medicine.lv skaitļos

Lietotāji online41
Aktīvie uzņēmumi12656
Nozares raksti11789
Ekspertu atbildes21477
Cilvēki arvien biežāk vēršas pie Pacientu ombuda : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Cilvēki arvien biežāk vēršas pie Pacientu ombuda

Ar katru gadu arvien vairāk cilvēku vēršas pēc konsultācijām Pacientu ombudā, jo cilvēki kļūst aktīvāki un vairāk zina par iespējām un tiesībām, turklāt arī mediķi arvien vairāk konsultējas ar šo institūciju, preses konferencē pastāstīja Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce-Rēvele.

"Pacientu ombuds ir daudz paveicis šajos trīs gados. Ir pozitīva pieredze ar sadarbības partneriem un, protams, ikdienas darbā ar pacientiem. Veselības aprūpes sistēmas kvalitātes uzlabošanā nākas saskarties ar daudzām grūtībām, bet uzskatām, ka līdz šim darbība ir bijusi veiksmīga. Redzam arī daudz sadarbības iespēju ar citām organizācijām. Galvenais mērķis ir pēc iespējas vairāk palīdzēt pacientam. Pacientu ombuda dibināšanas mērķis bija atslēga uz sadarbību, kopīgu viedokļu meklēšana. Bez šaubām, vieglāk būtu vienkārši nostāties opozīcijā, tikai kritizēt, taču grūtāk, bet arī daudz svarīgāk ir meklēt sapratni, risinājumus un atbalstīt gan pacientu, gan arī mediķus, lai kvalitāte būtu ar vien labāka," norādīja Liene Šulce-Rēvele.

Savu viedokli izteica LR Veselības ministre Ingrīda Circene: "Veselības aprūpe - slimu cilvēku ārstēšana - ir ļoti jūtīga joma. Tajā brīdī, kad esam saslimuši, ceram saņemt no ārsta ne tikai kvalificētu ārstēšanu, bet arī saprotamu, skaidru un iejūtīgu informāciju, kas tiek darīts, kādas ir atveseļošanās prognozes un kas notiks tālāk. Veiktās pacientu aptaujas ir skaidra atgriezeniskā saite veselības aprūpes pieejamībai un kvalitātei visplašākajā nozīmē. Tādēļ ir gandarījums, ka Pacientu ombuds saņem arī daudz labu vārdu no pacientiem par saņemto veselības aprūpi. Vienlaikus, strādājot ar topošajiem mediķiem gan koledžās, gan universitātēs, jāstiprina ārstniecības personu zināšanas psiholoģijā un savstarpējā komunikācijā, kas mazinātu iespējamās nesaprašanās vai pārpratumus".

Nacionālā Veselības dienesta direktors Māris Taube uzsvēra: "Lai nodrošinātu atgriezenisko saiti ar pacientiem, gan medicīnas iestādes, gan organizācijas var sadarboties ar Pacientu ombudu. Šobrīd kopā ar Pacientu ombudu ir uzsākta aptauja par e-veselības pakalpojumiem, aktuāla tēma ir arī ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis. Nacionālajā veselības dienestā, kā organizācijā, kurai uzticas, vēršas pacienti ar dažādiem jautājumiem. Priecājos, ka mums ir sadarbība ar Pacientu ombudu, lai varētu veiksmīgāk risināt konkrētos gadījumus."

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas valdes priekšsēdētājs Viesturs Boka: "Sākumā varbūt bija vērojama opozīcija no mediķu puses saistībā ar pacientu tiesībām, bet mēs nevaram tās ignorēt. Savukārt pacientiem ir jāsaprot, ka tiesības ir lielā mērā saistītas arī ar pienākumiem. Ārstniecība ir svaru kauss – no vienas puses ir pacients ar savām tiesībām un pienākumiem, no otras puses mediķi. Ir jāmācās sadarboties, ievērojot savus pienākumus. Ir svarīgs arī izskaidrošanas darbs, lai saprastu savus pienākumus. Ja runājam par pētījumiem, tad svarīgi, ka Pacientu ombuds ir strādājis ar esošajiem pacientiem, un ir atšķirība – uzdot jautājumu veselam vai slimam cilvēkam. Naudas trūkums nevar būt par iemeslu sliktai attieksmei pret pacientu, tādēļ mums ir svarīga sadarbība ar Pacientu ombudu.

