medicine.lv skaitļos

Lietotāji online80
Aktīvie uzņēmumi12814
Nozares raksti1619
Ekspertu atbildes21477
Kāpēc mājaslapa šobrīd ir svarīgāka nekā jebkad agrāk? : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Kāpēc mājaslapa šobrīd ir svarīgāka nekā jebkad agrāk?

Raksta autors: Jānis Ločmels, SIA "Latvijas Tālrunis" produktu un attīstības eksperts

Izskatās, ka vīrusa radītā "vētra" nu ir norimusi, un pa šo laiku dažādi interneta pakalpojumi, e-veikali un mājaslapas ir saradušās kā sēnes pēc lietus. Pat koncertus var apmeklēt internetā! Ja vēl neesat paspējuši savam uzņēmumam izveidot nopietnu mājaslapu, vai uz to vēl ir jēga "iespringt"? Varbūt mājaslapu veidotāji pārspīlē ar to nepieciešamību, kas var būt pārejoša? Šodien es jums pastāstīšu par to, kāpēc mājaslapa uzņēmumam šobrīd ir svarīgāka nekā jebkad agrāk.

Ideja par uzņēmuma mājaslapu veidošanu Latvijā aizsākās jau 2000. gadu sākumā un kopš tā laika ir kļuvusi tikai populārāka. To apliecina arī Latvijā reģistrēto domēnu skaita pieaugums.

Mājaslapas izveides iemesli vienmēr ir bijuši dažādi. Gan racionāli, piemēram, kā padarīt informāciju pieejamu 24/7 un piesaistīt jaunus klientus, gan emocionāli, piemēram, bailes palikt nemodernam vai "vēlme pārspēt kaimiņa mājaslapu". Lai arī kādi ir bijuši uzņēmēju nolūki, gadu gaitā mājaslapa savas daudzpusības dēļ ir kļuvusi par nopietnu mārketinga aktivitāšu centru.

Banner 280x280

Tomēr izrādās, ka sava mājaslapa ir tikai 63% uzņēmumu. Vai tas nozīmē, ka mājaslapa visiem nav tik svarīga? Dažiem – jā, bet arī šie apsvērumi var būt gan racionāli, gan uz sajūtām balstīti, turklāt informācija izvērtēšanai varbūt vairs nemaz nav aktuāla. Vai iespējams, ka tādi apgalvojumi kā "mūs jau neviens internetā nemeklēs" vai "klienti nav interneta lietotāji" sen jau ir pagātne?

Šeit būs vairāki iemesli, kuru dēļ par mājaslapu tomēr ir vērts padomāt kārtīgāk.

Iemesls Nr. 1: Interneta paaudze ir klāt – jau sen

Autors: mileniali
Autors: mileniali

Vai zinājāt, ka šobrīd būtiska ekonomiski aktīvo iedzīvotāju daļa ir tā saucamie "mileniāļi"? Viņi ar datoriem ir saskārušies jau bērnībā, tāpēc ļoti brīvi izmanto internetu preču un pakalpojumu meklēšanā. Par mileniāļiem dēvē tos, kuri ir dzimuši laika posmā no 1980. līdz 2000. gadam, un tagad viņi jau ir 20 līdz 40 gadu vecumā. Šie cilvēki arī nosaka to, kādas vērtības būs cieņā turpmākajās desmitgadēs.

Autors: z_paaudze
Autors: z_paaudze

Savukārt nākamās – Z paaudzes – pārstāvji, kas ir dzimuši no 2000. līdz 2020. gadam, jau kļūst pilngadīgi. Viņu bērnībā interneta pieslēgums mājās ir bijusi pašsaprotama lieta, un šīs paaudzes pārstāvjus bez mājaslapas vai sociālo tīklu profila uzrunāt būs jo īpaši grūti.

Laiks skrien. Pielāgojieties esošajiem un potenciālajiem klientiem ar rūpīgi pārdomātu mājaslapu!

Lasiet tālāk, jo turpmākie iemesli būs vairāk saistīti ar tik populāro krīzes tēmu.

Iemesls Nr. 2: Iespējama straujāka iepirkšanās paradumu maiņa

Autors: iepirkshanas_online
Autors: iepirkshanas_online

Neseno pārvietošanās ierobežojumu dēļ daudzi no mums, visticamāk, ir pārliecinājušies par teoriju, ka gandrīz visu sadzīvei nepieciešamo ir iespējams atrast un iegādāties internetā. Un internets pēdējā laikā patiešām ir bijis pieprasīts arī preču un pakalpojumu meklēšanas vajadzībām.

