Lai pacients viegli atrod ārstu: SEO medicīnas pakalpojumu vietnēm
Jebkuram veselības aprūpes uzņēmumam vai ārstu praksei vieglāk komunicēt ar saviem pacientiem, izveidojot tīmekļa vietni. Pastāstīsim, kādai tai jābūt, lai pēc iespējas ātrāk jūs atrastu ne vien klienti, kuri jau zina par jums, bet arī tie, kas meklētājprogrammās ieraksta noteiktus atslēgvārdus.
Kopumā darbības, kas vērstas uz jūsu tīmekļa vietnes atrodamību, dēvē par meklētājprogrammu optimizāciju (SEO, search engine optimization). No vienas puses, darbs pie veselības aprūpes SEO optimizācijas medicīnas prakses vietnei neatšķiras no jebkura cita veida vietnes optimizācijas. Jūs veicat atslēgvārdu un konkurentu izpēti, ierakstāt metadatus un veidojat augstas kvalitātes saturu, lai piesaistītu klientus visos pārdošanas piltuves posmos.
Tātad šie noteikumi joprojām ir spēkā, taču ir kāds āķis, kas attiecas tieši uz tīmekļa vietnēm, kuras saistītas ar veselību (un finansēm): YMYL noteikumi, ko dēvē arī par Your Money or Your Life ("Tava nauda vai tava dzīve"). Par to sīkāk runāsim tālāk, bet jānorāda, ka meklētājprogrammu gigants Google daudz uzmanīgāk vērtē saturu par naudu un veselības aprūpi, tāpēc veselības aprūpes vietnes satura veidotājiem jābūt īpaši apzinīgiem.
Ja kopumā meklējat dažus SEO pamatprincipus, kā optimizēt savas medicīnas prakses tīmekļa vietni organiskajai meklēšanai, iepazīstieties ar tālāk minētajiem svarīgākajiem padomiem! Tāpat varat vērsties pie digitālā mārketinga speciālistiem gan pēc bezmaksas konsultācijas, gan izvērsta mārketinga plāna tiešsaistes resursos.
Kvalitātes kontrole
Daudzi mediķi domā, ka ar maksas par klikšķi jeb PPC reklāmām pietiek, lai piesaistītu viņiem vajadzīgos apmeklētājus. Tomēr sākt ar PPC ir tas pats, kas uzlikt plāksteri uz savas problēmas. Tas būs noderīgs tikai īstermiņā. Jums kā medicīnas vai veselības aprūpes uzņēmumam savā digitālajā mārketingā ir jāiekļauj SEO, lai piesaistītu potenciālos pacientus savai tīmekļa vietnei. Konsekventi. Un ilgtermiņā.
Ja jūsu vietne un tās saturs Google acīs netiek uzskatīts par kvalitatīvu, jūsu klātbūtne meklēšanā jeb atrodamība cietīs. Attiecībā uz kvalitāti veselības aprūpē ļoti svarīgi ir divi jēdzieni:
- kompetence, autoritāte un uzticamība (E-A-T, efficiency, authority, trust);
- nauda un dzīves kvalitāte (YMYL, your money and your life). YMYL kā jēdziens būtībā nozīmē jebkuru saturu, kas var tieši ietekmēt lasītāja veselību, finanses vai drošību. Tāpēc Google ļoti, ļoti vēlas, lai šādu saturu rakstītu eksperti un pieredzējuši profesionāļi vai arī viņus intervētu pieredzējuši satura izveides speciālisti, žurnālisti, publicisti.
Šie jēdzieni tika izveidoti, lai palīdzētu trešo pušu vērtētājiem novērtēt Google meklēšanas rezultātus. Lai gan E-A-T nav tiešs ranga faktors, tas atklāj daudz par to, ko Google uzskata par svarīgu – būtībā, kāda veida tīmekļa vietnes Google vēlas novērtēt ar lielāku redzamību meklēšanā. E-A-T ir ļoti svarīgs visām tīmekļa vietnēm, kurās ir medicīniska informācija!
Jūsu sniegtā informācija un statistikas dati par medicīnu un veselību var tieši ietekmēt potenciālos pacientus, kuri tos lasa. Cilvēki apmeklē un lasa jūsu tīmekļa vietnes, jo viņi vēlas, lai viņu veselība tiktu uzticēta jūsu praksei.
