medicine.lv skaitļos

Lietotāji online257
Aktīvie uzņēmumi12814
Nozares raksti12222
Ekspertu atbildes21477
Pacientu novērtējums kā virzītājspēks: Austrumu slimnīca godina visatzinīgāk vērtētos darbiniekus un turpina pilnveidot pieredzi  : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientu novērtējums kā virzītājspēks: Austrumu slimnīca godina visatzinīgāk vērtētos darbiniekus un turpina pilnveidot pieredzi 

Autors: Publicitātes foto

Šodien, 2025. gada 30. aprīlī, Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā (Austrumu slimnīca) Pacientu pieredzes nedēļas ietvaros tiek apbalvots un godināts pacientu ieskatā visaugstāk novērtēto slimnīcas stacionāru, klīniku un nodaļu personāls. Kā liecina pacientu pieredzes dati, ārstējoties Austrumu slimnīcā, augsti tiek novērtēta cieņpilna attieksme un komunikācija, saprotama informācija, izrakstoties no stacionāra, spēja efektīvi un ātri mazināt sāpes. 2025. gadā tiks stiprināta pacienta identitātes pārbaudes kultūra, medicīnas personāla iepazīstināšana ar sevi un darbinieku pieredzes uzlabošana, veicot darba novērtējumu jeb Paldies! kultūras iedzīvināšanu Austrumu slimnīcā. 

Viena no Austrumu slimnīcas stratēģiskajām prioritātēm ir uz personu vērsta un cilvēku vajadzībās balstīta veselības aprūpes attīstība. Tādēļ jau kopš 2021. gada Austrumu slimnīcā, līdzīgi kā daudzviet pasaulē, tiek apkopota pacientu pieredze, izmantojot PREMs (Patient Reported Experience Measures) aptaujas, kas ir galvenais instruments pacientu atgriezeniskās saites vākšanai un analīzei. 

“Pacienta pieredze nav tikai ārstēšana – tā ir arī komunikācija, attieksme, vide, informācija, ko viņš saprot, un vide, kurā viņš jūtas cienīts. Mēs gribam būt slimnīca, kur pacientam ir droši ne tikai medicīniski, bet arī emocionāli,” uzsver Austrumu slimnīcas valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.  

2024. gadā aptaujas anketas aizpildījuši 9515 pacienti, kas ārstējušies Austrumu slimnīcas stacionāros. Respondenti pauda viedokli un sniedza novērtējumu par visiem saskarsmes punktiem, kas veido pacienta pieredzi, ārstējoties un uzturoties Austrumu slimnīcā: personāla attieksme, atbalsts, sadarbība, informācijas pieejamība, ārstēšanās vide un ēdināšana.  

Banner 280x280

Īpaši atzinīgi pacientu ieskatā novērtēts Austrumu slimnīcas klīniku un nodaļu personāla veikums 2024. gadā: 

