medicine.lv skaitļos

Lietotāji online81
Aktīvie uzņēmumi12678
Nozares raksti1657
Ekspertu atbildes21477
Pacientiem visvairāk sūdzību par kvalitāti un saskarsmi ar mediķiem : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Pacientiem visvairāk sūdzību par kvalitāti un saskarsmi ar mediķiem

Pacienti pagājušā gadā visvairāk sūdzējušies par medicīnisko pakalpojumu kvalitāti ārstniecības iestādēs un saskarsmi ar mediķiem, liecina Pacientu ombuda apkopotā informācija. Lai gan nedaudz vairāk kā puse aptaujāto pacientu situāciju slimnīcās vērtējuši kā labu, turpat piektā daļa tomēr nav apmierināti ar stacionāros sniegtajiem pakalpojumiem, raksta laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".

Pacientus neapmierina fakts, ka nav pieejas medicīniskai dokumentācijai, piemēram, nav iespējams saņemt pacientu karšu kopijas. Ievērojams skaits sūdzību saņemts arī par kompensējamo medikamentu sistēmu, īpaši jaunajām izmaiņām, kuras stājušās spēkā no šā gada. Pacientu ombuds solījis nākt klajā ar ziņojumu, jo paudis viedokli, ka jaunā sistēma nav pacientu tiesībām atbilstoša.

Pacientu ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce Rēvele stāsta: pozitīvi vērtējams fakts, ka cilvēki kļūst arvien aktīvāki un, zinot savas tiesības, vēršas ombudā, konsultējoties vai lūdzot palīdzību problēmsituāciju gadījumā. 2011.gadā pacientiem sniegtas 650 konsultācijas, no kurām lielākā daļa bijusi ar sūdzību raksturu – 63%. Pēdējā laikā pieaug arī mediķu skaits, kuri vēlas konsultācijas, jo 18% gadījumu konsultēts medicīniskais personāls. "Mediķi meklē palīdzību, jo dažreiz nesaprotas ar pacientu vai viņa tuviniekiem, nezina, kā rīkoties dažādās situācijās," laikrakstam "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai" klāsta L. Šulce Rēvele.

Līdzīgi kā iepriekšējos gadus lielākā daļa pacientu sūdzību (arī mediķu) ir par saskarsmes un komunikācijas problēmām, tāpēc kā viens no visbiežāk ombuda izmantotajiem paņēmieniem jeb risinājumiem ir meditācija – kopīgas sarunas veicināšana ar pacientiem un mediķiem. "Pacientiem daudzos gadījumos pietiek ar atvainošanos no medicīnas personāla, ne visi ir ieinteresēti sūdzēt tiesā vai pieprasīt kompensāciju naudas veidā," skaidro L. Šulce Rēvele. Otra lielākā daļa sūdzību ir par medicīnisko kvalitāti, tomēr šādas sūdzības izvērtēšanai tiek nodotas Veselības inspekcijai, kas ir tiesīga izmeklēt tieši pacientam veiktās ārstēšanas izpēti.

Ombuds uzskaita arī citas būtiskas problēmas, par kurām ziņojuši pacienti: informācijas sniegšana par veselības aprūpes jautājumiem, pacientu tiesības, pakalpojumu pieejamība, ģimenes ārstu darbs, sniegto pakalpojumu izmaksas un cenas, medicīniskā dokumentācija, veselības apdrošināšana, invaliditāte un kompensējamie medikamenti. L. ŠulceRēvele atzīst, ka par kompensējamiem medikamentiem saņemts daudz sūdzību, īpaši par pēdējām izmaiņām šajā sistēmā, kas ir spēkā no šā gada. Pacientu ombuds atzinis, ka ar šo sistēmu ir problēmas, un ombuds gatavojas sniegt arī savu atzinumu.

Pērn Pacientu ombuds saņēmis arī pozitīvas atsauksmes no pacientiem – visbiežāk tās saņemtas par Vidzemes slimnīcu (57%), kam seko Rīgas Austrumu slimnīca (16%) un Bērnu slimnīca (10%). Labi vārdi teikti arī par Ziemeļkurzemes reģionālo slimnīcu, ģimenes ārstiem, feldšeriem, Maltas poliklīniku un P. Stradiņa slimnīcu.

Ombuds pērn veicis 2500 stacionāro pacientu aptauju lielākajās slimnīcās, un, kā atzina L. Šulce Rēvele, iznākums bijis pat pārsteidzoši labs – 51% pacientu slimnīcās sniegto pakalpojumu kvalitāti vērtē kā labu. Savukārt trešdaļa pacientu to vērtē kā vidēju, bet 17% - negatīvi. Pagaidām gan apkopoti tikai vispārējie dati, taču drīzumā aptaujas rezultāti būs pieejami detalizēti un varēs izlasīt, kā pacienti vērtē, piemēram, ēdināšanu katrā slimnīcā, norāda laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".

