11 lietas, kas notiek ar tavu ķermeni pastaigas laikā

02.05.2016
11 lietas, kas notiek ar tavu ķermeni pastaigas laikā
Foto: pixabay.com

Regulāras pastaigas spēj ne tikai uzlabot tavu pašsajūtu un veselību, bet arī paildzināt mūžu, pasargāt no dažādām saslimšanām, kā arī palīdzēt cīņā ar lieko svaru.

Pastaiga ir vērtīga fiziskā aktivitāte, ko iespējams viegli iekļaut ikdienas ritmā. Šai nodarbei nav nepieciešama fiziskā sagatavotība vai speciāls ekipējums, turklāt pozitīvu ietekmi uz tavu ķermeni spēj radīt pat pavisam neilga soļošana mēreni intensīvā tempā. Uzlabo savu fizisko un garīgo veselību, vienlaikus gūstot jaunus iespaidus vai pavadot laiku patīkamās sarunās!

Paātrinās vielmaiņa

Veicot fiziskās aktivitātes, tavs ķermenis patērē papildu enerģiju, kā rezultātā tava vielmaiņa sāk darboties intensīvāk. Pētnieki uzsver, ka vēlamo efektu nodrošina pat nesteidzīga, aptuveni stundu ilga pastaiga.

Kāju muskuļi kļūst spēcīgāki

Pastaigājoties tiek nodrošināts intensīvs treniņš taviem kāju muskuļiem, īpaši apakšstilbiem. Ja staigāšanai nodosies regulāri, drīz vien tavas kājas kļūst spēcīgākas un izturīgākas. Lai uzlabotu rezultātu, izvēlies pastaigas pa kalnainu apvidu vai intensīvu kāpšanu pa trepēm.

Ķermenis dedzina taukus

Pastaigas laikā paātrinās tava vielmaiņa un sirdsdarbība, kā rezultātā ķermenis pastiprināti dedzina taukus, tādējādi palīdzot tev atbrīvoties no liekajiem kilogramiem. Ņem vērā, ka šādam efektam nepieciešams saglabāt vienmērīgu ātrumu, turklāt soļot tādā tempā, lai sirds sistos nedaudz straujāk nekā ierasts. Pastaiga tāpat ir lielisks veids, kā saglabāt veselīgu svaru ilgtermiņā. Hārvārdas universitātes zinātnieki apliecina, ka tās sievietes, kas ik dienas dodas vismaz stundu garā pastaigā, spēj veiksmīgi saglabāt vēlamo figūru un izvairīties no tauku uzkrāšanās vidukļa apvidū.

Uzlabojas gremošanas sistēmas darbība

Virkne pētījumu apliecina, ka pastaiga uzreiz pēc tam, kad ieturēta maltīte, spēj būtiski uzlabot gremošanas sistēmas darbību. Kustība stimulē gremošanas trakta darbu, tādējādi ļaujot tam vieglāk sagremot uzņemto pārtiku un efektīvāk izvadīt to no organisma. Turklāt pastaiga tāpat pazemina cukura līmeni, kas dabiski pieaudzis pēc ēšanas, tā samazinot sirds slimību un diabēta risku.

Ķermenis atbrīvojas no spriedzes

Fiziskās aktivitātes sasilda muskuļus, bet vienmērīgā kustība palīdz tos izstaipīt, tādējādi atbrīvojot tevi no saspringuma un tā radītajām muskuļu sāpēm.

Samazinās stresa līmenis

Pastaigas ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā atbrīvoties no ikdienas stresa un trauksmes un pat mazināt depresijas simptomus. Prinstonas universitātes zinātnieki secinājuši, ka pastaigas laikā notiek ķīmiskas reakcijas smadzeņu nervu šūnās, kas aktivizē nomierinošos impulsus, tādā veidā mazinot satraukumu. 

Ķermenis uzņem vērtīgo D vitamīnu

D vitamīns nodrošina kaulu un audu augšanu, stiprina zobus, normalizē sirdsdarbību un nervu sistēmas funkcijas, kā arī veic virkni citu svarīgu uzdevumu, kas ļauj tev saglabāt labu veselību un pašsajūtu. Lai gan nelielu daļu vērtīgā vitamīna devas iespējams saņemt ar sabalansētu un veselīgu uzturu, D vitamīna galvenais avots ir saules gaisma. Dodies pastaigā, lai uzņemtu ķermenim vajadzīgo vielu, taču neaizmirsti uzklāt līdzekli pret saules apdegumiem!

Sirds kļūst stiprāka

Staigāšana ietilpst aerobo vingrojumu grupā, proti, tas ir samērā zemas intensitātes ilgstošs treniņš, kas stiprina galveno ķermeņa orgānu sistēmu – sirdi, plaušas, asinsvadus, balsta kustību sistēmu, kā arī endokrīno un imūno sistēmu. Soļošana veicina sirdsdarbību un asins cirkulāciju, tā nodrošinot organismam papildu skābekli un barības vielas, kā arī mazinot sirds un asinsvadu slimību risku nākotnē.

