Ajengāra joga – droša joga visiem!

Ajengāra joga – droša joga visiem!


Foto: Ambika-yoga.com

Ajengāra joga ir nosaukta sava dibinātāja B.K.S. Ajengāra vārdā. Tas ir viens no populārākiem jogas veidiem pasaulē un šī jogas metode kļūst aizvien pieprasītāka.

B.K.S. Ajengārs (IYENGAR) ir klasificējis 200 jogas āsanas (pozīcijas) un 14 pranajamas (elpošanas) veidus. Āsanas ir sagrupētas un strukturizētas no vienkāršākām līdz ļoti sarežģītām tā, lai efektīvi jogu varētu izpildīt gan iesācēji, gan pieredzējušie.

Ajengāra jogas pamatā ir trīs aspekti:

- tehnika – precizitāte un izlīdzināšanās ikvienā āsanā (iesācējiem ar klucīša, siksnas un polstera palīdzību);
- secība – stingra āsanu izpildīšanas secība;
- laika koordinācija – brīdis no ieiešanas āsanā, nostabilizēšana un iziešana.

Regulāra jogas prakse ietekmē cilvēku fizioloģiskā, mentālā un psihiskā līmenī. Caur darbu ar ķermeni mēs liekam strādāt arī prātam. Statiskās pozas nomierina mūs, bet tajā pašā laikā māca prātu koncentrēties, paaugstinot mūsu dzīves kvalitāti.

Ajengāra joga pamatojas uz jogas klasiskiem principiem, bet ietver sevī arī mūsdienu zināšanas par cilvēka ķermeni un fizioloģiju. Tā lauž stereotipu par to, ka ar jogu var nodarboties tikai lokani cilvēki, apgalvojot, ka joga ir priekš visiem! Pateicoties palīglīdzekļiem, skolas pasniedzēji spēj pielāgot katru pozu individuālām cilvēku vajadzībām. 

20. gadsimta 60. gadu sākumā B.K.S. Ajengārs palīdzēja savam skolniekam vijolniekam Jehudi Menuhinam veikt tilta pozu. J.Menuhins nespēja novietot pēdas pie grīdas ar atvērtu krūškurvi, tāpēc Ajengārs ar roku atbalstīja viņa gurnus.

Kad Ajengārs sāka mācīt lielākas grupas, viņš vairs nespēja palīdzēt visiem, tāpēc padarīja āsanas visiem pieejamas un laiku pa laikam izmantoja palīglīdzekļus, lai palīdzētu mācekļiem atbrīvoties un stiepties. Viņš ieteica veikt stāju uz pleciem ar vairākām salocītām segām, jo vēlējās, lai cilvēki izjustu, kā atveras krūškurvis un plaušās rodas vairāk vietas elpai. Ja plaušas tiek paceltas, ķermenis rod enerģiju un mieru, nevis sasprindzinājumu, līdz ar to šī poza var būt atjaunojoša.

Par palīglīdzekļiem tika izmantots viss pieejamais. Daudzas nodarbības notika skolās un sporta zālēs, tāpēc bija pieejami matrači un virves pie sienām vai tika izmantoti jebkuri paliktņi, kas pieejami indiešu mājās. Palīglīdzekļi savā ziņā ir stimuls, jo palīdz ieņemt pozu. Dažās metodēs praktizētāji izlaiž pozu, ja nespēj to izpildīt vai gūst traumas mēģinot, turpretī Ajengāra jogas pasniedzējs parādīs, kā izpildīt āsanu, lai šī kustība Jums nestu pilnvērtīgu ieguvumu.

Ajengāra jogu veiksmīgi un plaši izmanto kā terapiju
Kā jauneklis Ajengārs pārslimoja malāriju, vēdertīfu un tuberkulozi un, izmantojot jogu, pilnībā atveseļojās. Viņu īpaši interesēja ārstnieciskās jogas nodarbības, kuru dalībnieki cieta no dažādām veselības problēmām, tostarp spēcīga artrīta, sirdsslimībām, depresijas utt. Viņam patīk izaicinājums, kad slimība saka: "Tu man neko nevari padarīt!"

Ajengārs uzskata āsanas par veidu, kā atbalstīt organisma spēju sevi izārstēt, piemēram, uzlabojot asinsriti un veicinot imūnsistēmas darbību. Viņa skatījumā āsana ir kā rentgena attēls, kurā redzams, kas notiek ķermenī. Tā kā šādai redzēšanai ir nepieciešama liela pieredze un izpratne, viņš uzsver, ka viņa vārdā pievērsties nopietniem slimības gadījumiem drīkst tikai tie pasniedzēji, kuri pēc pasniedzēja kvalifikācijas iegūšanas ir nokārtojuši pārbaudījumus.

