5 mīti par skriešanu: Skaidro treneris

06.11.2017
5 mīti par skriešanu: Skaidro treneris

Skriešana - viens no izplatītākajiem sporta veidiem, kas pieejams ikkatram no mums pilnīgi bez maksas. Regulāra skriešana patiešām nostiprina veselību, tomēr, kā stāsta treneris un zīmola 4F sūtnis Kristaps Ence, daudzi nodarbojas nevis ar organisma stiprināšanu, bet ar kaitniecību.

"Skriešana ir populāra tāpēc, ka salīdzinoši ātri un pilnīgi bez maksas augums iegūst labu formu. Mēs varam skriet, kad un kur vēlamies, nerēķinoties ar fitnesa klubu maksu un darba laikiem. Tomēr Latvijas iedzīvotāju vidū valda ar skriešanu saistīti mīti, un, lūk, pieci no izplatītākajiem," komentē treneris.

1.mīts: Labāk skriet no rītiem. Skriet vajag tad, kad tev patīk. Ja jautāsi jebkuram skrējējam, viņš atbildēs, ka skriešana - tas ir meditatīvs pasākums, kad var aizmirst par stresu, problēmām un pārdzīvojumiem. Kāds skrien uzreiz pēc darba, kāds - pēc pamošanās, kas dažkārt ir tuvu pusdienlaikam, bet kādam patīk skriet pirms miega. Organismam ir vienalga, kurā diennakts laikā tu skrien, galvenais, lai pirms tam nav krietni ēsts, tādā gadījumā jāpagaida vismaz 2 stundas.

2.mīts: Galvenais - silti saģērbties. Nepareizi. Galvenais - piemēroti apavi, kas jāizvēlas atbilstoši skriešanas virsmai - asfaltam, gruntij, zālei, pludmalei vai meža taciņām - un slodzei, kuru esi paredzējis, jo noskriet 1 km vai 10 km - tas nav viens un tas pats. "Kas attiecas uz apģērbu - tuntuļoties nav ieteicams, tā tu sasvīdīsi un riskēsi saslimt, tāpēc velc vieglu apģērbu. Skriešanas apģērbu izvēlies atbilstoši laika apstākļiem, piemēram, lietū un vējā noderēs atbilstošas vējjakas," iesaka treneris. "Nevelc kokvilnas veļu, tā ātri uzsūc mitrumu, un tev kļūs vēsi. Labāk iegādājies termoveļu."

3.mīts: Skriet gar ceļa malām - tas ir pieņemami. "Patiesībā - nav nekā sliktāka, kā skriet gar braucamo daļu. Protams, tas ir daudz vienkāršāk nekā meklēt attālāku vietu, piemēram, birztalu vai parku, bet nedrīkst aizmirst, ka skriešanas laikā mēs ļoti dziļi elpojam, mūsu plaušas paplašinās. Pat vienkārši pastaigājoties, jāizvēlas vietas tālāk no ceļa, bet skriešanas laikā izplūdes gāzu ietekme uz organismu ir vēl lielāka," komentē fitnesa treneris.

4.mīts: Asfalts - lielisks segums skriešanai. Bet tikai ne locītavām. "Protams, pilsētā atrast asfaltu ir daudz vienkāršāk nekā meža taciņu vai grunts segumu, bet tavas locītavas teiktu paldies par veltītajām pūlēm," komentē treneris. Galvenā visu skriešanas virsmu atšķirība - to cietības pakāpe. Treniņa laikā uz cietas virsmas (betona, vēsa asfalta) tavs ķermenis pielāgojas, lai samazinātu slodzi uz locītavām: tu skrien līganāk un elastīgāk, centīgi saliecot ceļus (tā rodas slodze uz tiem). Skrienot pa mīkstu segumu, vajadzība pēc amortizācijas ir mazāka, mazāka ir arī sitienu slodze. Toties skriešana pa mīkstu segumu iesaista darbā un nostiprina daudz vairāk kāju muskuļu nekā skriešana pa asfaltu. Skrējējam, kurš skrien pa asfaltu, vajadzīgi apavi, kas nolīdzina sitienu spēku, kas rodas, kad pēda saskaras ar ceļa segumu. Pastāvīgi treniņi uz asfalta var radīt kaitējumu balsta un kustību orgānu sistēmai. Lietderīgi ieviest divus treniņu paradumus: pirmkārt, izvairīties no skriešanas pa betona segumu (pietiks jau ar asfaltu). Otrkārt, mainīt virsmas, pa kurām skrienat, nomainot pierasto asfaltu ar grunts segumu, smiltīm, zāli vai stadiona segumu.

