medicine.lv skaitļos

Lietotāji online125
Aktīvie uzņēmumi12827
Nozares raksti12173
Ekspertu atbildes21477
Rīgas Austrumu slimnīcā mērķtiecīgi uzlabo veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Rīgas Austrumu slimnīcā mērķtiecīgi uzlabo veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti

27. aprīlī, noslēdzoties starptautiskajai pacientu pieredzes nedēļai Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā, tika apbalvotas pacientu ieskatā visaugstāk novērtētās slimnīcas struktūrvienības.

Kā viena no Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stratēģiskajām prioritātēm ir izvirzīta uz pacientu centrētas (pacientu vajadzībās balstītas) veselības aprūpes attīstība. Tas savukārt veicina augstāku iesaisti un līdzestību no pacienta puses, efektīvāku sadarbību ar ārstējošo ārstu un aprūpes personālu, kas, savukārt, sniedz iespēju sasniegt labākus ārstēšanās rezultātus.  

Lai īstenotu šo mērķi, jau kopš 2021. gada Rīgas Austrumu slimnīcā ir uzsākta pacientu pieredzes (PP) noskaidrošana - aptaujas formātā. Līdz šim PP aptaujas anketas ir aizpildījuši vairāk nekā 16 000 pacientu un klientu, kas ārstējušies slimnīcas stacionāros vai izmantojuši pakalpojumus ambulatori. Respondenti pauda viedokli un sniedza novērtējumu par visiem saskarsmes punktiem, kas veido pieredzi, uzturoties un ārstējoties Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā: personāla attieksmi, atbalstu, sadarbību, informācijas pieejamību, vidi un ēdināšanu.

Aleksejs Višņakovs, Rīgas Austrumu slimnīcas valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs: “Pacientu pieredzi var uzskatīt par delikātu, jo tā nav tikai pacienta, bet arī viņa tuvinieku un mūsu kā slimnīcas pieredze. Ja mums, mediķiem, pacientu aprūpe un ārstēšana ir ikdienas darbs, tad cilvēkam, kurš nonāk mūsu rokās, tas ir svarīgs notikums, kas, iespējams, paliks atmiņā uz mūžu. Aptaujā iegūtie rezultāti sniedz iespēju objektīvi paraudzīties uz esošo situāciju, izvērtējot potenciālos uzlabojumus nākotnē. Ticu, ka ikviens no mums iegulda tajā, lai pacientu un viņu tuvinieku pieredze būtu pēc iespējas pozitīvāka un patīkamāka. Valdes vārdā varu paust gandarījumu par iepriecinošajiem aptaujas rezultātiem un pacientu novērtējumu.”

Prof. Haralds Plaudis, Rīgas Austrumu slimnīcas valdes loceklis un ķirurģijas galvenais speciālists: “Pirmie soļi, ko visi kopā esam sākuši spert, sākumā varbūt šķita nedroši un neveikli, taču tie ir bijuši ļoti nozīmīgi. Paraugoties citviet pasaulē, kā tiek vērtētas ārstniecības iestādes, pirmkārt, tiek ņemta vērā pacientu pieredze un, otrkārt, ārstēšanas process un metodes. Arī mēs tiecamies uz to, lai iekļūtu šo labāko slimnīcu topā un katrs mazākais solis noved tuvāk lielajam mērķim. Uzskatu, ka saskarsmes pamatā ir cieņpilna attieksme – tā ir pievienotā vērtība, ko mēs caur savu darbu, nododam pacientiem. Jo mēs labāk saprotamies ar sasirgušajiem, jo arī ārstēšanas rezultāts ir veiksmīgāks.”

Banner 280x280

Agrita Junkere, Rīgas Austrumu slimnīcas Klientu vadības direktore: “Šonedēļ mūsu slimnīcā norisinās svarīgs notikums – pirmo reizi atzīmējam pacientu pieredzes dienas, jo esam pievienojušies tos veselības aprūpes iestāžu pulkam, kuri centrā ir izvirzījuši cilvēku, rūpējoties gan par pacientu, gan arī savu darbinieku pieredzes uzlabošanu. Šī gada laikā, kopš veicam pacientu anketēšanu, daudzi no viņiem ir pauduši atbalstu, novērtējumu un sirsnīgus pateicības vārdus. Mūsu galvenais mērķis ir turpināt pilnveidot šo pieredzi, lai ikvienam uzturēšanās slimnīcā būtu pēc iespējas patīkamāka.”