Piemēram, pēc "Bite Latvija" un "Tet" informācijas interneta patēriņš pēc 12. marta bija paaugstinājies par 25 un vairāk procentiem. Saskaņā ar "Bite Latvija" pārstāvju teikto ir ļoti pieaudzis pieprasījums arī pēc austiņām, televizoriem un datoriem. Un varam nojaust, ka līdz ar datoru, visticamāk, tiks lietots arī internets.

Autors: iepirkshanas_interneta
Autors: iepirkshanas_interneta

Par iepirkšanos. Mēs varējām novērot, kā attīstās tirdzniecība internetā un piegādes pakalpojumi. Interneta veikalus atvēra arī mazāki veikalu tīkli, savukārt piegādes uzņēmumi sāka veikt arī paši. Piemēram, pēc ārkārtas situācijas pasludināšanas "Rimi" interneta veikala pasūtījumi esot pieauguši trīs reizes, bet piegāžu laiks līdz pat trim četrām dienām! Tas tikai parāda, ka šos pakalpojumus pēkšņi sāka izmantot krietni vairāk cilvēku, kuri, iespējams, iepriekš to nebija darījuši.

Arī mūsu uzturētajās 950 mājaslapās, kuras pieder izteikti pakalpojumu sektoram, vidējais lapu skatījumu skaits bija paaugstinājies par 50%, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā.

Vēlāk noteikti atklāsies vēl daudz interesantu faktu. Tāpat arī pieņemam, ka reģionos situācija ar piegādēm, visticamāk, nebija tik spīdoša kā Rīgā.

Bet kā gan pieaugošais interneta lietošanas biežums, iepirkšanās paradumu maiņa, konkurentu aktivizēšanās un citi karantīnas laika notikumi ietekmēs turpmāko nākotni?

"220.lv" pārstāvis Raimonds Žilēns uzskata, ka pircējus pārņems paradums pirkt e-vidē un tā būšot ikdienišķa prakse.

Līdzīgi uzskata arī SIA "Maxima Latvija" pārstāve Liene Dupate-Ugule. Viņa ir pārliecināta, ka pēc krīzes pie paraduma iepirkties internetā cilvēki jau būs pieraduši.

"Harvard Business Review" speciālajā izdevumā "Coronoavirus and Business" teikts, ka agrākā SARS krīze Ķīnā bieži tiek minēta kā viens no galvenajiem iemesliem, kas ir paātrinājis e-komercijas adopciju. Tomēr spriest par to, kuri no jaunajiem iepirkšanās paradumiem nostiprināšoties, vēl esot par agru.

Arī es domāju, ka krīze ir paātrinājusi plašāku un dziļāku interneta iespēju apgūšanu, un preču un pakalpojumu meklēšana internetā turpinās palielināties, no kā, protams, iegūs tie, kam ir mājaslapas.

Iemesls Nr. 3: Pēkšņa konkurentu aktivizēšanās

Autors: konkurence
Autors: konkurence

Runā, ka mūsdienās biznesā "izraujas" ātrākie, nevis lielākie, tāpēc ir vērts pārliecināties, vai konkurenti krīzes spiediena rezultātā nav aizsteigušies jums priekšā ar kādiem jauninājumiem, piemēram, ar uzlabotu mājaslapu, piedāvājumu vai reklāmas aktivitātēm. Un, iespējams, šoreiz ir jārīkojas tieši tāpēc, ka rīkojas konkurenti!

Saskaņā ar NIC.LV informāciju martā Latvijā ir reģistrēti 3000 jauni domēni jeb mājaslapu adreses, kas ir par vienu trešdaļu vairāk nekā pērn šajā pašā laikā. Pāris dienās vien ir reģistrēti 600 jauni domēni!

Un kā jau iepriekš minējām, paskatieties, kā aktivizējusies tirdzniecība internetā! Ja iepriekš dominēja lielie e-veikali ar uzsvaru uz Rīgu, tad tagad aktivizējas arī mazākie, un piegādes iespējas uzlabojas arī reģionos.

Arī mūsu 950 uzturētajās mājaslapās pieteikto labojumu un uzlabojumu skaits martā un aprīlī ir krietni pieaudzis, kas parāda, ka uzņēmumi reaģē un mainās. Tāpat arī jauno mājaslapu pasūtījumu skaits ir saglabājies nemainīgi augsts.