5.mīts: Vienreiz izvēlējies distanci, turies pie tās. Bieži sastopami tādi skrējēji, kuri izvēlas sev kādu konkrētu distanci un to nemaina, piemēram, 3 km. Pēc fitnesa treniņu būtības tas ir nepareizi: ja skrējējs - iesācējs, kurš iepriekš nav nodarbojies ar sportu, centīsies noskriet šādu distanci, tas nositīs jebkuru vēlmi skriet uz visiem laikiem, piedevām - tas var būt arī traumējoši. Pieredzējušam skrējējam, viņa attīstībai un progresam ir vēlams pakāpeniski palielināt distanci.

 

Publicitātes foto

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Vēnu vasara – vēnu operācijas vasarā ar 20% atlaidi

Vēnu vasara – vēnu operācijas vasarā ar 20% atlaidi

Vai vēnu problēmas var risināt vasarā? Vēl pirms dažiem gadiem valdīja uzskats, ka jāgaida līdz rudenim, ja vien nav runa par akūtu situāciju. Dr. Mauriņa klīnikā, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas, vēnu operācijas var veikt arī vasarā.

Aktuālie piedāvājumi

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīna ietekme uz cilvēka organismu

Betulīnam ir pretiekaisuma, pretvīrusu un antibakteriālās īpašības, antioksidantīva, antimutagēna darbība, spēja mazināt holesterīna līmeni asinīs, uzlabot aknu un nieru darbību, kā arī citas darbības, ko var izmantot cilvēka atveseļošanai. Tāpat betulīnam ir liels potenciāls kosmētikas nozarē un ādas slimību ārstēšanā.

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

2018./2019. mācību gadā aicinām pieteikties izglītojamos Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā licencētās speciālās pamatizglītības programmās – izglītojamajiem ar somatiskām saslimšanām, ar mācīšanās traucējumiem, ar fiziskās attīstības traucējumiem, ar garīgās attīstības traucējumiem; speciālās pirmsskolas izglītības programmā izglītojamajiem ar jauktiem attīstības traucējumiem, kā arī pamatizglītības programmā.

Video

Produktu testi

Testa rezultāti: OSHADHI izsmidzināms piparmētras ziedūdens / hidrolāts

Testa rezultāti: OSHADHI izsmidzināms piparmētras ziedūdens / hidrolāts

Jūnijā medicine.lv piedāvāja testēt OSHADHI izsmidzināmo piparmētras ziedūdeni/hidrolātu.

Testa rezultāti: Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Testa rezultāti: Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Maijā un jūnijā medicine.lv sadarbībā ar SIA "Bernadeta" piedāvāja testēt Oshadhi tējas koka ēterisko eļļu.

FarinGo – dabīgi un efektīvi līdzekļi ar smiltsērkšķiem veselam  kaklam!

FarinGo – dabīgi un efektīvi līdzekļi ar smiltsērkšķiem veselam  kaklam!

Jūlijā medicine.lv sadarbībā ar SIA Silvanols piedāvā testēt FarinGo produktus Dziesmusvētku koru dalībniekiem!

Uzņēmējs runā

Sertificēta zobu higiēniste Beatrise Pugačova

pugacova_b_sertificeta_zobu_higieniste_b6ssc_011_626x415

Zobu higiēna ir nepieciešama zobakmens noņemšanai, smaganu ārstēšanai un mutes dobuma veselības uzturēšanai. Higiēnists arī izglīto pacientus par pareizu zobu higiēnu, kas sniedz iespēju tiem labāk izvairīties no zobu un smaganu saslimšanām.