medicine.lv skaitļos

Lietotāji online315
Aktīvie uzņēmumi12806
Nozares raksti1624
Ekspertu atbildes21477
Saskaņā ar patērētāju novērtējumu Latvijas veselības aprūpe - vissliktākā Eiropas Savienībā : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Saskaņā ar patērētāju novērtējumu Latvijas veselības aprūpe - vissliktākā Eiropas Savienībā

Banner 280x280

Latvijas veselības aprūpes sistēma Eiropā ir visnelabvēlīgākā patērētājiem saskaņā ar šodien Briselē klajā laisto 2007. gada Eiropas veselības aprūpes patērētāju viedokļu pārskatu (EHCI). Latvija pārņēmusi pēdējo vietu no Lietuvas. 2007. gada Eiropas veselības aprūpes patērētāju viedokļu pārskats, ikgadējs pārskats par veselības aprūpi ES, no 29 sabiedriskās veselības aprūpes sistēmām ierindoja Latvijas veselības aprūpes pakalpojumus 29. vietā.

Uzvarētāja ir Austrija ar 806 vērtējuma punktiem, tai seko Nīderlande (2005. gada uzvarētāja), Francija (2006. gada uzvarētāja), Šveice, Vācija un Zviedrija. Piecās kategorijās, kas aptver 27 darbības rādītājus, Latvija ir saņēmusi 435 punktu novērtējumu no 1000 iespējamiem.

 

Jāatzīmē, ka Latvijā ir viens labs sasniegumu rādītājs, un tas ir bērnu vakcinācijas jomā. Šķiet patērētāji zina, ko iesākt nelielajā darbības jomā, kad viņiem dotas iespējas rīkoties!

 

"Tā vietā, lai vienkārši pateiktu, kurp iet un ko darīt, palīdziet pacientiem pašiem pieņemt lēmumus par veselības aprūpi. Valdībai nepieciešama patērētāju uzstājība, lai spētu uzlabot vājo sabiedrības veselības aprūpi," secina Dr. Arne Bjornbergs (Arne Björnberg), Eiropas veselības aprūpes patērētāju viedokļu pārskata direktors. Ko vajadzētu darīt Latvijā?

 

"Ir daži labi piemēri, kurus izmantot, un ir pat "bākugunis tumsā", – ja vēlaties gūt iedvesmu, kā piešķirt plašākas iespējas patērētājiem, paskatieties, ko paveikuši Dr. Foster AK un Sundhedsstyret Dānijā," saka Johans Hjertkvista kungs (Johan Hjertqvist), analizējot pārskata rādītājus Latvijā.

 

Par pārskatu

 

Ar Eiropas veselības aprūpes patērētāju viedokļu pārskata palīdzību Eiropas veselības aprūpes sistēmas katru gadu tiek salīdzinātas attiecībā uz pieciem patērētājiem vissvarīgākajiem aspektiem: pacienta tiesībām un informāciju, gaidīšanas laika ilgumu, lai saņemtu parastu ārstēšanu, aprūpes rezultātiem, sistēmas pieejamību un medikamentu pieejamību. Pirmo reizi tas tika publicēts 2005. gadā.

 

Pārskats tiek veidots, apvienojot sabiedrisko statistiku un neatkarīgas izpētes rezultātus, un tas tiek pasniegts patērētājam labvēlīgā formā. Pārskatu izstrādā analītiska un informācijas organizācija (atrodas Briselē) Veselības aprūpes patērētāju iespēju nodrošināšanas iestāde (Health Consumer Powerhouse). Pārskata uzmanības centrā ir patērētāju viedoklis.

 

Lai izskatītu/lejupielādētu 2007. gada pārskatu un ziņojumu ar paskaidrojumiem:

www.healthpowerhouse.com/ehci

 

Par Veselības aprūpes patērētāju iespēju nodrošināšanas iestādi (Health Consumer Powerhouse):

www.healthpowerhouse.com

 

 

Kontaktpersona

 

Health Consumer Powerhouse: Ms Kajsa Wilhelmsson, +32 (0)496-23 55 30.

 

Briseles birojs: Rue Fossé aux Loups 34, B - 1000 Brussels, Beļģija

 

Tālrunis: +32 (0) 2 218 73 93; Fakss: + 32 (0) 2 218 73 84

 

media@healthpowerhouse.com

 

www.healthpowerhouse.com

 

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Zobu dziļā fluorizācija ar papildu vērtību

Zobu dziļā fluorizācija ar papildu vērtību

Daudzi cilvēki cenšas saglabāt savu veselību un tāpēc nodarbojas ar sportu, izmanto ekoproduktus, pievērš lielu uzmanību veselīgam uzturam, lieto vitamīnus, bet tajā pašā laikā pilnīgi aizmirst, ka arī zobiem nepieciešama profilakse un rūpīga aprūpe. Kā saglabāt zobus bez plombēšanas, sakņu kanālu ārstēšanas un citām sarežģītām un dārgām procedūrām?