Šajā laikā attīstītie un popularizētie interneta biznesi, visticamāk, turpinās iesākto, un, kā iepriekš noskaidrojām, mileniāļi un Z paaudze to vien tikai gaida!

Iemesls Nr.4: Nepieciešamība pēc jauniem klientiem

Autors: socialie_mediji1
Autors: socialie_mediji1

Palielinoties ekonomiska rakstura grūtībām, jaunu klientu piesaiste ir viens no risinājumiem.

Mūsdienās, kad viss iespējamais tiek meklēts internetā, izredzes tikt atrastam bez mājaslapas ir niecīgas, turklāt uzņēmumus ar pienācīgu mājaslapu mēdz uztvert par nopietnākiem, nekā tos, kuriem tādas nav. Arī tad, ja tirgotāju vai pakalpojumu sniedzēju ir ieteikusi paziņa, mājaslapa ir vieta, kurā mēs parasti iegūstam nepieciešamo papildinformāciju pirkuma izvērtēšanai.

Ja domājat par digitālās reklāmas kampaņām GoogleFacebook vai citos medijos, būs nepieciešama "piezemēšanās" lapa (ang. landing page), kura atvērsies pēc tam, kad uz reklāmas kāds uzklikšķinās. Par tādu var kalpot jūsu jaunizveidotā vai uzlabotā mājaslapa. Ja nodarbojaties ar tirdzniecību, e-veikals pat nav tik būtisks, galvenais – esiet vismaz atrodami, un strādās pasūtīšana arī caur telefonu vai e-pastu!

Savukārt domājot par jaunu klientu piesaisti, nopietni apsveriet mājaslapas izveidi vai uzlabošanu!

Iemesls Nr. 5: Nepieciešamība samazināt izmaksas

Autors: finanses
Autors: finanses

Pareizi izveidota un optimizēta mājaslapa jums var dot bezmaksas apmeklētāju plūsmu no interneta meklētājprogrammām, piemēram, Google, kas Latvijā tiek izmantota visvairāk.

Tomēr, kā saka, nav tādas lietas kā bezmaksas pusdienas, un arī kvalitatīva optimizēšana jeb SEO prasa finansiālus ieguldījumus. Bet – kad jūsu mājaslapa meklētājprogrammām "iepatiksies" un uz jūs interesējošajiem atslēgvārdiem tā tiks pacelta augstās pozīcijās, apmeklējums var kļūt tik liels, ka varēsiet iztikt pat bez maksas reklāmām.

Autors: seo
Autors: seo

Reklāmas kampaņas nes ātrus un gandrīz garantētus rezultātus, taču, tās pārtraucot, apmeklētāju plūsma pazūd uzreiz, ko nevar teikt par mājaslapu organisko apmeklējumu. Tiesa, kvalitatīva mājaslapas optimizācija sākumā var šķist dārga, taču ilgtermiņā tā dos daudz lielāku atdevi nekā maksas reklāmas. Šis gan nav ātrs risinājums, bet pilnīgi noteikti apsvēršanas vērts. Un viens ir pavisam skaidrs, – lai izmantotu SEO iespējas, mājaslapa noteikti ir vajadzīga.

Iemesls Nr. 6: Būt nodrošinātam pret pārsteigumiem

Un, visbeidzot, pēdējais iemesls, kāpēc mājaslapu šobrīd sagatavot ir svarīgāk nekā jebkad agrāk.

Mēs varam tikai minēt, kas mūs sagaida tuvākā vai tālākā nākotnē, bet vīrusa krīze parādīja, ka tiem, kam interneta mājaslapas un e-veikali jau bija izveidoti, negaidītajai situācijai pielāgoties bija daudz vienkāršāk nekā tiem, kam viss bija jāsāk no nulles.

Lai arī mūsdienās interneta mājaslapu un veikalu tehniskā izveide ir relatīvi ātra, preču ievade, aprakstu sagatavošana, norēķinu aktivizēšana vai pamatprocesu apgūšana tāpat aizņem laiku. Sava interneta mājaslapa vēl ir arī jāpopularizē, taču ja par to jūsu klienti jau zina iepriekš, tas ir liels pluss.

Arī iepriekš minētajā "Harvard Business Review" izdevumā iesaka sagatavoties nākamajai krīzei un pasaulei, kas būs citāda (cerams, labāka) jau tagad.