Kopumā sliktāk nekā citi kritēriji aptaujā novērtēta medicīniskās dokumentācijas pieejamība, informēšana par sagaidāmajiem izdevumiem, kā arī pakalpojumu cenas. Pacientiem nereti ir pārsteigums, saņemot rēķinu, izrakstoties no slimnīcas, tas nozīmē, ka viņiem nav izskaidrots, cik kas maksā un cik būs jāmaksā. Vērtējot ārstējošā ārsta attieksmi, pacienti norādīja, ka mediķi ir uzmanīgi un ieklausās slimniekos, bet ne vienmēr izskaidro iespējamos blakusefektus, ne vienmēr sniedz pietiekamu informāciju par saslimšanu, arī ārstēšanas gaita dažreiz netiek izskaidrota pacientam saprotamā veidā.

Liene Šulce Rēvele/ Foto: LETA

Banner 280x280
Banner 280x280

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

HY+ līnija – biorevitalizācija, bet bez injekcijām

HY+ līnija – biorevitalizācija, bet bez injekcijām

Hialuronskābe ir dabiska viela mūsu organismā, kas spēj absorbēt ūdeni no mūsu ādas dziļajiem slāņiem. Tā ir atbildīga par kolagēna un elastīna ražošanu un pozitīvi ietekmē ādas reģeneratīvo funkciju. FREIHAUT HY+ sērija satur biotehnoloģisko hialuronskābi ar dažādu molekulmasu. Uzzināsim vairāk par HY+ līniju! 

Aktuālie piedāvājumi

Kā atbalstīt imunitāti rudenī un izvairīties no sezonālām slimībām?

Kā atbalstīt imunitāti rudenī un izvairīties no sezonālām slimībām?

Katrs no mums rudens periodā tā vai citādi saskaras ar nepatīkamiem sezonas saaukstēšanās gadījumiem. Imunitātes samazināšanās ir galvenais rudens saaukstēšanās iemesls. Pastāstīsim par vienkāršiem nosacījumiem, kas var palīdzēt uzturēt imunitāti!

Hammamas rituāls: sena tradīcija Rīgas centrā

Hammamas rituāls: sena tradīcija Rīgas centrā

Rīgas centrā Inlux Spa Hammam rituāls piedāvā mierīgu atpūtu no ikdienas steigas un burzmas. Hammam, kas sakņojas senos turku rituālos, ir gan attīroša, gan atjaunojoša procedūra. Uzzināsim vairāk par Inlux Spa sejas kopšanas un SPA procedūrām!

Jaunības eliksīrs: kompleksa atjaunošanas programma GESR klīnikā

Jaunības eliksīrs: kompleksa atjaunošanas programma GESR klīnikā

Mūsdienu pasaulē rūpes par izskatu un veselību iegūst aizvien lielāku nozīmi, un katra sieviete cenšas pēc iespējas ilgāk saglabāt jaunību un skaistumu. Uzziniet, kā atgūt jaunību un pašpārliecību ar progresīvu pārveidošanās tehnoloģiju palīdzību estētiskās medicīnas un skaistumkopšanas klīnikā GESR!

Video

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Atzīmējot Pasaules ergoterapijas dienu 27. oktobrī, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (Austrumu slimnīca) Rehabilitācijas klīnikas ergoterapeiti ir sagatavojuši padomus un vienkāršus  ieteikumus, kurus būtu ieteicams ņemt vērā ikvienam, kurš, sēžot pie datora, veic darba pienākumus vai arī ikdienā pie datora ekrāna pavada ilgas stundas. 

Produktu testi

"Acorus Balance" produkti imunitātei

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Dabas Tēja" piedāvā testēt "Acorus Balance" produktus imunitātei

OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Fit & Healthy" piedāvā izmēģināt zīmola "OstroVit" uztura bagātinātāju - magnija bisglicinātu.

RUUTe® Sejas krēms Roze

RUUTe®  Sejas krēms Roze

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar dabiskās kosmētikas zīmolu RUUTe® piedāvā testēt sejas krēmu Roze, kas domāts jebkuram sejas ādas tipam, arī sausai un iekaisušai ādai.

Pau D'Arco skudru koka mizas pulveris ar selēnu imūnsistēmas atbalstam

Pau D'Arco skudru koka mizas pulveris ar selēnu imūnsistēmas atbalstam

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu "Coral Club" piedāvā testēt unikālu imūnsistēmas atbalsta produktu - Pau D'Arco skudru koka mizas pulveri ar selēnu. 

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Jelgavas poliklīnika: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Jelgavas poliklīnika: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Jelgavas poliklīnika nodrošina pieejamus un kvalitatīvus medicīnas pakalpojumus diagnosticēšanā, slimību ārstēšanā, rehabilitācijā, slimību novēršanā un profilaktisku pasākumu veikšanā.

Latvijas mikroķirurgi, programma “Salabo cilvēku, klonē mikroķirurgu”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas mikroķirurgi, programma “Salabo cilvēku, klonē mikroķirurgu”: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Latvijas mikroķirurgu komanda jau kopš kara sākuma Ukrainā sniegusi nenovērtējamu palīdzību, glābjot karā ievainotos cilvēkus. Latvijas mikroķirurgi - Olafs Libermanis un Mārtiņš Malzubris - nenogurstoši "labo" ievainotos cilvēkus.