kontaktam piemīt daudz sociālo nozīmju arī ārpus pārliecināšanas, piemēram, tas var signalizēt par atvērtību un uzticēšanos. Taču gadījumos, kad būtiska ir tieši pārliecināšana, problēmas risinājums nav tik vienkāršs, un bezbailīgs skatiens situāciju var pasliktināt.

Foto: rakstā izmantots pēc Creative Commons licencēts attēls no vietnes www.flickr.com; autors Ivan McClellan

Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

SPF aizsardzība – mārketinga triks vai ikdienas nepieciešamība?

SPF aizsardzība – mārketinga triks vai ikdienas nepieciešamība?

UV starojums ir klātesošs visu gadu, neatkarīgi no laikapstākļiem, tāpēc SPF nav tikai mārketinga triks, bet gan reāla un efektīva ādas aizsardzība. Rūpējoties par ādu šodien, mēs novēršam problēmas nākotnē – grumbas, pigmentāciju un arī iespēju saslimt ar ādas slimībām.

Aktuālie piedāvājumi

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Produkti un ieradumi, kas palīdz aknām tikt galā ar ikdienas slodzi 

Mūsu organisms katru dienu saskaras ar slēptu, taču ievērojamu slodzi. Taukvielām bagāta un pārstrādāta pārtika, medikamenti, slikta ekoloģija, hronisks stress, mazkustīgs dzīvesveids – tas viss iziet cauri mūsu ķermeņa galvenajam filtram: aknām. Tās nepārtraukti neitralizē toksīnus, sašķeļ taukus un regulē vielmaiņu. 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

5 zinātniski fakti par enzīmiem un vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu 

Gremošanas enzīmi un A un D vitamīni ir svarīgi palīgi cilvēka organismam. Tie ir iesaistīti pārtikas sadalīšanā, barības vielu asimilācijā un kuņģa-zarnu trakta veselības uzturēšanā. Ja pēc ēšanas bieži rodas smaguma sajūta, vēdera uzpūšanās vai citas gremošanas problēmas, iespējams, ka organismā trūkst šo komponentu. 

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel – efektīva pretcelulīta programma

Reducel ir ķermeņa neirokosmētiskā līnija, kas satur aktīvās sastāvdaļas un radīta, izmantojot progresīvas modernās biotehnoloģijas. Līnijas aktīvās sastāvdaļas veicina ādas tonizēšanu, piedalās šūnu antioksidantu mehānismā, palīdz atbrīvoties no celulīta un “pāraudzina” adipocītu vielmaiņu. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

VIZEO – atbalsts nogurušām acīm 

Jūnijā Medicine.lv sadarbībā ar Latvijas farmācijas uzņēmumu SIA SAGITUS piedāvā testēt pavisam jaunu zīmolu un produktu – VIZEO, kas atbalsta acis mūsdienu digitālajā laikmetā. Medicine.lv lasītājiem ir unikāla iespēja būt vieniem no pirmajiem, kuri iepazīstas ar šo produktu.

Testa rezultāti: "Assimilator" gremošanas enzīmu komplekss ar A un D vitamīniem

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvāja izmēģināt "Assimilator" – enzīmu kompleksu ar A un D vitamīniem, kas palīdz uzlabot gremošanu, mazināt smaguma sajūtu pēc ēšanas un veicināt barības vielu uzsūkšanos. 

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Coral Artichoke – augu komplekss maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam

Maijā redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā testēt Coral Artichoke – augu kompleksu maigam aknu un gremošanas sistēmas atbalstam, kas izveidots, balstoties uz artišoka, mārdadža, cigoriņa un kukurūzas zīda ekstraktiem.

Testa rezultāti: "Gusto" putas sejas mazgāšanai

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar  SIA “Gusto" piedāvāja izmēģināt  “Gusto” putas sejas mazgāšanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas Universitātes aģentūra Latvijas Universitātes Rīgas Medicīnas koledža (LU RMK) ir valsts akreditēta profesionālās augstākās izglītības iestāde. Koledžā pēc vidējās izglītības iegūšanas iespējams iegūt īsā cikla profesionālo augstāko izglītību.

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

EPSORIN sejas krēms – atsauksme no aktrises Olgas Dreģes: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Spānijas uzņēmums ir uzsācis EPSORIN sejas krēma ražošanu. Dabisks skaistums, zinātniski pierādīts aktīvo izejvielu efekts un patīkama sajūta – tas viss vienā produktā!