Pētījums: Kāpēc nevajadzētu bērnus pērt?
Pēršana var atstāt negatīvu ietekmi uz bērna attīstību nākotnē. Pie šāda secinājuma pētījuma rezultātā nonākuši speciālisti no Kolumbijas universitātes. Fiziski iespaidojot bērnu, var veidoties dažādas problēmas saistībā ar kognitīvo domāšanu. Pētījums tika publicēts žurnālā Science Recorder.
Eksperti noskaidroja, ka pēršana līdz šim ir izplatītākais bērnu sodīšanas veids Amerikā. 50% māšu un apmēram 30% aptaujāto tēvu atzinās, ka bez sirdsapziņas pārmetumiem, ir pēruši piecus gadus vecu un jaunāku bērnu. Pētījumu rezultātā atklājās, ka bērnam, kurš cietis no fiziskās vardarbības piecu gadu vecumā, ir grūtāk izpildīt vārdu krājuma testu 9 gadu vecumā. Turklāt itin visas emocijas un emocionālos triecienus šie bērni pārdzīvoja daudz spilgtāk nekā tie, kas netika fiziski sodīti.
Pētnieki, veicot analīzi, balstījās uz detalizētu informāciju, kuru apkopojuši darbinieki no Kolumbijas un Prinstona universitātes. Uzmanību pievērsa 5 000 bērniem, kas nākuši pasaulē laika posmā no 1998. līdz 2000. gadam kādā no divdesmit Amerikas lielpilsētām. Mātes tika aptaujātas neilgi pēc dzemdībām un laikā, kad bērns sasniedza gada, trīs, piecu un deviņu gadu vecumu.
Pētījuma autori ņēma vērā dažādus apstākļus, kas varētu atstāt ietekmi uz bērnu attīstību un fizisko sodīšanas veidu. Šie apstākļi varētu būt novēlota stāšanās grūtnieču uzskaitē, partnera vardarbība, riska pilna uzvedība.
Foto: rakstā izmantots pēc Creative Commons licencēts attēls no vietnes www.flickr.com; autors Ivan McClellan