Par invaliditātes termiņa beigām turpmāk atgādinās mēnesi iepriekš
No šodienas Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) klienti savos mobilajos tālruņos mēnesi pirms invaliditātes statusa termiņa beigām saņems atgādinājumu, ka konkrētā dienā beigsies invaliditātes statusa termiņš un kā jārīkojas tālāk.
Tādejādi cilvēki varēs ērtāk saplānot laiku un savlaicīgi rīkoties, lai iesniegtu dokumentus, kas nepieciešami atkārtotas ekspertīzes veikšanai, norāda Labklājības ministrijas (LM) pārstāve Iveta Kancēna.
Dokumenti VDEĀVK jāiesniedz ne vēlāk kā 3-4 nedēļas pirms invaliditātes termiņa beigām.
Īsziņu mobilajos tālruņos saņems tie cilvēki ar invaliditāti, kas iesniegumā VDEĀVK par invaliditātes piešķiršanu būs iepriekš norādījuši mobilā tālruņa numuru. Gadījumā, ja mobilā tālruņa numurs ir mainījies, klienti tiek paši aicināti sekot līdzi invaliditātes statusa termiņam.
Kancēna atgādināja, ka invaliditātes statuss ir nosacījums, lai nepārtrauktu ar invaliditāti saistīto pabalstu izmaksu.
Pašlaik VDEĀVK ir aptuveni 168 000 liels klientu loks. Ik gadu valsts komisija piešķir invaliditāti ap 55 000 cilvēku, no kuriem 16 000 invaliditāte tiek noteikta pirmo reizi dzīvē.
Saskaņā ar VDEĀVK prognozēm vasaras mēnešos ik dienu īsziņas tiks nosūtītas aptuveni 100 klientiem, bet rudens pusē to skaits dienā trīskāršosies.
"Komunikācija ar klientiem ir būtisks mūsu iestādes darba aspekts. Ikdienā mēs konsultējam iedzīvotājus gan telefoniski, gan e-pastā un klātienē esam pieejami Rīgā un vēl deviņās lielākajās Latvijas pilsētās. Tomēr klientu ērtību labad, turpināsim modernizēt VDEĀVK informācijas uzturēšanas sistēmu, kuras pamatā būs ne tikai operatīva datu apmaiņa ar iestādēm un pakalpojumu attīstība e-vidē, bet arī nodrošināta ērta un kvalitatīva informācijas plūsma ar klientiem. Tāpēc esmu gandarīts, ka no šodienas klienti informatīvu atgādinājumu saņems atbilstoši mūsdienu tehnoloģijām," norāda VDEĀVK vadītājs Andris Zīverts.
Tāpat šī gada rudenī iecerēts pilnveidot saziņu ar VDEĀVK klientiem e-pastā un 2016.gadā izveidot elektronisko klientu informācijas punktu.