Ilze Pučkure, Rīgas Austrumu slimnīcas ārstniecības direktore: “Vēlos ikvienam no jums pateikties par jūsu darbu un atsaucību. Pacienta informētība ir ļoti svarīgs aspekts, jo cilvēkam ir jāzina, kas ar viņu notiks, atrodoties un ārstējoties slimnīcā – kādus medikamentus saņems, kāda terapija tiks nodrošināta un arīdzan, kā rīkoties pēc tam, kad pacients tiek izrakstīts no stacionāra un dodas uz mājām.”

Inese Budzila, Rīgas Austrumu slimnīcas aprūpes direktore: “Arvien biežāk veselības aprūpē parādās tādi termini kā “kvalitatīva pacientu aprūpe”, “uz pacientu centrēta aprūpe” un “nekas pacientam bez pacienta paša”. Mūsu rūpes par slimniekiem ietilpst darba pienākumos, bet cilvēkam, kas ierodas slimnīcā, tas ir satraucošs brīdis. Nereti pacientam ir vajadzīgs arī cilvēcisks, psihoemocionāls atbalsts un uzmundrinājums. Uzklausīšana, viņu vēlmju un vajadzību apzināšana vai vienkārši būšana blakus ir tas, ko pacients ļoti novērtē.”

Līga Nagle, Rīgas Austrumu slimnīcas Iekšējā audita daļas vadītāja: “Ļoti būtiska ir ne tikai ārstēšanas un aprūpes kvalitāte, bet arī sajūtas un emocijas, ko pacients saņem, uzturoties slimnīcā. Paciente pieredzes aptaujā viens no jautājumiem ir saistīts ar cieņu jeb tas, cik lielā mērā pacients ir izjutis cieņu no personāla puses. Manuprāt, cieņa ir viens no būtiskākajiem aspektiem un rādītājiem, kas apliecina, ka pacients šeit jūtas labi. Tā ietver uzklausīšanu, sadzirdēšanu, jušanu līdzi un rūpes.”

Evita Duļbinska, Rīgas Austrumu slimnīcas Personāla direktore: “Esam patiesi gandarīti, ka mūsu slimnīcā ir ieviesta pacientu pieredzes mērīšana, jo tas sniedz iespēju arī cilvēkiem būt līdzestīgiem un iesaistīties ārstniecības iestādē notiekošajos procesos, paužot savu viedokli un daloties pieredzē. Paldies ikvienam darbiniekam par paveikto darbu, cieņpilno attieksmi un labo vārdu.”

Daina Baidekalne, “Aslimnīcas Mācību centrs” vadītāja: “Ir svarīgi saprast un identificēt ar pacientu drošību saistītos jautājumus, tādēļ to mērķtiecīgi attīstām arī Rīgas Austrumu slimnīcā, darbiniekiem nodrošinot dažāda veida apmācības. Strādāsim visi kopā, mūsu pacienti šeit justos pēc iespējas drošāk.”

Laura Badūne, Rīgas Austrumu slimnīcas Pacientu pieredzes vadītāja: “Esam patiesi gandarīti, ka pacientu pieredzes mērījumi ir ieviesti arī Rīgas Austrumu slimnīcā. Slimību profilakses un kontroles centra kolēģi, kas apkopo un analizē aptaujas datus, norādījuši, ka mūsu slimnīcā lielākoties visi rādītāji galvenajās kategorijās ir augstāki, salīdzinot ar citām ārstniecības iestādēm, kurās arī šobrīd jau ir ieviesti pacientu pieredzes mērījumi. Mūsu pacienti ir augstu novērtējuši gan komunikāciju, gan saskarsmes kultūru un arī psihoemocionālo atbalstu. No sirds novērtējam ikvienu atsauksmi un pateicības vārdus, ko ik dienas pacienti pauž mūsu slimnīcas ārstniecības un aprūpes personālam.”

PP aptaujā iegūtie rezultāti tiek  izvērtēti 6  pamata kategorijās, aptverot visus aspektus, kas veido pieredzi: vide, saskarsme, atbalsts, drošība, informācija par turpmāko ārstēšanās gaitu pēc izrakstīšanās no slimnīcas un saņemtā informācija, atrodoties kādā no stacionāriem.

