medicine.lv skaitļos

Lietotāji online283
Aktīvie uzņēmumi12816
Nozares raksti12183
Ekspertu atbildes21477
Pacientu novērtējums kā virzītājspēks: Austrumu slimnīca godina visatzinīgāk vērtētos darbiniekus un turpina pilnveidot pieredzi  : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientu novērtējums kā virzītājspēks: Austrumu slimnīca godina visatzinīgāk vērtētos darbiniekus un turpina pilnveidot pieredzi 

Autors: Publicitātes foto

Šodien, 2025. gada 30. aprīlī, Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā (Austrumu slimnīca) Pacientu pieredzes nedēļas ietvaros tiek apbalvots un godināts pacientu ieskatā visaugstāk novērtēto slimnīcas stacionāru, klīniku un nodaļu personāls. Kā liecina pacientu pieredzes dati, ārstējoties Austrumu slimnīcā, augsti tiek novērtēta cieņpilna attieksme un komunikācija, saprotama informācija, izrakstoties no stacionāra, spēja efektīvi un ātri mazināt sāpes. 2025. gadā tiks stiprināta pacienta identitātes pārbaudes kultūra, medicīnas personāla iepazīstināšana ar sevi un darbinieku pieredzes uzlabošana, veicot darba novērtējumu jeb Paldies! kultūras iedzīvināšanu Austrumu slimnīcā. 

Viena no Austrumu slimnīcas stratēģiskajām prioritātēm ir uz personu vērsta un cilvēku vajadzībās balstīta veselības aprūpes attīstība. Tādēļ jau kopš 2021. gada Austrumu slimnīcā, līdzīgi kā daudzviet pasaulē, tiek apkopota pacientu pieredze, izmantojot PREMs (Patient Reported Experience Measures) aptaujas, kas ir galvenais instruments pacientu atgriezeniskās saites vākšanai un analīzei. 

“Pacienta pieredze nav tikai ārstēšana – tā ir arī komunikācija, attieksme, vide, informācija, ko viņš saprot, un vide, kurā viņš jūtas cienīts. Mēs gribam būt slimnīca, kur pacientam ir droši ne tikai medicīniski, bet arī emocionāli,” uzsver Austrumu slimnīcas valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.  

2024. gadā aptaujas anketas aizpildījuši 9515 pacienti, kas ārstējušies Austrumu slimnīcas stacionāros. Respondenti pauda viedokli un sniedza novērtējumu par visiem saskarsmes punktiem, kas veido pacienta pieredzi, ārstējoties un uzturoties Austrumu slimnīcā: personāla attieksme, atbalsts, sadarbība, informācijas pieejamība, ārstēšanās vide un ēdināšana.  

Banner 280x280

Īpaši atzinīgi pacientu ieskatā novērtēts Austrumu slimnīcas klīniku un nodaļu personāla veikums 2024. gadā: 

