Kronberga: Daudziem bērniem ir radušās problēmas attiecībās ar vecākiem
Lielākajai daļai bērnu, kas zvana uz uzticības tālruni, ir radušās problēmas attiecībās ar vecākiem, intervijā aģentūrai LETA norāda Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) priekšniece Ilona Kronberga.
Runa nav tikai par vardarbību. Tie ir gadījumi, kad starp vecākiem un bērniem nav cilvēcisku attiecību. Bērns grib būt atzīts, uzklausīts, samīļots, saprasts. Tā vietā vecāki bieži vien atpērkas ar mantām, uzskatot, ka ar to pietiek. Bērniem vajag mīļumu, vajag sirds siltumu. Šīs lietas nemaksā naudu, tās prasa laiku un emocijas, kuras jāvar dot. Šīs ir cilvēciskas lietas, par kurām jādomā sevišķi Ziemassvētku laikā.
Uz uzticības tālruni, kurš strādā diennakts režīmā, zvana arī bērni, kuriem ir problēmas ar vienaudžiem. Bet tādu problēmu ir par divām trešdaļām mazāk nekā attiecībās ar vecākiem. Ļoti daudzi bērni zvana, lai uzzinātu informāciju par to, kā rīkoties dažādās sadzīves situācijās. Zvana arī tie bērni, kuri ir iemīlējušies un nezina, kā rīkoties. Ja bērnam būtu cilvēks, ar ko parunāt, viņš diez vai zvanītu uz uzticības tālruni.
Viena no uzticības tālruņa darbības mērķa auditorijām ir vecāki. Cilvēks par vecāku nekļūst automātiski līdz ar bērna piedzimšanu. Kļūt par vecāku ir jāmācās, uzsver Kronberga.
Bērnu uzticības tālruni apkalpo speciāls departaments. Uz zvaniem atbild sertificēti psihologi. Ja ir aizdomas, ka noticis noziegums, tiek informēta policija.
LETA
2016.gada 28.decembrī