Jūsu informācijai jābūt augstākās kvalitātes, saturiski piepildītai, autoritatīvai un uzticamai. Tikai tad jums ir izredzes ieņemt labu vietu veselības aprūpes nozarē.
Lai arī mediķiem un veselības aprūpes speciālistiem šādu zināšanu netrūkst, reizēm vajadzīga palīdzība to apkopošanā un publicēšanā tīmekļa vietnēs un sociālajos medijos – šo uzdevumu var paveikt SIA "GeniumLV" speciālisti.
Ja jūsu saturs neatbilst šiem standartiem (piemēram, tajā ir neprecizitātes vai maz informācijas), tam būs vēl grūtāk ierindoties meklēšanas rezultātos.
YMYL lapām jābūt ar augstu E-A-T. Punkts.
Svarīgākās veselības aprūpes SEO stratēģijas
Autors: Pixabay.com
Iespējams, jūs nekad nepārspēsiet tādu vietni kā WebMD. Tomēr, vairāk koncentrējoties uz garākiem atslēgvārdiem un uz atrašanās vietu balstītu saturu, iespējams sasniegt ļoti labus rezultātus. Īstenojot pareizu SEO, lai jūsu medicīnas prakse nonāktu pareizo lietotāju redzeslokā, nodrošināsiet savai vietnei labāku pozīciju un pārspēsiet konkurentus.
Tālāk minētās sešas stratēģijas ir vissvarīgākās attiecībā uz veselības aprūpes SEO.
1. Izmantojiet atbilstošus medicīnas atslēgvārdus
Optimizējot saturu, jāpievērš uzmanība pareizajiem atslēgvārdiem, kas atbilst jūsu nozarei. Sākumpunktam jābūt jūsu piedāvātajiem medicīnas pakalpojumiem, jo tieši tos meklēs lielākā daļa cilvēku. Tādi rīki kā Google Atslēgvārdu plānotājs (Google Keyword Planner) var palīdzēt atrast jūsu nozarei piemērotākos atslēgvārdus, salīdzinot, kas tiek un kas netiek meklēts. Tāpat kā visos citos gadījumos, izvairieties no atslēgvārdu formālas "iepildīšanas" saturā.
Google ātri pamanīs šo surogātpasta taktiku un sodīs jūsu vietni. Tā vietā ievietojiet saturā konkrētus, saliktus (long-tail) atslēgvārdus atbilstošā, lasāmā un dabiskā veidā. Tādējādi sāksiet piesaistīt vēlamos pacientus – tos, kuri dzīvo jūsu ģeogrāfiskajā apgabalā un meklē jūsu piedāvātās specializētās zināšanas.
2. Pievienojiet daudz satura lappušu
Satura lapām jābūt pilnām ar augstas kvalitātes informāciju, kas optimizēta ar jūsu atslēgvārdiem. Medicīnas nozarē satura mērķis ir palīdzēt uzlabot vai atvieglot auditorijas dzīvi. Neatkarīgi no tā, vai tas ir detalizēts jūsu pakalpojumu apraksts vai bloga ieraksti, kas vērsti uz konkrētu meklēšanas vaicājumu, augstas kvalitātes saturs ir galvenais veselības aprūpes uzņēmumiem.
Google medicīnas tīmekļa vietnēm izvirza daudz augstākus standartus nekā citām nozarēm. Tas ir tāpēc, ka šīs lapas var ietekmēt meklētāju veselību, laimi vai finansiālo stabilitāti nākotnē. Nekvalitatīvs saturs šajās lapās var radīt bīstamas vai neparedzētas medicīniskas sekas.
Vienmēr domājiet par savu mērķauditoriju, kad veidojat saturu savai tīmekļa vietnei, atbildot uz šādiem un līdzīgiem jautājumiem.
- Ko viņi meklē?
- Kāda informācija viņiem visvairāk palīdzēs šajā meklēšanā?
Rakstot apjomīgu, izglītojošu saturu, Google jūs atzīs par autoritatīvu nozares pārstāvi, tādējādi paaugstinot jūsu pozīciju.