Vidzemes reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētāja Ingūna Liepa informēja: "Ar Pacientu ombudu sadarbojamies kopš 2010.gada marta. Ņemot vērā to, ka slimnīcai ļoti svarīgs ir pacientu viedoklis, aktīvi tiek veidotas un izplatītas aptaujas anketas, kur tiek iesaistīti arī augstskolu studenti. Lielāko daļu no šīm aptaujām realizē Pacientu ombuds. Pēc atskaitēm varam spriest par aktuālo, kas noticis. Ar šo informāciju tiek iepazīstināts medicīniskais personāls. Pamatojoties uz šo informāciju, tiek veikti uzlabojumi, un atsevišķi gadījumi tiek vispārināti, lai uzlabotu visu sistēmu kopumā. Medicīnas personālam ir jābūt arī kā psihologam, lai strādātu ar pacientu, viņu mierinot un ievirzot pareizajā gultnē sarunas. Pacientu ombuds palīdz uzlabot šīs saskarsmes kvalitāti ar individuālo spēļu, saskarsmes semināru, izspēlēto situāciju palīdzību. Piekrītu Pacientu ombuda teiktajam, ka viena no veselības aprūpes prioritātēm ir kvalitātes kritēriji - kur viens no pirmajiem punktiem ir spēja iejusties pacienta ādā un, protams, nevar aizmirst arī par pacientu pienākumiem".

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas valdes priekšsēdētāja Anda Čakša uzskata: "Cieņa, līdzcietība un mīlestība pret dzīvību un slimo bērnu, profesionālisms, godprātība, taisnīgums un koleģialitāte ir vērtības, kas raksturo Bērnu slimnīcu. Arī cieša saikne un sadarbība ar pacientiem un viņu vecākiem nenoliedzami ir prioritāra veiksmīga ārstniecības un aprūpes procesa nodrošināšanā, sekmējot ātrāku atveseļošanos. Pacientu ombuds ir viens no kanāliem, ar kura palīdzību varam šo saikni pilnveidot, uzklausot ne tikai ierosinājumus un pozitīvās atsauksmes, bet ņemot vērā arī izteikto kritiku, pilnveidot komunkāciju, rast jaunus risinājumus, tādejādi kļūt vēl labākiem".

Bērnu slimnīcas fonda projektu vadītāja Auce Auškāpa: "Prieks, ka Bērnu slimnīcas fondam ir sadarbība ar Pacientu ombudu. Jau līdz šim ir atrisināta virkne jautājumu un iezīmēti arī daudzi jautājumi, ko Pacientu ombuds ir gatavs mērķtiecīgi attīstīt nākotnē. Lielais mērķis ir risināt tieši nepilngadīgo pacientu tiesības. Otrs lielais mērķis ir pacientu vecāku izglītošana tiesību un pienākumu jautājumos, izmatojot dažādus informatīvos materiālus. Arī šo jautājumu risināšanā notiks sadarbība ar Pacientu ombudu".

Pacientu ombuda galvenais darbības mērķis ir veicināt kvalitatīvu veselības aprūpi, kurā primāras ir pacientu vajadzības pēc efektīvas, savlaicīgas palīdzības, atklātas un objektīvas informācijas, veselību veicinošām aktivitātēm, un kurā pacients un ārstniecības personas ir sadarbības partneri.

Informāciju sagatavoja Dace Līkanse, Pacientu ombuda biroja vadītāja
Foto: LETA

Plašāk skatieties LTV Ziņu dienesta sagatavotajā sižetā

Banner 280x280
Banner 280x280
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