Būsim gatavi skarbākajam, bet cerēsim uz labāko!

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Nutrikosmētika: uz pierādījumiem balstīta pieeja

Nutrikosmētika: uz pierādījumiem balstīta pieeja

Nutrikosmētika pēdējos gados ir kļuvusi populāra, un veiktie pētījumi un testi nepārtraukti pēta to efektivitāti un drošību. Tāpat arī tiek vērtēta kolagēna produktu ietekme uz ādas elastību, mitrināšanu un grumbu samazināšanos.

Jo-hai-dī, kāpēc es nerūpējos par sevi ātrāk?

Jo-hai-dī, kāpēc es nerūpējos par sevi ātrāk?

Pēc smagas operācijas un ilgstošas rehabilitācijas Roberto Meloni ir atkal vesels, bet atzīst, ka daudzus mēnešus esot bijis ļoti norūpējies, vai spēs atkal normāli staigāt. Roberto stāsta par savu pieredzi, lietojot Latvijā ražotu produktu – Epsorīnu.

Ergonomisks krēsls – kādu izvēlēties, lai nesāpētu mugura?

Ergonomisks krēsls – kādu izvēlēties, lai nesāpētu mugura?

Ja, ilgstoši sēžot, jums nogurst un sāp mugura, pievērsiet uzmanību, kādu krēslu ikdienā izmantojat. Situāciju var uzlabot, parasta krēsla vietā izvēloties ergonomisku krēslu. Uzzināsim vairāk par Bambach ® Saddle Seat ergonomiskajiem krēsliem! 

Video

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Kā ergonomiski iekārtot darba vietu, strādājot pie datora? Skaidro ergoterapeiti (VIDEO)

Atzīmējot Pasaules ergoterapijas dienu 27. oktobrī, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (Austrumu slimnīca) Rehabilitācijas klīnikas ergoterapeiti ir sagatavojuši padomus un vienkāršus  ieteikumus, kurus būtu ieteicams ņemt vērā ikvienam, kurš, sēžot pie datora, veic darba pienākumus vai arī ikdienā pie datora ekrāna pavada ilgas stundas. 

Produktu testi

Testa rezultāti: “FlexiCor” locītavu un saišu veselībai

Testa rezultāti: “FlexiCor” locītavu un saišu veselībai

Martā Medicine.lv sadarbībā ar starptautisko zīmolu “Coral Club” piedāvāja testēt “FlexiCor” locītavu un saišu veselībai.

Aknu sargs

Aknu sargs

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar SIA “Fito preparāti” piedāvā izmēģināt dabīgu produktu aknu darbības veicināšanai.

Līga Nature SPA Hialuronskābes serums intensīvai ādas mitrināšanai

Līga Nature SPA Hialuronskābes serums intensīvai ādas mitrināšanai

Aprīlī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Salons Līga" piedāvā izmēģināt Hialuronskābes serumu ar dabīgu aktīvo vielu komponenti Pentavitin® intensīvai ādas mitrināšanai.

Testa rezultāti: "Kaleja Silks" zīda matu ruļļi veselīgām salona kvalitātes lokām

Testa rezultāti:

Martā Medicine.lv sadarbībā ar "Kaleja Silks" piedāvāja testēt zīda matu rulli veselīgai matu ieveidošanai.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Santa Viltere: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dinsbergas klīnika, Dr. Santa Viltere: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Vismaz reizi dzīvē ir jāpārbauda sava sirds! No aprīļa šo izmeklējumu veic arī Dinsbergas klīnikā ar jaunāko un modernāko aparatūru Latvijā. Izstāsti Latvijai dodas vizītē pie kardioloģes ar 20 gadu pieredzi - dr. Santas Vilteres.

VC4 Baltijas vēnu klīnika, Dr. Patrīcija Ivanova: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

VC4 Baltijas vēnu klīnika, Dr. Patrīcija Ivanova:  Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Patrīcija Ivanova ir asinsvadu ķirurgs, flebologs, Dr.med., docente LU Ķirurģijas katedrā, Latvijas Asinsvadu ķirurģijas biedrības biedre, Latvijas Invazīvās radioloģijas asociācijas biedre, Eiropas Asinsvadu ķirurģijas biedrības biedre, Eiropas Kardiovaskulārās un invazīvās radioloģijas biedrības biedre, nokārtojusi eksāmenu asinsvadu ķirurģijā...