Saskarsmē starp pacientu un medicīnas/aprūpes personālu, pacienti ir atzinīgi novērtējuši ārstu izturēšanos, norādot, ka tā bijusi cieņpilna (89.3%). Tāpat augstu novērtēts arī atbalsta personāla darbs un attieksme (81,6%).

Atbalsts palīdzības saņemšanā (sāpes vai bailes/trauksme) kopumā novērtēts ar (63.4 %). Kopskaitā (70 %) no aptaujātajiem ir saņēmuši nepieciešamo palīdzību sāpju gadījumā. Savukārt 88.5 % gadījumu palīdzība tiek nodrošināta uzreiz pēc medicīnas personāla apziņošanas sistēmas iedarbināšanas.

Saprotamu un skaidru informāciju par tālāko ārstēšanās gaitu pēc izrakstīšanās no slimnīcas ir saņēmuši 78.7 % pacientu. Tāpat lielākajai daļai (77,7 %) ir bijis skaidrs, kā lietot indicētos medikamentus, atgriežoties savās ierastajās ikdienas gaitās pēc ārstēšanās slimnīcā. Līdzvērtīgi rezultāti ir iegūti, arī analizējot – vai pacientam, ārstējoties kādā no stacionāriem, personāla sniegtā informācija ir bijusi saprotama? Kopskaitā (83.6 %)  no visiem aptaujātajiem bija pilnībā sapratuši ārstu atbildes un skaidrojumus par ārstēšanās procesu. Augstu novērtēta (76.4 %) pacientu ieskatā ir arī aprūpes personāla saziņa un pacientu informēšana.

Iespēja piedalīties aptaujā tiek piedāvāta ikvienam Rīgas Austrumu slimnīcas pacientam. Tas notiek sekojoši: pēc izrakstīšanās no slimnīcas uz pacienta norādīto e-pastu vai tālruņa numuru tiek aizsūtīta aktīvā saite ar PP aptaujas anketu. Pēc saites saņemšanas 30 dienu laikā ir iespēja sniegt atbildes uz PP aptaujas jautājumiem. Aptauju var aizpildīt arī pacienta izvēlēts pārstāvis – tuvinieks vai pacienta uzticības persona.

Balstoties uz apkopotajiem PP aptauju datiem, Rīgas Austrumu slimnīca šajā gadā ir definējusi prioritāri veicamos uzlabojumus – pacientu drošības procesu un ēdināšanas pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā. Tāpat tiek strādāts pie pacientu pieredzes uzlabošanas sekojošās jomās:  

  • Ērta un saprotama piekļūšana pakalpojumiem – tiek ieviests jauns un inovatīvs norāžu sistēmas risinājums, tāpat katrā Klientu apkalpošanas centrā ir pieejami invalīdu ratiņi cilvēkiem ar kustību un funkcionālajiem traucējumiem.
  • Atvērta un pozitīva komunikācija, pilnveidojot un attīstot saziņas prasmes, tādējādi nodrošinot augstāku klientu servisa kvalitāti.
  • Lojalitātes kritēriju paaugstināšana, kas veicinās slimnīcas tēla pozitīvu atpazīstamību plašākā sabiedrībā.

Pacientu pieredzi veido visu situāciju un saskarsmju kopums, ko cilvēks piedzīvo, uzturoties un esot slimnīcā. Nereti, un to pierāda gan mūsu slimnīcā līdz šim veiktais Pacientu pieredzes aptaujas rezultātu apkopojums, gan arī citviet pasaulē veiktie pētījumi, ka pacientam svarīgi ir tikt uzklausītam un sadzirdētam. Būt informētam par savu veselības stāvokli - saņemt saprotamas atbildes un skaidrojumus par turpmāko ārstēšanās gaitu. Ļoti svarīga ir cieņpilna attieksme un medicīnas personāla atbalsts – it īpaši brīžos, kad piemēram, iestājas nedrošības sajūta vai arī pārņem bailes vai neziņa. Protams, lai pēc iespējas efektīvāk varētu īstenot uz pacientu vajadzībām vērstas veselības aprūpes attīstību, ir nepieciešama gan ārstniecības, gan aprūpes, gan klientu apkalpošanas personāla izpratne un nemitīga izaugsme savu tiešo pienākumu ietvaros.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

LIVEO complex – papildu šķiedrvielas ātrākai iedarbībai 

LIVEO complex – papildu šķiedrvielas ātrākai iedarbībai 

Cilvēka zarnu trakts ir sarežģīta ekosistēma, kurā mīt plašs klāsts mikroorganismu. Starp tiem īpašu lomu spēlē labās baktērijas – tās ne tikai iesaistās gremošanas procesos, bet arī piedalās imūnsistēmas veidošanā un atbalsta visa organisma labsajūtu.