Uzlabojas noskaņojums

Pastaigas laikā ķermenis izdala papildu devu laimes hormona endorfīna, kas ievērojami uzlabo tavu garastāvokli un pašsajūtu. Saskaņā ar Austrālijas zinātnieku pētījumu, tie darbinieki, kas pusdienlaikā devās 30 minūšu ilgā pastaigā, atlikušo dienas daļu bija daudz enerģiskāki nekā tie, kas pusdienlaiku pavadīja iekštelpās.

Tu samazini dažādu saslimšanu risku nākotnē

Pastaiga uzlabo asinsriti, tādā veidā mazinot kognitīvo traucējumu, piemēram, Alcheimera slimības risku. Tāpat staigājot tiek nostiprināti kauli, palīdzot atvairīt tādas saslimšanas kā osteoporoze un osteoartrīts. Visbeidzot vērts ielāgot, ka, saskaņā ar dažādiem pētījumiem, pastaigas spēj ievērojami samazināt dažādu onkoloģisko slimību iespēju, piemēram, krūts un prostatas vēzi.
 


 

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Sauļošanās: par un pret

Sauļošanās: par un pret

Ar saulaino dienu iestāšanos jautājums par sauļošanās labumu vai kaitīgumu atkal kļūst aktuāls. Līdz šim speciālisti un zinātnieki nav vienojušies, vai tomēr sauļoties vai nē, un katram no tiem ir savi argumenti.

Aktuālie piedāvājumi

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā uzņem izglītojamos no visas Latvijas

2018./2019. mācību gadā aicinām pieteikties izglītojamos Upesleju internātpamatskolā–rehabilitācijas centrā licencētās speciālās pamatizglītības programmās – izglītojamajiem ar somatiskām saslimšanām, ar mācīšanās traucējumiem, ar fiziskās attīstības traucējumiem, ar garīgās attīstības traucējumiem; speciālās pirmsskolas izglītības programmā izglītojamajiem ar jauktiem attīstības traucējumiem, kā arī pamatizglītības programmā.

"Levenhuk Baltic" palielināmie stikli un digitālās lupas profesionālai un mājas lietošanai

"Levenhuk Baltic" palielināmie stikli un digitālās lupas profesionālai un mājas lietošanai

Plašajā optisko instrumentu klāstā palielināmie stikli un lupas ieņem īpašu vietu. Tās ir domātas ne tikai cilvēkiem ar redzes traucējumiem, bet arī ir neaizstājams darba instruments daudzās profesionālajās jomās. Ar tā palīdzību darbu iespējams paveikt ar vislielāko precizitāti un iegūt maksimāli augstus rezultātus.

Video

Veselīgs uzturs menopauzes laikā: Skaidro eksperte

Veselīgs uzturs menopauzes laikā: Skaidro eksperte

Sievietes veselību menopauzē ietekmē ne tikai izmaiņas hormonālajā sistēmā, bet arī dzīvesveids un uzturs. Dietoloģe aicina sievietes mainīt sliktos paradumus un stāsta par ieteicamo uzturu menopauzes laikā, lai saglabātu dzīves kvalitāti un izvairītos no saslimšanas ar sirds asinsvadu slimībām, osteoporozes un aptaukošanās.

Produktu testi

Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Oshadhi tējas koka ēteriskā eļļa

Maijā medicine.lv sadarbībā ar SIA "Bernadeta" piedāvā testēt Oshadhi tējas koka ēterisko eļļu.

Testa rezultāti: Gold-Vit D3 Junior mutē šķīstoši pulveri

Testa rezultāti: Gold-Vit D3 Junior mutē šķīstoši pulveri

Martā medicine.lv sadarbībā ar vitamini.lv piedāvā testēt jaunākās paaudzes D vitamīnu bērniem un pusaudžiem - Gold-Vit D3 Junior.

Dzintars FUTURE FORMULA SOS kāju balzams un balzāms kāju pēdām

Dzintars FUTURE FORMULA SOS kāju balzams un balzāms kāju pēdām

Maijā medicine.lv sadarbībā ar AS "Dzintars" piedāvā testēt divu produktu komplektu - FUTURE FORMULA SOS kāju balzamu un mīkstinošu balzāmu kāju pēdām.

Uzņēmējs runā

Zobu tehniskā laboratorija. SIA "Dentālā studija"

zobu_implanti_10

Zobu implanti ir skrūves no titāna sakausējuma, ko izmanto zaudētā zoba saknes aizvietošanai, ieskrūvējot to žokļa kaulā. Titāns tiek izmantots tāpēc, ka tas ir vienīgais biosaderīgais materiāls – organisma atgrūšanas gadījumi ir ļoti reti – kurš turklāt ir arī ļoti izturīgs.