Notiks Latvijā pirmā pacientu pieredzes konference veselības aprūpes speciālistiem
Šā gada 28. aprīlī tiešsaistē notiks Latvijā pirmā pacientu pieredzes konference “Rūpes par cilvēku veselības aprūpē”. Starptautiskās konferences mērķis ir veicināt praksē pārbaudītu soļu ieviešanu medicīnas iestādēs, lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotājiem pēc iespējas pozitīvu pieredzi, nokļūstot pacienta lomā. Konferenci organizē Bērnu klīniskā universitātes slimnīca.
Konferencē aicināti piedalīties: ārstniecības personas, medicīnas studenti, pacientu organizāciju pārstāvji, veselības aprūpes iestāžu administrāciju pārstāvji un klientu apkalpošanas speciālisti. Pasaulē vadošās pacientu pieredzes pētniecības organizācijas – Berila institūta (The Beryl Institute, ASV), kas piedalās konferences organizēšanā, – veiktās aptaujas rezultāti liecina: 71% pacientu vissvarīgākā ir sajūta, ka viņi tiek uzklausīti. 67% aptaujas dalībnieku atbildēja, ka otrais svarīgākais pacienta pieredzi veidojošais aspekts ir saprotami skaidrojumi par viņu veselību un situāciju.
Apzinoties empātiskas un skaidras komunikācijas starp pacientu un ārstniecības personu nozīmi, konferencē tiks meklēti risinājumi, kā Latvijā panākt uzlabojumus šajā jomā. Lektori ir veselības aprūpes iestāžu un struktūrvienību vadītāji, kā arī starptautiski atzīti pacientu pieredzes eksperti no Latvijas, ASV, Nīderlandes un Spānijas.
Valts Ābols, Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas valdes priekšsēdētājs atzīst: “Mūsu mazo pacientu un viņu ģimenes locekļu pieredze slimnīcā ir tikpat nozīmīga kā klīniskie rezultāti, ārstniecības kvalitāte un pacientu drošība. Turklāt pacientu pieredze ir arī klīniskās kvalitātes indikators. Bērnu slimnīca Latvijā ir pirmā, kas uzsākusi pacientu pieredzes izvērtēšanu, tāpēc konferencē dalīsimies ar secinājumiem.”
Bērnu slimnīcā katru dienu aptuveni 97% pacientu ir iespēja aizpildīt pieredzes aptauju, kuras rezultāti tiek salīdzināti ar datiem daudzās valstīs. Šī tiešsaistes pacientu pieredzes vērtēšanas sistēma ar SPKC atbalstu šobrīd tiek ieviesta arī citās Latvijas slimnīcās.
Viens no konferences lektoriem Džeisons A. Vulfs (Jason A. Wolf), PhD, Berila institūta dibinātājs un prezidents atzīst: “Veselības aprūpes centrā ir cilvēki, kuri rūpējas par cilvēkiem.“ Tik vienkārši un saprotami, bet praksē tomēr bieži vien notiek citādi. Kā panākt to, ko mēs katrs vēlamies saņemt, kad vēršamies pēc palīdzības veselības aprūpes iestādē – ieinteresētu, cieņpilnu, profesionālu attieksmi? Kā sakārtot iestādes darbu tā, lai svarīgākais ir cilvēki – pacienti un personāls? Kā uzlabot darbinieku komunikācijas prasmes? Atbildes tiks meklētas konferences diskusijās.
Vita Šteina, Bērnu slimnīcas Pacientu pieredzes un klientu vadības daļas vadītāja atzīst, ka uzlabojumi panākami, izzinot veselības aprūpes iestādes darbinieku vajadzības un vēlmes, uzklausot ierosinājumus, kā arī patiesi rūpējoties par viņu labbūtību un psihoemocionālo stāvokli.
Konferences dalībnieki saņems 4 tālākizglītības punktus.
Konferences programma un pieteikšanās anketa šeit: https://pacientupieredze.bkus.lv/konference