  • Par sasniegto augstāko rekomendēšanas indeksu (NPS)
    - stacionāra “Latvijas Onkoloģijas centrs” (LOC) Hematoloģijas klīnikas Cilvēka šūnu un audu transplantācijas centrs;
    - stacionāra “Tuberkulozes un plaušu slimību centrs” (TPSC) Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1.Torakālās ķirurģijas nodaļa;
    - stacionāra “Latvijas Infektoloģijas centrs” (LIC)  7.Bīstamo un pilienu infekciju nodaļa
  • Par augstākajiem rezultātiem kategorijā “Komunikācija”: LIC 7. Bīstamo un pilienu infekciju nodaļa
  • Par augstākajiem kopējiem rezultātiem pacientu pieredzes aptaujās : LOC Terapeitiskās radioloģijas un medicīnas fizikas klīnikas 1A Kodolmedicīnas klīniskā daļa
  • Par augstāko novērtējumu kategorijā "Pacienti jūtas drošās rokās": TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1.Torakālās ķirurģijas nodaļa
  • Par sasniegumiem "Pacientu iesaiste lēmumu pieņemšanā": TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1.Torakālās ķirurģijas nodaļa
  • Par sasniegumiem “Pacientu informēšanā par medikamentiem un to blaknēm”: LOC Terapeitiskās radioloģijas un medicīnas fizikas klīnikas 1A Kodolmedicīnas klīniskā daļa
  • Par sasniegumiem "Skaidri saprotama izrakstīšanas informācija un rekomendācijas": TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 3.Tuberkulozes un pleiras slimību nodaļa
  • Par pacientu novērtējumu "Cieņpilna attieksme": TPSC Plaušu slimību klīnikas 7.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļa
  • Pacientu augstākais novērtējums "Cieņpilna attieksme" ārstiem:
    - Torakālās ķirurģijas galvenais speciālists un TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1. Torakālās ķirurģijas nodaļas torakālais ķirurgs Māris Apšvalks 
    - TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas vadītājs Ints Siliņš
    - TPSC Torakālās ķirurģijas un invazīvās pneimonoloģijas klīnikas 1.Torakālās ķirurģijas nodaļas torakālais ķirurgs Rihards Mikilps-Mikgelbs
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 5.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas vadītāja Ginta Balode
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 5.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas interniste, iekšķīgo slimību ārste Irina Brižko
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 7.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Agnese Šmite
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 7.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Alīna Ivakina  
  • Par aktīvu pacientu iesaisti pacientu pieredzes aptaujas aizpildīšanā: Klientu apkalpošanas un atbalsta vadības nodaļas klientu apkalpošanas speciāliste Grineta Freimane
  • Pacientu pozitīvas atsauksmes – visbiežāk pieminētie speciālisti aptauju labvēlīgajos komentāros
    - stacionāra “Gaiļezers” Vispārējās un neatliekamās ķirurģijas klīnikas ķirurgs Dainis Jakovels
    - LOC Onkoķirurģijas klīnikas 3A Galvas un kakla ķirurģijas nodaļas vadītājs otolaringologs Renārs Deksnis  
    - LOC Solīdo audzēju medikamentozās terapijas klīnikas 9A Ķīmijterapijas nodaļas vadītāja Signe Plāte  
    - LOC Solīdo audzēju medikamentozās terapijas klīnikas 9A Ķīmijterapijas nodaļas onkoloģe ķīmijterapeite Evita Gašenko
    - LOC Hematoloģijas klīnikas 9B Hematoloģijas nodaļas vadītāja virsārste hematoloģijā Ingrīda Ūdre
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 6.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Evija Livčāne  
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 7.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Agnese Šmite
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 9.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Sandra Auziņa
    - TPSC Plaušu slimību klīnikas 9.Tuberkulozes un plaušu slimību nodaļas pneimonoloģe Ieva Fleija. 

Austrumu slimnīca lepojas ar saviem kolēģiem, kuru cilvēcība, atbalsts un sniegtā informācija ikvienam pacientam ārstēšanās laikā palīdz justies labāk.  

PREMs jeb nacionālās pacientu pieredzes aptaujas jautājumi ir standartizēti, lai varētu analizēt un salīdzināt iegūtos datus ar starptautisko pieredzi un labo praksi. Tās ir kā vadlīnijas pacientu pieredzē, ko iespējams salīdzināt gan Latvijas mērogā, gan līdzinoties labākajām pasaules klīnikām. 

Aptaujā iegūtie rezultāti tiek  izvērtēti sešās pamata kategorijās, aptverot visus aspektus, kas veido pieredzi: vide, saskarsme, atbalsts, drošība, informācija par turpmāko ārstēšanās gaitu pēc izrakstīšanās no slimnīcas un saņemtā informācija, atrodoties kādā no stacionāriem.  

Saskarsmē starp pacientu un medicīnas/aprūpes personālu pacienti augsti novērtējuši ārstu izturēšanos, 89,3% anketu norādot, ka tā bijusi cieņpilna. Augsti novērtēts arī māsu, ārsta palīgu darbs un attieksme – 84,4%, kā arī māsu palīgu un sanitāru cieņpilnā attieksme pret pacientiem – 80,4%. 