3. Optimizējiet vizuālos elementus
Video ir viens no populārākajiem satura lietošanas veidiem. Tīmekļa vietnes ar videoklipiem var iegūt lielāku organisko datplūsmu, un cilvēki šajās lapās pavada vairāk laika, skatoties video – tas norāda meklētājprogrammām, ka lapā ir kaut kas lietotājiem vērtīgs.
Optimizējot savu vietni meklētājprogrammu vajadzībām, tāpēc pārliecinieties, ka līdzās saturam, kur vien iespējams, iekļaujat atbilstošus, augstas kvalitātes videoklipus. Neatkarīgi no tā, vai tā ir virtuāla ekskursija pa iestādi vai informatīvs videoklips par kādu medicīnisku stāvokli, daudzi lietotāji pievērsīsies šim saturam, kas ir vairāk nekā 600 vārdu vienkāršs teksts.
Jūsu vietnē jāiekļauj arī dažādi attēli un infografikas. Jo interaktīvāka un saistošāka būs jūsu vietne, jo vairāk apmeklētāju varēsiet piesaistīt.
Pārliecinieties, ka visiem vietnē ievietotajiem attēliem ir arī atbilstošs alt teksts. Attēlu alt teksts palīdz vājredzīgiem lietotājiem un Google vērtēšanas robotiem labāk saprast, kas tiek attēlots lapā. Tā var būt lieliska iespēja iekļaut dažus no jūsu atslēgvārdiem. (Taču, kā jau tas notiek ar visu SEO, nepārspīlējiet!)
4. Optimizējiet vietnes ātrumu, drošumu un lietošanu mobilajās ierīcēs
Jūsu vietnes ātrums, drošums un draudzīgums mobilajām ierīcēm ir nozīmīgi vērtēšanas faktori. Ja jūsu vietnes ielāde ilgst vairāk nekā trīs sekundes, daudzi cilvēki var atgriezties pie konkurenta, kas nodrošina ātrāku pārlūkošanas pieredzi.
Bet svarīgi pieminēt, ka lēnas vietnes var ieņemt augstu vietu pēc noteiktiem pieprasījumiem. Google nesoda citādi perfektu vietni tikai tāpēc, ka tā ir nedaudz lēnāka. Taču ātruma optimizēšana noteikti nevar kaitēt vispārējai lietotāja pieredzei. Jūsu vietnes ielādei vajadzētu aizņemt ne vairāk kā divas sekundes, bet ideālā gadījumā būtu jācenšas nepārsniegt pusi sekundes.
Google rīks PageSpeed Insights lieliska noder, lai pārbaudītu vietnes pašreizējo ātrumu. Tas sniedz arī ieskatu par iespējamiem labojumiem, kas palīdzētu uzlabot ātruma rādītājus.
Vēl viens svarīgs SEO faktors ir jūsu vietnes drošums. SSL sertifikāts palīdz šifrēt jūsu vietni, nodrošinot, ka tās un jūsu apmeklētāju dati ir aizsargāti no hakeriem. Ja jūsu veselības aprūpes uzņēmuma vietnē netiek izmantota SSL drošības sertifikāts, Google sodīs jūsu vietni. Šis sertifikāts ir obligāts, ja tiek pieņemta sensitīva pacientu informācija, tāpēc nav attaisnojuma tīmekļa vietnei, ja tā nav ieviesta.
Vissvarīgākais ir tas, lai jūsu vietne būtu draudzīga mobilajām ierīcēm. Lielākā daļa meklējumu tagad tiek veikti mobilajās ierīcēs, un, ja jūsu vietne nav tām optimizēta, lietotāji tās vietā izvēlēsies jūsu konkurentu vietnes.
Labākais veids, kā nodrošināt, ka jūsu vietne ir optimizēta mobilajām ierīcēm, ir responsīvs dizains. Tas nozīmē, ka jūsu vietne automātiski mainās, lai pielāgotos ekrānam, uz kura tā tiek skatīta, tādējādi samazinot risku, ka lietotājs no ierīces uz ierīci var gūt sliktu pieredzi. Ja iegādājaties gatavu lapas pamatu (template) pie uzticamiem veidotājiem, kas strādā, piemēram, ar WordPress konstruktoru, par to nevajadzētu būt šaubām.
