Montesori atveseļojošā pedagoģija
BVC "Ķengarags" veselības aprūpes vadītāja, pediatre Indra Šapele, tālr.: 7260077
Marija Montesori – brīnumaina sieviete, dzimusi Itālijā (1870) un ir šīs valsts vēsturē pirmā medicīnas doktore. Nu jau 100 gadus Montesori mācība pievērš ārstu, pedagogu un citu zinātnieku interesi vairāk kā 80 pasaules valstīs.
20.gs. sākumā viņa izveidoja Medicīniskās pedagoģijas sistēmu, kurai līdzvērtīgas nav vēl līdz šim pedagoģiskajā praksē. Šīs sistēmas galvenā sastāvdaļa ir bērns, sagatavota vide, pedagogs. Montesori pedagoģijas galvenais princips ir : " Palīdzi man to izdarīt pašam".
M.Montesori izdala: interesi, individuālu pieeju katram bērnam, pārdomātu, secīgi izveidotu priekšmetisku sagatavotu vidi. Šajā vidē bērns var brīvi sevi pilnveidot fiziski, psihiski, garīgi, sociāli. Pieaugušais vēro bērnu un palīdz viņam veidot secīgumu, sakārtotību visās nodarbēs, kas tik ļoti nepieciešamas bērna attīstībai.
Bērnu veselības centrs " Ķengarags" piedāvā šo ekskluzīvo iespēju- monesori atveseļojošo pedagoģiju bērniem vecumā no 2,5 – 7 gadiem ( arī 1. – 2. klašu skolēniem).Tiek piedāvātas 4 materiālu grupas – praktiskās dzīves, sajūtu, valodas, matemātiskais materiāls, kuri iegādāti Nīderlandes montesori centrā " Nienhus".
Darbs šeit norit pēc komandas principa - ar bērniem strādā, montesori pedagogi, pediatrs, logopēds, psihologs. Pirms montesori nodarbību uzsākšanas tiek izvērtēta katra bērna attīstība un tā atbilstība vecumam: pediatrs – vērtē sākot jau ar grūtniecības norisi, tās riska faktoriem, dzemdību norisi, pirmo dzīves gadu, bērna attīstību, problēmas, saslimšanas, sīko un lielo motoriku, personības un sociālo sfēru, fizisko attīstību; psihologs- vērtē bērna intelektuālo attīstību, izturēšanos, ieinteresētību; logopēds – veic valodas attīstības testēšanu bērnam.
Montesori kabineta 3 gadu darbības pieredze liecina, ka viena no būtiskākajām problēmām ir bērni ar uzmanības deficīta sindromu ( 57,8% ), kas sevī ietver hiperaktivitāti, uzvedības un mācīšanās iemaņu traucējumus.Tie ir bērni, kas uzsākot apmeklēt pirmsskolas un skolas mācību iestādes nespēj koncentrēties uzdevumu veikšanai. Šo problēmu diferencē pediatri, ģimenes ārsti un pedagogi, un atdzīst ka nepieciešama agrīna tās korekcija, jo līdzšinējā situācija liecina, ka mācīšanās un uzvedības traucējumu problēmas risināšana tiek novirzīta vairāk uz izglītības sistēmu un vēlīnas jau nofiksētas patoloģijas terapiju.
Bērniem, kuri ir apmeklējuši montesori nodarbības tās ir palīdzējušas ieviest kārtību viņā valdošajā iespaidu haosā, koncentrēties konkrētai darbībai un socializēties – būt kopā ar saviem vienaudžiem.
Pirmie kas redz bērna panākumus ir vecāki, tā piemāram: Mia mamma saka: " … Mia ļoti patīk apmeklēt montesori nodarbības. Spēlējoties viņa mācās ne tikai lasīt un rakstīt, bet arī veiksmīgi attīsta emocinālos un fiziskos dotumus"…
Ervīna mamma atdzīst, ka:" … montesori nodarbības ir tās kuras Ervīns apmeklē ar prieku un iemācās noderīgas un interesantas lietas. Nodarbības ir mīļuma, miera un pacietības pilnas"…
Savukārt Grētas mamma ir pamanījusi, ka:"… meitai apmeklējot montesori nodarbības ir uzlabojusies koncentrēšanās spējas, viņa mierīgāk uztver neveiksmes"…
Izmantojiet vienu no retajām iespējām – montesoti atveseļojošās pedagoģijas individuālas nodarbības pie augsti kvalificētiem speciālistiem ar orģinālmateriālu. Jūsu bērns to novērtēs!