Saskaņā ar patērētāju novērtējumu Latvijas veselības aprūpe - vissliktākā Eiropas Savienībā
Latvijas veselības aprūpes sistēma Eiropā ir visnelabvēlīgākā patērētājiem saskaņā ar šodien Briselē klajā laisto 2007. gada Eiropas veselības aprūpes patērētāju viedokļu pārskatu (EHCI). Latvija pārņēmusi pēdējo vietu no Lietuvas. 2007. gada Eiropas veselības aprūpes patērētāju viedokļu pārskats, ikgadējs pārskats par veselības aprūpi ES, no 29 sabiedriskās veselības aprūpes sistēmām ierindoja Latvijas veselības aprūpes pakalpojumus 29. vietā.
Uzvarētāja ir Austrija ar 806 vērtējuma punktiem, tai seko Nīderlande (2005. gada uzvarētāja), Francija (2006. gada uzvarētāja), Šveice, Vācija un Zviedrija. Piecās kategorijās, kas aptver 27 darbības rādītājus, Latvija ir saņēmusi 435 punktu novērtējumu no 1000 iespējamiem.
Jāatzīmē, ka Latvijā ir viens labs sasniegumu rādītājs, un tas ir bērnu vakcinācijas jomā. Šķiet patērētāji zina, ko iesākt nelielajā darbības jomā, kad viņiem dotas iespējas rīkoties!
"Tā vietā, lai vienkārši pateiktu, kurp iet un ko darīt, palīdziet pacientiem pašiem pieņemt lēmumus par veselības aprūpi. Valdībai nepieciešama patērētāju uzstājība, lai spētu uzlabot vājo sabiedrības veselības aprūpi," secina Dr. Arne Bjornbergs (Arne Björnberg), Eiropas veselības aprūpes patērētāju viedokļu pārskata direktors. Ko vajadzētu darīt Latvijā?
"Ir daži labi piemēri, kurus izmantot, un ir pat "bākugunis tumsā", – ja vēlaties gūt iedvesmu, kā piešķirt plašākas iespējas patērētājiem, paskatieties, ko paveikuši Dr. Foster AK un Sundhedsstyret Dānijā," saka Johans Hjertkvista kungs (Johan Hjertqvist), analizējot pārskata rādītājus Latvijā.
Par pārskatu
Ar Eiropas veselības aprūpes patērētāju viedokļu pārskata palīdzību Eiropas veselības aprūpes sistēmas katru gadu tiek salīdzinātas attiecībā uz pieciem patērētājiem vissvarīgākajiem aspektiem: pacienta tiesībām un informāciju, gaidīšanas laika ilgumu, lai saņemtu parastu ārstēšanu, aprūpes rezultātiem, sistēmas pieejamību un medikamentu pieejamību. Pirmo reizi tas tika publicēts 2005. gadā.
Pārskats tiek veidots, apvienojot sabiedrisko statistiku un neatkarīgas izpētes rezultātus, un tas tiek pasniegts patērētājam labvēlīgā formā. Pārskatu izstrādā analītiska un informācijas organizācija (atrodas Briselē) Veselības aprūpes patērētāju iespēju nodrošināšanas iestāde (Health Consumer Powerhouse). Pārskata uzmanības centrā ir patērētāju viedoklis.
Lai izskatītu/lejupielādētu 2007. gada pārskatu un ziņojumu ar paskaidrojumiem:
Par Veselības aprūpes patērētāju iespēju nodrošināšanas iestādi (Health Consumer Powerhouse):
Kontaktpersona
Health Consumer Powerhouse: Ms Kajsa Wilhelmsson, +32 (0)496-23 55 30.
Briseles birojs: Rue Fossé aux Loups 34, B - 1000
Tālrunis: +32 (0) 2 218 73 93; Fakss: + 32 (0) 2 218 73 84
Komentāri
-
23.11.2017 14:20 Citās valstīs ārstējusies neesmu, taču no sarunām esmu izlobījusi, ka citur gan tikšana pie ārsta ilgāk jāgaida, gan ārstēšana dārgāka un nemaz nav labāka. Cik man nācies nonākt mūsu mediķu rokās, esmu apmierināta gan ar ģimenes ārstu, gan slimnīcu, gan ātro palīdzību, gan zobārstu. Varbūt tie vērtētāji kaut kur Rīgā pagrozījās un tālāk nemaz netika. -
23.11.2017 14:20 Citās valstīs ārstējusies neesmu, taču no sarunām esmu izlobījusi, ka citur gan tikšana pie ārsta ilgāk jāgaida, gan ārstēšana dārgāka un nemaz nav labāka. Cik man nācies nonākt mūsu mediķu rokās, esmu apmierināta gan ar ģimenes ārstu, gan slimnīcu, gan ātro palīdzību, gan zobārstu. Varbūt tie vērtētāji kaut kur Rīgā pagrozījās un tālāk nemaz netika. -
06.06.2017 14:57 Citās valstīs ārstējusies neesmu, taču no sarunām esmu izlobījusi, ka citur gan tikšana pie ārsta ilgāk jāgaida, gan ārstēšana dārgāka un nemaz nav labāka. Cik man nācies nonākt mūsu mediķu rokās, esmu apmierināta gan ar ģimenes ārstu, gan slimnīcu, gan ātro palīdzību, gan zobārstu. Varbūt tie vērtētāji kaut kur Rīgā pagrozījās un tālāk nemaz netika. -
06.06.2017 14:57 Citās valstīs ārstējusies neesmu, taču no sarunām esmu izlobījusi, ka citur gan tikšana pie ārsta ilgāk jāgaida, gan ārstēšana dārgāka un nemaz nav labāka. Cik man nācies nonākt mūsu mediķu rokās, esmu apmierināta gan ar ģimenes ārstu, gan slimnīcu, gan ātro palīdzību, gan zobārstu. Varbūt tie vērtētāji kaut kur Rīgā pagrozījās un tālāk nemaz netika.