medicine.lv skaitļos

Lietotāji online60
Aktīvie uzņēmumi12656
Nozares raksti11789
Ekspertu atbildes21477
Pacientu ombuds: Onkoloģijas pacientiem nepieciešams lielāks psiholoģiskais atbalsts : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientu ombuds: Onkoloģijas pacientiem nepieciešams lielāks psiholoģiskais atbalsts

Pērn Pacientu ombuds saņēma vairākus jautājumus no onkoloģiskajiem pacientiem un viņu tuviniekiem, kuros lielā mērā var secināt, ka lielā mērā starp pacientiem un ārstiem pastāv saskarsmes problēmas, kā arī pietrūkst psiholoģiska atbalsta kā pacientiem, tā arī tuviniekiem, īpaši gadījumos, kad zaudēts slimais cilvēks.

2010.gadā Pacientu ombuds kopumā saņēmis 58 jautājumus, kas saistīti ar Latvijas Onkoloģijas centra darbu, stāsta ombuda vadītāja Liene Šulce. Kā minēts, kā viena no problēmām tiek minēta saskarsme un mediķu vletītās uzmanības trūkums. Tāpat ārsti ne vienmēr sniedzot pietiekamu informāciju gan par ārstēšanās procesu, gan iespējamiem riskiem, profilaksi, gaidāmajiem rezultātiem.

Pacientiem sagādājot grūtības arī organizatoriskais darbs slimnīcās attiecībā uz rindām un pierakstu pie mediķiem. Taču šai gadījumā šulce uzsver, ka pašiem pacientiem jāinformē, ja viņi savā laikā pie ārsta netiek, lai neradītu problēmas pacientu rindā.

Tāpat pastāv arī citas problēmas, taču lielā mērā daudzas no tām ir saistītas ar saskarsmi un komunikāciju. Piemēram, nereti cilvēki sūdzās par ārstēšanas kvalitāti, tomēr izrādās, ka patiesībā ne jau ārstēšanas kvalitātē ir problēma, bet gan tajā, kādā veidā ārsts informē par izmeklējumu rezultātiem, kādā veidā paziņo par negatīvu ārstēšanas rezultātu. Tāpēc nereti pacientu tuvinieki uzskata, ka slimais cilvēks miris kvalitātes trūkuma rezultātā.

Banner 280x280
Banner 280x280
Banner 280x280

Šulce arī pastāstīja, ka pērn saņemtas 40 pozitīvas atsauksmes par Onkoloģijas centra darbu. Taču, lai risinātu esošās problēmas, ir nācies iesaistīt abas konfliktējošās puses, ir bijuši arī gadījumi, kad pacientam ticis nomainīts ārstējošais ārsts, kā rezultātā situācija atrisinājusies. Lai informētu pacientus, klīnikā izvietoti papildu informatīvie bukleti, kā arī ir informācija uz sienas, interneta lapā.

Saskaroties ar pacientu sūdzībām par Onkoloģijas centru, Pacientu ombuds secinājis, ka onkoloģijas jomā ir būtisks psihologa atbalsts un rehabilitācijas pieejamība gan pacientiem, gan arī tuviniekiem. Jau tagad par tādām iespējām domā pacientu organizācija "Dzīvības koks", tomēr Šulce uzskata, ka valsts līmenī par tādu atbalstu būtu jādomā, lai pēc iespējas vairāk cilvēkiem šāda palīdzība tiktu sniegta.

Ir redzams, ka lielākoties savas jomas speciālisti darbojas ļoti labi, tomēr pietrūkst savstarpējās komunikācijas starp ģimenes ārstu un speciālistu, lai šo procesu kopumā padarītu efektīvu. Arī pašiem pacientiem ir būtiski būt līdzestīgiem un rūpēties par savu veselību. Tāpat pacienti jānodrošina ar pietekamu informāciju par medikamentiem, to pieejamību un terapijas iespējām.

Pacietnu ombuds informē, ka 2010.gadā organizācija ir sniegusi kopumā ap 600 konsultāciju, kas ir gandrīz uz pusi vairāk nekā 2009.gadā, kad tika sniegtas 370 konsultācijas.

Ilze Mežniece

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Diemžēl, gadiem ejot, ar ādas kopšanu vien ir par maz – lai saglabātu izskatu, kādu to vēlamies redzēt, bieži vien bez ķirurģijas neiztikt. Tāpēc Dr. Mauriņa klīnika Mežaparkā līdztekus jau tā plašajam pakalpojumu klāstam tagad piedāvā arī plastiskās ķirurģijas operācijas, tā nodrošinot pilnvērtīgu un kvalitatīvu aprūpi vienuviet.

Aktuālie piedāvājumi

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Kvalitatīvs matracis var ievērojami uzlabot cilvēka dzīves kvalitāti, nodrošinot komfortu un cieņpilnu aprūpi dzīves visgrūtākajos brīžos. Investīcijas šādā matracī ir ieguldījums pacienta veselībā un labklājībā, kas sniedz ieguvumus gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.

Novērs muguras sāpes!

Novērs muguras sāpes!

Vai kaut vienu reizi dzīvē esi jutis muguras sāpes, īpaši muguras lejasdaļā? “Veselības sporta stacijas” treneri nodarbībās risina sūdzības par muguras sāpēm savas kompetences ietvaros un sadarbojoties ar citu jomu speciālistiem. 

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Rīgā tiek piedāvātas dažādas SPA iespējas, sākot no sabiedriskām iestādēm līdz augstas klases SPA. Ideāla SPA izvēle Rīgā ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Uzzināsim vairāk, kāpēc izvēlēties Inlux SPA!

Video

Produktu testi

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Perfecto" piedāvā testēt FITY dabas pulverus pēc izvēles – Nātru, Gārsas vai Balandas pulveri.

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Fit & Healthy" piedāvāja izmēģināt zīmola "OstroVit" uztura bagātinātāju - magnija bisglicinātu.

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar dabiskās kosmētikas zīmolu RUUTe® piedāvāja testēt sejas krēmu Roze, kas domāts jebkuram sejas ādas tipam, arī sausai un iekaisušai ādai.

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Zepter International Baltic" piedāvāja testēt "Myion" – inovatīvu portatīvo gaisa attīrītāju.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Atklāj īpašo Japānas skaistuma noslēpumu, kuru izstrādājuši Jāpānas zinātnieki. Dr.Ohhira® produkti – augstākās kvalitātes Japānas kosmētika un uztura bagātinātāji.

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery ir Latvijas zīmols, kas no 2018. gada izstŗādā un ražo gaisa kompresijas ierīces, ko izmanto limfodrenāžas un sporta atjaunošanās nolūkos. Šīs iekārtas ir iecienījuši fizioterapeiti, sporta ārsti un masāžas speciālisti visā pasaulē, kā arī tos lieto visi top Latvijas atlēti.