Pašlaik "Ambika-Yoga" jogas studijā darbojās 2 Ajengāra jogas speciālisti! Mēs piedāvājām iesācēju nodarbības, nodarbības praktizējošiem, grūtnieču nodarbības, jogu senioriem, antistress programmu, kā arī individuālas nodarbības.


Vairāk informācijas:

Tālrunis 29828735
www.ambika-yoga.com

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Menopauze – sievietes pitstops, kas ikvienai būs jāiziet!

Menopauze – sievietes pitstops, kas ikvienai būs jāiziet!

Tuvojoties menopauzei, vairums sieviešu saskaras ar izjūtām, bažām un pārsteigumiem, kas ir stiprāki par straujākajiem amerikāņu kalniņiem. Pārmaiņas var būt satraucošas un pat informatīvi mulsinošas. Lai ikvienai sievietei būtu vieglāk vadīt savu dzīvi šai pārmaiņu laikā, konsultē ginekoloģe-endokrinoloģe Inta Dinsberga.

Aktuālie piedāvājumi

Video

Kā vienkārši un ātri pagatavot uzturvielām bagātu dzērienu? Stāsta eksperte (VIDEO)

Kā vienkārši un ātri pagatavot uzturvielām bagātu dzērienu? Stāsta eksperte (VIDEO)

Bagātinot kefīru ar spinātiem, kama miltiem, ķimenēm un mārrutkiem, pāris minūtēs var tikt pie veselīga un uzturvielām bagāta dzēriena, kas var aizstāt uzkodu starp ēdienreizēm. Šādu vasarīgu dzērienu viegli iespējams sagatavot līdzņemšanai uz darbu. Turklāt, mainot dārzeņus, piemēram, spinātus aizstājot ar biešu pulveri, iespējams variēt ar kokteiļa krāsu.

Produktu testi

"Pharmaceris H-Sensitonin" – nomierinošs micelārais šampūns jutīgai galvas ādai

"Pharmaceris H-Sensitonin" <b>– </b>nomierinošs micelārais šampūns jutīgai galvas ādai

Septembrī medicine.lv sadarbībā ar SIA "G.Miežis Ārsts" piedāvā testēt nomierinošu šampūnu jutīgai galvas ādai "Pharmaceris H-SENSITONIN". 

Uztura bagātinātājs "Flexagen Forte" – locītavu veselībai un kustību komfortam

Uztura bagātinātājs "Flexagen Forte" – locītavu veselībai un kustību komfortam

Septembrī medicine.lv sadarbībā ar vitamini.lv piedāvā testēt uztura bagātinātāju "Flexagen Forte" locītavu veselībai un kustību komfortam.

Testa rezultāti: "Hypnosols Sleep Support" – iemigšanai, veselīgam miegam un diennakts ritma saglabāšanai

Testa rezultāti: "Hypnosols Sleep Support" – iemigšanai, veselīgam miegam un diennakts ritma saglabāšanai

Jūnijā medicine.lv sadarbībā ar zīmolu "Dr. Pakalns SELECT" piedāvāja testēt produktu iemigšanai, veselīgam miegam un diennakts ritma saglabāšanai – "Hypnosols Sleep Support".

Uzņēmējs runā

Menopauze – sievietes pitstops, kas ikvienai būs jāiziet!

zinat

Tuvojoties menopauzei, vairums sieviešu saskaras ar izjūtām, bažām un pārsteigumiem, kas ir stiprāki par straujākajiem amerikāņu kalniņiem. Pārmaiņas var būt satraucošas un pat informatīvi mulsinošas. Lai ikvienai sievietei būtu vieglāk vadīt savu dzīvi šai pārmaiņu laikā, konsultē ginekoloģe-endokrinoloģe Inta Dinsberga.

Arī medicīnas nozarē nepieciešami augsta līmeņa vadītāji

augstskola_turiba

Biznesa augstskola Turība piedāvātā profesionālā maģistra studiju programma "Uzņēmējdarbības vadība veselības un aprūpes iestāžu vadītājiem" ir medicīnas nozares darbinieku iespēja papildināt zināšanas veselības ekonomikā un citās jomās, kas saistītas ar veselības vadību.