85,8% gadījumu palīdzība nodrošināta uzreiz pēc medicīnas personāla apziņošanas sistēmas iedarbināšanas. Kopskaitā 86,8% no aptaujātajiem pacientiem ir saņēmuši nepieciešamo palīdzību sāpju gadījumā.   

Pirms izrakstīšanās no Austrumu slimnīcas veselības aprūpes speciālisti 83,9% gadījumu sniedza saprotamu un izsmeļošu informāciju, kā turpināt ārstēšanu un/vai aprūpi. 84,3% pacientu atbild, ka izrakstā norādītā informācija ir labi saprotama.   Tāpat 76,3 % pacientu saņēma saprotamu informāciju, ar ko sazināties gadījumos, ja pēc ārstēšanās mājās rodas veselības problēmas. Lielākajai daļai aptaujas dalībnieku jeb 77,9% ir bijis skaidrs, kā lietot indicētos medikamentus, atgriežoties savās ierastajās ikdienas gaitās pēc ārstēšanās slimnīcā.  

Kopskaitā 77,8 % no visiem aptaujātajiem bija pilnībā sapratuši ārstu atbildes un skaidrojumus par ārstēšanās procesu. Augsti novērtēta – 71,5 % – pacientu ieskatā ir arī aprūpes personāla saziņa un pacientu informēšana. Pirms piekrist ārstēšanai, kopskaitā 74,6% pacientu norāda, ka saņēma saprotamu informāciju no ārstniecības personāla par iespējamiem ieguvumiem, riskiem, sarežģījumiem vai komplikācijām ārstēšanās procesā. 

Salīdzinoši augsti pacienti vērtē ārstēšanās vides apstākļus palātās, kas kopvērtējumā sasniedz 71,9% pozitīvu vērtējumu, piemēram, apgaismojums 78,5%, telpu tīrība 76,7%, naktsmiers 71,8%. 

Analizējot PREMs aptaujas datus, Austrumu slimnīca 2025. gadā koncentrēsies uz pacienta identitātes pārbaudes kultūras stiprināšanu, lai vēl vairāk veicinātu drošību un pacientu uzticēšanos. “Viens no mērķiem ir pacientu identitātes pārbaudes uzlabošana, sasniedzot vismaz 60% slieksni. To esam iecerējuši realizēt ar iekšējās kampaņas palīdzību, kuras laikā atgādināsim personālam, kādos gadījumos un kā tas jādara. Tāpat arī informēsim pacientus, ka arī viņu vērība ir būtiska, pārliecinoties, ka identitāte tiek pārbaudīta. Identitāti pārbauda, palūdzot pacientam nosaukt vārdu, uzvārdu, salīdzinot personas datus uz aproces,” stāsta Austrumu slimnīcas pacientu pieredzes eksperte Vita Šteina

Ne mazāk būtiski ir slimnīcas personālam iepazīstināt ar sevi, nosaucot vārdu, uzvārdu un specialitāti – īpaši satiekot pirmreizējos pacientus. 2024. gadā 59% pacientu ir atzinuši, ka mediķi iepazīstināja ar sevi. Arī šajā kategorijā nepieciešami uzlabojumi, kāpinot šo iepazīstināšanas līmeni līdz 60%. 

Austrumu slimnīcā tiek veicināta arī Paldies! kultūras iedzīvināšana, kas varētu būtiski un pozitīvi uzlabot slimnīcas personāla pieredzi. 

Iespēja piedalīties aptaujā tiek piedāvāta ikvienam Austrumu slimnīcas pacientam. Pēc izrakstīšanās no slimnīcas uz pacienta norādīto e-pasta adresi vai mobilo tālruni tiek nosūtīta aktīvā saite ar aptaujas anketu. Pēc saites saņemšanas 30 dienu laikā ir iespēja sniegt atbildes uz aptaujas jautājumiem. Aptauju var aizpildīt arī pacienta izvēlēts pārstāvis – tuvinieks vai pacienta uzticības persona. 