  • Par sasniegto augstāko rekomendēšanas indeksu (NPS)
    - stacionāra “Latvijas Onkoloģijas centrs” (LOC) Hematoloģijas klīnikas Cilvēka šūnu un audu transplantācijas centrs;
    - stacionāra “Tuberkulozes un plaušu slimību centrs” (TPSC) Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1.Torakālās ķirurģijas nodaļa;
    - stacionāra “Latvijas Infektoloģijas centrs” (LIC)  7.Bīstamo un pilienu infekciju nodaļa
  • Par augstākajiem rezultātiem kategorijā “Komunikācija”: LIC 7. Bīstamo un pilienu infekciju nodaļa
  • Par augstākajiem kopējiem rezultātiem pacientu pieredzes aptaujās : LOC Terapeitiskās radioloģijas un medicīnas fizikas klīnikas 1A Kodolmedicīnas klīniskā daļa
  • Par augstāko novērtējumu kategorijā "Pacienti jūtas drošās rokās": TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1.Torakālās ķirurģijas nodaļa
  • Par sasniegumiem "Pacientu iesaiste lēmumu pieņemšanā": TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1.Torakālās ķirurģijas nodaļa
  • Par sasniegumiem “Pacientu informēšanā par medikamentiem un to blaknēm”: LOC Terapeitiskās radioloģijas un medicīnas fizikas klīnikas 1A Kodolmedicīnas klīniskā daļa
  • Par sasniegumiem "Skaidri saprotama izrakstīšanas informācija un rekomendācijas": TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 3.Tuberkulozes un pleiras slimību nodaļa
  • Par pacientu novērtējumu "Cieņpilna attieksme": TPSC Plaušu slimību klīnikas 7.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļa
  • Pacientu augstākais novērtējums "Cieņpilna attieksme" ārstiem:
    - Torakālās ķirurģijas galvenais speciālists un TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1. Torakālās ķirurģijas nodaļas torakālais ķirurgs Māris Apšvalks 
    - TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas vadītājs Ints Siliņš
    - TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1.Torakālās ķirurģijas nodaļas torakālais ķirurgs Rihards Mikilps-Mikgelbs
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 5.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas vadītāja Ginta Balode
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 5.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas interniste, iekšķīgo slimību ārste Irina Brižko
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 7.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Agnese Šmite
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 7.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Alīna Ivakina  
  • Par aktīvu pacientu iesaisti pacientu pieredzes aptaujas aizpildīšanā: Klientu apkalpošanas un atbalsta vadības nodaļas klientu apkalpošanas speciāliste Grineta Freimane
  • Pacientu pozitīvas atsauksmes – visbiežāk pieminētie speciālisti aptauju labvēlīgajos komentāros
    - stacionāra “Gaiļezers” Vispārējās un neatliekamās ķirurģijas klīnikas ķirurgs Dainis Jakovels
    - LOC Onkoķirurģijas klīnikas 3A Galvas un kakla ķirurģijas nodaļas vadītājs otolaringologs Renārs Deksnis  
    - LOC Solīdo audzēju medikamentozās terapijas klīnikas 9A Ķīmijterapijas nodaļas vadītāja Signe Plāte  
    - LOC Solīdo audzēju medikamentozās terapijas klīnikas 9A Ķīmijterapijas nodaļas onkoloģe ķīmijterapeite Evita Gašenko
    - LOC Hematoloģijas klīnikas 9B Hematoloģijas nodaļas vadītāja virsārste hematoloģijā Ingrīda Ūdre
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 6.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Evija Livčāne  
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 7.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Agnese Šmite
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 9.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Sandra Auziņa
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 9.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Ieva Fleija. 

Austrumu slimnīca lepojas ar saviem kolēģiem, kuru cilvēcība, atbalsts un sniegtā informācija ikvienam pacientam ārstēšanās laikā palīdz justies labāk.  

PREMs jeb nacionālās pacientu pieredzes aptaujas jautājumi ir standartizēti, lai varētu analizēt un salīdzināt iegūtos datus ar starptautisko pieredzi un labo praksi. Tās ir kā vadlīnijas pacientu pieredzē, ko iespējams salīdzināt gan Latvijas mērogā, gan līdzinoties labākajām pasaules klīnikām. 

Aptaujā iegūtie rezultāti tiek  izvērtēti sešās pamata kategorijās, aptverot visus aspektus, kas veido pieredzi: vide, saskarsme, atbalsts, drošība, informācija par turpmāko ārstēšanās gaitu pēc izrakstīšanās no slimnīcas un saņemtā informācija, atrodoties kādā no stacionāriem.  

Saskarsmē starp pacientu un medicīnas/aprūpes personālu pacienti augsti novērtējuši ārstu izturēšanos, 89,3% anketu norādot, ka tā bijusi cieņpilna. Augsti novērtēts arī māsu, ārsta palīgu darbs un attieksme – 84,4%, kā arī māsu palīgu un sanitāru cieņpilnā attieksme pret pacientiem – 80,4%. 

85,8% gadījumu palīdzība nodrošināta uzreiz pēc medicīnas personāla apziņošanas sistēmas iedarbināšanas. Kopskaitā 86,8% no aptaujātajiem pacientiem ir saņēmuši nepieciešamo palīdzību sāpju gadījumā.   