Aktuālie piedāvājumi

Kinezioloģiskais teips – atbalsts sportā un ikdienā

Kinezioloģiskais teips – atbalsts sportā un ikdienā

Kinezioloģiskais teips ir kļuvis īpaši iecienīts gan profesionālu sportistu, gan arī amatieru vidū. Tas ir praktiski nemanāms, tajā pašā laikā sniedz neatsveramu atbalstu, piedāvājot plašas iespējas gan traumu profilaksē, gan arī ārstēšanā. Uzlabo kustību brīvību kopā ar TONUS ELAST kinezioloģisko teipu! Konsultējies ar speciālistu, lai noskaidrotu, kā kinezioloģiskais teips var palīdzēt tavā ikdienā!

Nutrikosmētika: uz pierādījumiem balstīta pieeja

Nutrikosmētika: uz pierādījumiem balstīta pieeja

Nutrikosmētika pēdējos gados ir kļuvusi populāra, un veiktie pētījumi un testi nepārtraukti pēta to efektivitāti un drošību. Tāpat arī tiek vērtēta kolagēna produktu ietekme uz ādas elastību, mitrināšanu un grumbu samazināšanos.

Jo-hai-dī, kāpēc es nerūpējos par sevi ātrāk?

Jo-hai-dī, kāpēc es nerūpējos par sevi ātrāk?

Pēc smagas operācijas un ilgstošas rehabilitācijas Roberto Meloni ir atkal vesels, bet atzīst, ka daudzus mēnešus esot bijis ļoti norūpējies, vai spēs atkal normāli staigāt. Roberto stāsta par savu pieredzi, lietojot Latvijā ražotu produktu – Epsorīnu.

Video

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Atzīmējot Pasaules ergoterapijas dienu 27. oktobrī, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (Austrumu slimnīca) Rehabilitācijas klīnikas ergoterapeiti ir sagatavojuši padomus un vienkāršus  ieteikumus, kurus būtu ieteicams ņemt vērā ikvienam, kurš, sēžot pie datora, veic darba pienākumus vai arī ikdienā pie datora ekrāna pavada ilgas stundas. 

Produktu testi

Testa rezultāti: "Preimmu" – prebiotika spēcīgai imunitātei

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Valens Nutri" piedāvāja testēt "Preimmu" – prebiotiku spēcīgai imunitātei.

Testa rezultāti: MARUSHA matu toniks ar rozmarīnu matu mitrināšanai, atjaunošanai un aizsardzībai pret karstumu

Testa rezultāti: MARUSHA matu toniks ar rozmarīnu matu mitrināšanai, atjaunošanai un aizsardzībai pret karstumu

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvāja testēt dabīgo matu toniku ar rozmarīnu, keratīnu un zīda proteīniem.

ho-fi® original Na+ hlorofilīns – Latvijas dabas sniegtais spēks organisma restartam

ho-fi® original Na+ hlorofilīns  – Latvijas dabas sniegtais spēks organisma restartam

Maijā Medicine.lv sadarbībā ar zīmolu everlab® piedāvā testēt ho-fi® original Na+ hlorofilīnu organisma restartam.

Testa rezultāti: "MarLie" šķiedrvielas efektīvai zarnu trakta darbībai

Testa rezultāti:

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Perfecto" piedāvāja testēt" MarLie" šķiedrvielas efektīvai zarnu trakta darbībai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Latvijas mikroķirurgi, programma “Salabo cilvēku, klonē mikroķirurgu”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas mikroķirurgi, programma “Salabo cilvēku, klonē mikroķirurgu”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas mikroķirurgu komanda jau kopš kara sākuma Ukrainā sniegusi nenovērtējamu palīdzību, glābjot karā ievainotos cilvēkus. Latvijas mikroķirurgi - Olafs Libermanis un Mārtiņš Malzubris - nenogurstoši "labo" ievainotos cilvēkus.

VC4 Baltijas vēnu klīnika, dr. Žoržs Žabūrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

VC4 Baltijas vēnu klīnika, dr. Žoržs Žabūrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Žoržs Žabūrs ir asinsvadu ķirurgs, asinsvadu ultrasonogrāfijas speciālists un flebologs. Pirmais Baltijā veicis vēnu operāciju, pielietojot hipnozi. Žoržs Žabūrs ir arī Latvijas Asinsvadu ķirurgu biedrības biedrs, Latvijas Flebologu biedrības biedrs, Eiropas Asinsvadu ķirurgu biedrības biedrs.