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Slimnīcas / stacionārā ārstēšana":

Uzņēmumi nozarē "Slimnīcas / stacionārā ārstēšana"

Alūksnes slimnīca, SIA

Alūksnes slimnīca, SIA

SIA "ALŪKSNES  SLIMNĪCA" sniedz neatliekamo un plānveida palīdzību Alūksnes rajona iedzīvotājiem terapijas, ķirurģijas, akušērijas–ginekoloģijas, pediatrijas profilos. Slimnīcā ir kopumā 60 gultasvietas. Tajā skaitā Terapijas nodaļā – 25, Ķirurģijas nodaļā – 23 (no tām nosacīti 9 gultas ir ķirurģiska, 9 traumatoloģiska un 5 ginekoloģiska profila), Bērnu nodaļā – 10.

Ir Reanimācijas–anestēzijas nodaļa ar 5 gultām ( 2 – ķirurģiska profila, 2 – terapeitiska profila, 1 – bērnu slimību profila).

Mēs nodrošinām pieejamu savlaicīgu, kvalitatīvu 24 stundu medicīnisko palīdzību Alūksnes un Apes novada iedzīvotājiem.

Nedēļas tēma

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Ādas kopšana rudenī – mitrināšana un aizsargāšana

Tāpat kā rudenī mēs nomainām savu garderobi, pret sezonai atbilstošiem apģērbiem, tāpat arī sejas ādas kopšanas rutīnā ir nepieciešams ieviest izmaiņas, lai pasargātu mūsu sejas ādu no ārējās vides kaitīgās ietekmes.

Aktuālie piedāvājumi

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – palīgs veselības uzlabošanai

Fizikālās medicīnas procedūras – efektīvs rehabilitācijas elements, kas, izmantojot dabas resursus un mūsdienīgas tehnoloģijas, palīdz paātrināt atveseļošanos un stiprināt veselību. Noskaidrosim vairāk par fizikālās medicīnas procedūrām, kuras piedāvā Rīgas veselības centra filiālēs!

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

B grupas vitamīni enerģijai un fokusam: kā atgūt mundrumu un mazināt stresu

Nogurums ir kļuvis par ikdienas fonu, kafija – par glābiņu, bet vakarā gribas tikai klusumu. Pazīstami? Mūsdienu dzīves temps atņem vairāk, nekā dod. Mēs steidzamies, uztraucamies, atliekam atpūtu uz vēlāku laiku – un kādā brīdī organisms vairs nespēj tikt līdzi. Varbūt nogurums norāda uz B grupas vitamīnu nepietiekamību?

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Profesionāla sejas ādas kopšana ar Noon Aesthetics: kas tas ir un kāpēc izvēlēties? 

Premium klases dermatoloģiskās kosmētikas zīmols Noon Aesthetics piedāvā inovatīvus un zinātniski pierādītus ādas kopšanas risinājumus, kas īpaši izstrādāti profesionālai lietošanai. Zīmols palīdz risināt  dažādas sejas ādas problēmas, piedāvājot kosmētiku pret pigmentāciju, akni, novecošanās pazīmēm un ādas dehidratāciju.  

Video

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Raidieraksts ''Inovācijas veselībā'': veselības tehnoloģijas un to pieejamība

Kā notiek veselības tehnoloģiju izvērtēšana? Kādas Eiropas labās prakses veselības jomā būtu vērtīgi ieviest Latvijā? Un vai Latvija aktīvi pārņem dažādas inovācijas, tai skaitā veselības tehnoloģiju jomā? Uz šiem un citiem jautājumiem raidieraksta "Inovācijas veselībā" sērijā atbildēja Zāļu valsts aģentūras direktorei Indra Dreika.

Produktu testi

Šī nilotika ķermeņa un sejas krēms sausai ādai

Šī nilotika ķermeņa un sejas krēms sausai ādai

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Eirobaltik" zīmolu "MARUSHA Nord Ecosmetic" piedāvā testēt mitrinošu un barojošu šī nilotika sviesta krēmu sausai ādai – krēmu sejai, rokām, pēdām, visam ķermenim, saulē apdegušai ādai.

Testa rezultāti: Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Testa rezultāti: Coral Taurine – nervu sistēmas veselībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu Coral Club piedāvāja izmēģināt Coral Taurine – uztura bagātinātāju, kam pamatā ir taurīns. Tas palīdz uzturēt nervu sistēmas veselību, enerģijas apmaiņu un sirds darbību pastāvīga stresa un pārslodzes apstākļos. 