  • 23.11.2017 14:20
    Aizvien biežāk? Man liekas, ka tomēr nē, jo cilvēki zina, ka tāpat nekāda rezultāta tam nebūs. Pašam droši vien paliek labāk, ka esi gājis un meklējis taisnību, bet gribētu redzēt tos veiksmes gadījumus, kas tiek izskatīti par labu pacientam :)
  • 23.11.2017 14:20
    Piekrītu!
  • 23.11.2017 14:20
    Ja Pacientu Ombuds aizstāvētu pacientus, nevis pildītu Circenes "vīzijas", viss mainītos uz labu dažu minūšu laikā, neraugoties uz to, ka Pacientu Tiesībsarga lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
  • 23.11.2017 14:20
    Piekrītu!
  • 23.11.2017 14:20
    Ja Pacientu Ombuds aizstāvētu pacientus, nevis pildītu Circenes "vīzijas", viss mainītos uz labu dažu minūšu laikā, neraugoties uz to, ka Pacientu Tiesībsarga lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
  • 23.11.2017 14:20
    Aizvien biežāk? Man liekas, ka tomēr nē, jo cilvēki zina, ka tāpat nekāda rezultāta tam nebūs. Pašam droši vien paliek labāk, ka esi gājis un meklējis taisnību, bet gribētu redzēt tos veiksmes gadījumus, kas tiek izskatīti par labu pacientam :)
  • 06.06.2017 14:57
    Ja Pacientu Ombuds aizstāvētu pacientus, nevis pildītu Circenes "vīzijas", viss mainītos uz labu dažu minūšu laikā, neraugoties uz to, ka Pacientu Tiesībsarga lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
  • 06.06.2017 14:57
    Aizvien biežāk? Man liekas, ka tomēr nē, jo cilvēki zina, ka tāpat nekāda rezultāta tam nebūs. Pašam droši vien paliek labāk, ka esi gājis un meklējis taisnību, bet gribētu redzēt tos veiksmes gadījumus, kas tiek izskatīti par labu pacientam :)
  • 06.06.2017 14:57
    Piekrītu!
  • 06.06.2017 14:57
    Piekrītu!
  • 06.06.2017 14:57
    Ja Pacientu Ombuds aizstāvētu pacientus, nevis pildītu Circenes "vīzijas", viss mainītos uz labu dažu minūšu laikā, neraugoties uz to, ka Pacientu Tiesībsarga lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
  • 06.06.2017 14:57
    Aizvien biežāk? Man liekas, ka tomēr nē, jo cilvēki zina, ka tāpat nekāda rezultāta tam nebūs. Pašam droši vien paliek labāk, ka esi gājis un meklējis taisnību, bet gribētu redzēt tos veiksmes gadījumus, kas tiek izskatīti par labu pacientam :)

Nedēļas tēma

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Diemžēl, gadiem ejot, ar ādas kopšanu vien ir par maz – lai saglabātu izskatu, kādu to vēlamies redzēt, bieži vien bez ķirurģijas neiztikt. Tāpēc Dr. Mauriņa klīnika Mežaparkā līdztekus jau tā plašajam pakalpojumu klāstam tagad piedāvā arī plastiskās ķirurģijas operācijas, tā nodrošinot pilnvērtīgu un kvalitatīvu aprūpi vienuviet.

Aktuālie piedāvājumi

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Kvalitatīvs matracis var ievērojami uzlabot cilvēka dzīves kvalitāti, nodrošinot komfortu un cieņpilnu aprūpi dzīves visgrūtākajos brīžos. Investīcijas šādā matracī ir ieguldījums pacienta veselībā un labklājībā, kas sniedz ieguvumus gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.

Novērs muguras sāpes!

Novērs muguras sāpes!

Vai kaut vienu reizi dzīvē esi jutis muguras sāpes, īpaši muguras lejasdaļā? “Veselības sporta stacijas” treneri nodarbībās risina sūdzības par muguras sāpēm savas kompetences ietvaros un sadarbojoties ar citu jomu speciālistiem. 

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Rīgā tiek piedāvātas dažādas SPA iespējas, sākot no sabiedriskām iestādēm līdz augstas klases SPA. Ideāla SPA izvēle Rīgā ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Uzzināsim vairāk, kāpēc izvēlēties Inlux SPA!

Video

Produktu testi

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Perfecto" piedāvā testēt FITY dabas pulverus pēc izvēles – Nātru, Gārsas vai Balandas pulveri.

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Fit & Healthy" piedāvāja izmēģināt zīmola "OstroVit" uztura bagātinātāju - magnija bisglicinātu.

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar dabiskās kosmētikas zīmolu RUUTe® piedāvāja testēt sejas krēmu Roze, kas domāts jebkuram sejas ādas tipam, arī sausai un iekaisušai ādai.

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Zepter International Baltic" piedāvāja testēt "Myion" – inovatīvu portatīvo gaisa attīrītāju.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Atklāj īpašo Japānas skaistuma noslēpumu, kuru izstrādājuši Jāpānas zinātnieki. Dr.Ohhira® produkti – augstākās kvalitātes Japānas kosmētika un uztura bagātinātāji.

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery ir Latvijas zīmols, kas no 2018. gada izstŗādā un ražo gaisa kompresijas ierīces, ko izmanto limfodrenāžas un sporta atjaunošanās nolūkos. Šīs iekārtas ir iecienījuši fizioterapeiti, sporta ārsti un masāžas speciālisti visā pasaulē, kā arī tos lieto visi top Latvijas atlēti.