5. Faktori ārpus jūsu vietnes
Ārpus vietnes esošie rādītāji (piemēram, saites uz jūsu vietni un sociālo mediju datplūsma) ir vēl divas jomas, kas var nozīmīgi ietekmēt jūsu meklēšanas reitingu. Lai gan sociālie plašsaziņas līdzekļi nav tiešs ranga faktors, tiem vajadzētu būt vienai no jūsu galvenajām prioritātēm attiecībā uz ārpus vietnes SEO.
Sociālo plašsaziņas līdzekļu lapā atrodamais saturs var būtiski ietekmēt pacienta izvēli attiecībā uz slimnīcu vai ārstniecības centru. Daudzi lietotāji ņem vērā arī atsauksmes sociālajos plašsaziņas līdzekļos, pirms ieplāno tikšanos.
Palīdzēsim nodrošināt, lai jūsu sociālais profils būtu aktuāls un atbilstošs jūsu uzņēmumam, lai lietotāji varētu jūs atrast un sazināties ar jums dažādos veidos.
Attiecībā uz saitēm arī jāpārliecinās, ka surogātpasta saites potenciāli nekaitē jūsu SEO veiktspējai. Izmantojiet kādu saišu veidošanas rīku, lai pārbaudītu savu esošo saišu profilu un analizētu parādījušās saites. Vai tās visas ir no kvalitatīviem un atbilstošiem avotiem? Vai arī daudzas no tām ir surogātpasts?
Aizliedziet visas nevēlamās saites, lai sakārtotu vietni un uzlabotu savu pozīciju meklētājprogrammu rangā.
6. Uzņēmuma biznesa lapa Google
Jums ir arī jāuztur optimizēts un atjaunināts jūsu uzņēmuma profils Google Business. Pacienti vēlas vietējos pakalpojumus, un, lai viņi jūs atrastu, uzņēmumam jābūt redzamam Google vietējās sadaļās: šī četru līdz piecu uzņēmumu grupa parādās virs organiskās meklēšanas rezultātiem. Mobilajās ierīcēs tas ir vienīgais, ko cilvēki redz pirms ritināšanas.
Šajos sarakstos ietvertā informācija galvenokārt nāk no jūsu Google biznesa lapas, tāpēc jums jānodrošina, lai precīza un pieejama būtu šāda informācija:
- uzņēmumu kategorijas;
- galvenais (uzziņu) tālruņa numurs;
- uzņēmuma apraksts;
- jūsu darba laiks (un sezonas darba laiks);
- jūsu adrese vai pakalpojumu zona;
- Google atsauksmes par jūsu uzņēmumu.
Vēl viens būtisks vietējās SEO optimizācijas faktors ir vietējās atsauces. Tās ir tiešsaistes atsauces uz jūsu uzņēmumu, kurās norādīta jūsu būtiskākā informācija – nosaukums, adrese un tālrunis. Vietējās norādes var būt no uzņēmumu direktorijiem, sociālajiem profiliem, emuāru ierakstiem, laikrakstu vietnēm, veselības blogiem un citiem avotiem. Kā vietējās atsauces augstu tiek vērtētas arī saites no portāliem un blogiem ar atbilstošu, medicīnas un veselības jomai veltītu saturu – tāpēc, pirms nosūtāt savu rakstu kādam tiešsaistes medijam, jāpārliecinās, vai tas publicē pietiekami plašu veselībai veltīta satura klāstu.
Šādi ārējie avoti ievērojami palīdz jūsu SEO mērķiem.
Secinājumi
Kā jau rakstījām sākumā, medicīnas prakses vietnes optimizēšana meklēšanai nemaz tik ļoti neatšķiras no jebkura cita veida vietnes optimizēšanas. Taču, lai panāktu, ka potenciālie pacienti uzticas jums, nevis kādam citam, jāstrādā ar jūsu vietnes autoritāti un uzticamību. Ja, turpinot darbu, paturēsiet prātā šos padomus, būsiet uz pareizā ceļa. Un šis ceļš ved uz priekšu digitālā mārketinga pasaulē!