Saeimas komisija prasīs atzinumus par ieceri aizliegt pārdot enerģijas dzērienus nepilngadīgajiem
Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija šodien vēl nelēma par Enerģijas dzērienu aprites likumprojekta tālāko virzību un vienojās lūgt vēl vairākus atzinumus par šo ieceri.
Deputāti uzskata, ka par šo ieceri atzinums būtu jāsniedz arī Saeimas Sociālo un darba lietu komisijai, Tieslietu ministrijai, kā arī Konkurences padomei.
Vairākas institūcijas un organizācijas jau sniegušas savu vērtējumu par priekšlikumu aizliegt enerģijas dzērienus pārdot jauniešiem vecumā līdz 18 gadiem. Piemēram, Latvijas Uzturzinātnes speciālistu biedrība, Latvijas Sabiedrības veselības asociācija, kā arī Latvijas Diētas un uztura speciālistu asociācija pauž atbalstu šai normai.
Savukārt Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) uzskata, ka likumprojekts pašreizējā redakcijā nav atbalstāms. "Īpaša regulējuma attiecināšana uz enerģijas dzērieniem var radīt pretrunu vienādas attieksmes principam un kropļot konkurenci kofeīnu saturošu dzērienu tirgū," norāda LTRK, aicinot komisiju atlikt likumprojekta izskatīšanu līdz Eiropas Savienības Pārtikas drošības aģentūras viedokļa par kofeīna drošumu publicēšanas.
Savu viedokli par šo likumprojektu sniegusi arī Veselības ministrija, atbalstot likumprojekta tālāko virzību un sniedzot vairākus priekšlikumus likumprojekta pilnveidošanai.
Saeimas komisija Enerģijas dzērienu aprites likumprojektu vērtē otrajā lasījumā.
Enerģijas dzērienu aprites likumprojekts paredz, ka mazumtirgotājam būs pienākums pieprasīt pircējam uzrādīt personu apliecinošu dokumentu, lai pārliecinātos par viņa vecumu. Paredzēts arī aizliegt enerģijas dzērienu mazumtirdzniecību izglītības iestāžu telpās un teritorijā.
Likumprojekts arī paredz, ka enerģijas dzērienus mazumtirdzniecības vietās pārdošanai novietos savrup no citiem pārtikas produktiem tādā veidā, lai tie būtu viegli identificējami, un tirdzniecības vietā izvietos norādi "Augsts kofeīna saturs. Nav ieteicams grūtniecēm un sievietēm, kas baro bērnu ar krūti".
Vienlaikus likumprojekts paredz reklāmas ierobežojumus, proti, tiek rosināts aizliegt enerģijas dzērienu reklāmu adresēt jauniešiem, kuri ir jaunāki par 18 gadiem, kā arī izvietot to plašsaziņas līdzekļos, kuru auditorijā ir vairāk nekā 35% jauniešu līdz 18 gadiem.
LETA