Pirms izrakstīšanās no Austrumu slimnīcas veselības aprūpes speciālisti 83,9% gadījumu sniedza saprotamu un izsmeļošu informāciju, kā turpināt ārstēšanu un/vai aprūpi. 84,3% pacientu atbild, ka izrakstā norādītā informācija ir labi saprotama.   Tāpat 76,3 % pacientu saņēma saprotamu informāciju, ar ko sazināties gadījumos, ja pēc ārstēšanās mājās rodas veselības problēmas. Lielākajai daļai aptaujas dalībnieku jeb 77,9% ir bijis skaidrs, kā lietot indicētos medikamentus, atgriežoties savās ierastajās ikdienas gaitās pēc ārstēšanās slimnīcā.  

Kopskaitā 77,8 % no visiem aptaujātajiem bija pilnībā sapratuši ārstu atbildes un skaidrojumus par ārstēšanās procesu. Augsti novērtēta – 71,5 % – pacientu ieskatā ir arī aprūpes personāla saziņa un pacientu informēšana. Pirms piekrist ārstēšanai, kopskaitā 74,6% pacientu norāda, ka saņēma saprotamu informāciju no ārstniecības personāla par iespējamiem ieguvumiem, riskiem, sarežģījumiem vai komplikācijām ārstēšanās procesā. 

Salīdzinoši augsti pacienti vērtē ārstēšanās vides apstākļus palātās, kas kopvērtējumā sasniedz 71,9% pozitīvu vērtējumu, piemēram, apgaismojums 78,5%, telpu tīrība 76,7%, naktsmiers 71,8%. 

Analizējot PREMs aptaujas datus, Austrumu slimnīca 2025. gadā koncentrēsies uz pacienta identitātes pārbaudes kultūras stiprināšanu, lai vēl vairāk veicinātu drošību un pacientu uzticēšanos. “Viens no mērķiem ir pacientu identitātes pārbaudes uzlabošana, sasniedzot vismaz 60% slieksni. To esam iecerējuši realizēt ar iekšējās kampaņas palīdzību, kuras laikā atgādināsim personālam, kādos gadījumos un kā tas jādara. Tāpat arī informēsim pacientus, ka arī viņu vērība ir būtiska, pārliecinoties, ka identitāte tiek pārbaudīta. Identitāti pārbauda, palūdzot pacientam nosaukt vārdu, uzvārdu, salīdzinot personas datus uz aproces,” stāsta Austrumu slimnīcas pacientu pieredzes eksperte Vita Šteina

Ne mazāk būtiski ir slimnīcas personālam iepazīstināt ar sevi, nosaucot vārdu, uzvārdu un specialitāti – īpaši satiekot pirmreizējos pacientus. 2024. gadā 59% pacientu ir atzinuši, ka mediķi iepazīstināja ar sevi. Arī šajā kategorijā nepieciešami uzlabojumi, kāpinot šo iepazīstināšanas līmeni līdz 60%. 

Austrumu slimnīcā tiek veicināta arī Paldies! kultūras iedzīvināšana, kas varētu būtiski un pozitīvi uzlabot slimnīcas personāla pieredzi. 

Iespēja piedalīties aptaujā tiek piedāvāta ikvienam Austrumu slimnīcas pacientam. Pēc izrakstīšanās no slimnīcas uz pacienta norādīto e-pasta adresi vai mobilo tālruni tiek nosūtīta aktīvā saite ar aptaujas anketu. Pēc saites saņemšanas 30 dienu laikā ir iespēja sniegt atbildes uz aptaujas jautājumiem. Aptauju var aizpildīt arī pacienta izvēlēts pārstāvis – tuvinieks vai pacienta uzticības persona. 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Slimnīcas / stacionārā ārstēšana":

Nedēļas tēma

LIVEO complex – papildu šķiedrvielas ātrākai iedarbībai 

LIVEO complex – papildu šķiedrvielas ātrākai iedarbībai 

Cilvēka zarnu trakts ir sarežģīta ekosistēma, kurā mīt plašs klāsts mikroorganismu. Starp tiem īpašu lomu spēlē labās baktērijas – tās ne tikai iesaistās gremošanas procesos, bet arī piedalās imūnsistēmas veidošanā un atbalsta visa organisma labsajūtu.