Aktuālie piedāvājumi

Funkcionālas kustības – tavai labsajūtai

Funkcionālas kustības – tavai labsajūtai

Vai esi aizdomājies, kādēļ reizēm mugura sāp pēc iepirkumu maisu nešanas, kādēļ celšanās no gultas šķiet sarežģīta, vai kādēļ pēc mājas uzkopšanas jūties iztukšots un sāp muskuļi vai locītavas? Pat ja ikdienā esi aktīvs sportotājs un cītīgi veic desmit tūkstoš soļu… Iespējams, ka tev ir jādodas uz treniņiem, kas attīsta funkcionālas kustības!

Kā mazināt stresu: dabīgi līdzekļi nervu sistēmas atbalstam 

Kā mazināt stresu: dabīgi līdzekļi nervu sistēmas atbalstam 

Mūsdienās daudzi cilvēki meklē veidus, kā mazināt stresu. Nemiers, miega traucējumi, grūtības koncentrēties un izdegšana kļuvuši par ikdienas sabiedrotajiem gan pieaugušajiem, gan pusaudžiem. Bieži palīdz dzīvesveida korekcijas un dabīgi līdzekļi pret stresu un trauksmi. 

Kā dzīvot ar enerģiju un mieru – kā raķete?

Kā dzīvot ar enerģiju un mieru – kā raķete?

Vai jūties iztukšots, stresa nomākts vai bez enerģijas? Tavs ķermenis runā – tas signalizē par trūkumiem, kas ietekmē nervu sistēmu, hormonus un imunitāti. Labsajūta sākas ar līdzsvaru. Zinātne apliecina: pareizās kombinācijās vitamīni un minerālvielas darbojas efektīvāk nekā atsevišķi. Tieši šī sinerģija nodrošina stabilu enerģiju, mieru un imunitāti. 

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

2025. gada septembrī redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā izmēģināt Coral Taurine – uztura bagātinātāju, kam pamatā ir taurīns. Tas palīdz uzturēt nervu sistēmas veselību, enerģijas apmaiņu un sirds darbību pastāvīga stresa un pārslodzes apstākļos. 

Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Katrā mājas aptieciņā jābūt šai ziedei, kas nosaukta tās radītāja Edgara Riņķa vārdā. Tās sastāvā ir tikai dabiskas, Latvijā iegūtas izejvielas, kas apvienotas padara ziedi par vērtīgu dabisku līdzekli dažādu ādas un veselības problēmu ārstēšanai.

Testa rezultāti: Kas ir SEIDIFERTY?

Testa rezultāti: Kas ir SEIDIFERTY?

Augustā Medicine.lv sadarbībā ar SIA Green Pharma piedāvāja testēt SEIDIFERTY – uztura bagātinātāju vīriešiem, kas veicina normālu auglību, reprodukciju un spermatoģenēzi.  

Tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Tonējošā un dabiska iedeguma eļļa sejai un ķermenim

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvā testēt tonējošu un dabiska iedeguma eļļu sejai un ķermenim ar burkānu un smiltsērkšķu eļļām.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Inta Dinsberga un Dr. Dina Aldiņa: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Inta Dinsberga un Dr. Dina Aldiņa: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Slodzes jeb stresa urīna nesaturēšana un maksts atslābums – kāpēc veidojas šīs problēmas, un kā tās atrisināt? Dinsbergas klīnikas vadītāja Dr. Inta Dinsberga un Dr. Dina Aldiņa atbild uz šiem jautājumiem.

Siguldas Stereotaktiskās radioķirurģijas centrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Siguldas Stereotaktiskās radioķirurģijas centrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Desmit gadu laikā Siguldas Stereotaktiskās radioķirurģijas centrs kļuvis par vietu, kur modernākās tehnoloģijas satiekas ar cilvēcīgu rūpi par pacientu. Šeit pieejama CyberKnife® M6 sistēma – mūsdienu tehnoloģiju robots audzēju ārstēšanai.