Testa rezultāti: Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Testa rezultāti: Riņķa ziede – dabas līdzeklis ādas kopšanai, dziedēšanai un veselības stiprināšanai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Riņķa ziede" piedāvāja izmēģināt ziedi, kas nosaukta tās radītāja Edgara Riņķa vārdā. Ziedes sastāvā ir tikai dabiskas, Latvijā iegūtas izejvielas – cūku tauki, gī sviests, egļu sveķi un bišu vasks –, kas apvienotas padara ziedi par vērtīgu dabisku līdzekli dažādu ādas un veselības problēmu ārstēšanai.

Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Hydro Boost – atgūsti sejas ādas starojumu

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar Coral Club piedāvā izmēģināt Hydro Boost – biocelulozes sejas masku no līnijas Ocean Glow ar Lipomask™ tehnoloģiju, kas dziļi mitrina ādu, palīdz mazināt sausumu un lobīšanos, kā arī palēnina pirmās novecošanās pazīmes. 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Preparāts "Epsorin": Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Preparāts

Epsorīns ir dabīgs, augstākās kvalitātes ekstrakts no jauniem, nepārkaulotiem savvaļas ziemeļbriežu ragiem – pantiem. Ziemeļbriežu panti ir asinsrades orgāns, kas adaptējas bargajiem Arktikas apstākļiem, tādēļ no tiem ražotajam ekstraktam piemīt unikāls bioloģiskais potenciāls. 

Cilmes šūnu banka – katras dzīvības sākumā ir cerība: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes 

Cilmes šūnu banka – katras dzīvības sākumā ir cerība: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes 

Cilmes šūnu bankas misija ir vienkārša – palīdzēt ģimenēm piekļūt modernākajām medicīnas metodēm, kas pieejamas jau šodien, un tām, kas tiks radītas nākotnē, saglabājot nabassaites asinis un audus. Šī ir vienreizēja iespēja – tikai dzimšanas brīdī. 

Uzņēmums, kura darbības sfēra var būt līdziga raksta tematikai:

Kontakti

  1. +371 64307149
  2. +371 64307145
  3. +371 64307143
  4. +371 64307142
  5. +371 64307159
  6. +371 64307152
  7. +371 64307154
  8. +371 64307155
  9. +371 64307162
  10. +371 64307150
  11. aluksnes_slimnica@inbox.lv

Darba laiks

  • P.0000-2400
  • O.0000-2400
  • T.0000-2400
  • C.0000-2400
  • P.0000-2400
  • S.0000-2400
  • Sv.0000-2400

Juridiskie dati

  1. 40003252612
  2. AS "SEB BANKA"
  3. LV26UNLA0025004130523
  4. 12.04.1995
  5. Pils iela 1, Alūksne, Alūksnes nov., LV-4301
  6. 2024

Apraksts

SIA "ALŪKSNES  SLIMNĪCA" sniedz neatliekamo un plānveida palīdzību Alūksnes rajona iedzīvotājiem terapijas, ķirurģijas, akušērijas–ginekoloģijas, pediatrijas profilos.
Slimnīcā ir kopumā 60 gultasvietas. Tajā skaitā Terapijas nodaļā – 25, Ķirurģijas nodaļā – 23 (no tām nosacīti 9 gultas ir ķirurģiska, 9 traumatoloģiska un 5 ginekoloģiska profila), Bērnu nodaļā – 10.

Ir Reanimācijas–anestēzijas nodaļa ar 5 gultām ( 2 – ķirurģiska profila, 2 – terapeitiska profila, 1 – bērnu slimību profila).

Mēs nodrošinām pieejamu savlaicīgu, kvalitatīvu 24 stundu medicīnisko palīdzību Alūksnes un Apes novada iedzīvotājiem.

 
Vairāk

Atslēgvārdi

Klīnika, slimnīca, stacionārs, ambulatorā, diennakts stacionārs, Alūksnes slimnīca. Alūksne.

Vairāk

Mājas lapa internetā