Aktuālie piedāvājumi

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Slēptās ādas slāpes: kā atgūt maigumu un mitrināšanu 

Ja vēlaties atgūt ādas mitrumu, maigumu un starojumu, sāciet ar vienkāršiem, bet efektīviem soļiem. Šajā rakstā pastāstīsim, kādi paradumi un kosmētikas līdzekļi palīdz atjaunot ūdens balansu un pasargāt ādu no pirmajām novecošanās pazīmēm. 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Ājurvēdas ieteikumi ziemeļzemju iedzīvotājiem 

Saskaņā ar Ājurvēdu viss sastāv no pieciem pamatelementiem: ētera, gaisa, ūdens, uguns un zemes. Katrā cilvēkā dominē viens vai divi pamatelementi, kuri nosaka cilvēka došu jeb konstitūciju.

Funkcionālas kustības – tavai labsajūtai

Funkcionālas kustības – tavai labsajūtai

Vai esi aizdomājies, kādēļ reizēm mugura sāp pēc iepirkumu maisu nešanas, kādēļ celšanās no gultas šķiet sarežģīta, vai kādēļ pēc mājas uzkopšanas jūties iztukšots un sāp muskuļi vai locītavas? Pat ja ikdienā esi aktīvs sportotājs un cītīgi veic desmit tūkstoš soļu… Iespējams, ka tev ir jādodas uz treniņiem, kas attīsta funkcionālas kustības!

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Nogurums, stress un imunitāte – izmēģini liposomālo magniju, B6, D3 un K2! 

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Acorus Balance aicina lasītājus izmēģināt Magnijs + B6 Liposomal Shots vai D3 + K2 Liposomal Shots. Piesakies testam un pārliecinies, kā šie produkti darbojas praksē! 

Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

2025. gada septembrī redakcija sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvā izmēģināt Coral Taurine – uztura bagātinātāju, kam pamatā ir taurīns. Tas palīdz uzturēt nervu sistēmas veselību, enerģijas apmaiņu un sirds darbību pastāvīga stresa un pārslodzes apstākļos. 

Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Katrā mājas aptieciņā jābūt šai ziedei, kas nosaukta tās radītāja Edgara Riņķa vārdā. Tās sastāvā ir tikai dabiskas, Latvijā iegūtas izejvielas, kas apvienotas padara ziedi par vērtīgu dabisku līdzekli dažādu ādas un veselības problēmu ārstēšanai.

Testa rezultāti: Kas ir SEIDIFERTY?

Testa rezultāti: Kas ir SEIDIFERTY?

Augustā Medicine.lv sadarbībā ar SIA Green Pharma piedāvāja testēt SEIDIFERTY – uztura bagātinātāju vīriešiem, kas veicina normālu auglību, reprodukciju un spermatoģenēzi.  

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Inta Dinsberga un Dr. Dina Aldiņa: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Inta Dinsberga un Dr. Dina Aldiņa: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Slodzes jeb stresa urīna nesaturēšana un maksts atslābums – kāpēc veidojas šīs problēmas, un kā tās atrisināt? Dinsbergas klīnikas vadītāja Dr. Inta Dinsberga un Dr. Dina Aldiņa atbild uz šiem jautājumiem.

Siguldas Stereotaktiskās radioķirurģijas centrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Siguldas Stereotaktiskās radioķirurģijas centrs: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Desmit gadu laikā Siguldas Stereotaktiskās radioķirurģijas centrs kļuvis par vietu, kur modernākās tehnoloģijas satiekas ar cilvēcīgu rūpi par pacientu. Šeit pieejama CyberKnife® M6 sistēma – mūsdienu tehnoloģiju robots audzēju ārstēšanai.