Deputāti vērsīsies VM, lai uzlabotu medicīnas personāla attieksmi pret pacientiem
Saeimas atbildīgā apakškomisija vērsīsies Veselības ministrijā (VM), kā arī Latvijas Universitātē un Rīgas Stradiņa universitātē, lai norādītu uz nepieciešamību uzlabot medicīnas personāla attieksmi pret pacientiem, pēc Sabiedrības veselības apakškomisijas sēdes aģentūrai LETA pavēstīja tās priekšsēdētājs Romualds Ražuks (V).
Komisijas sēdē Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs cita starpā norādīja, ka ir nepieciešams uzlabot attieksmi pret pacientiem. Piemēram, jāmaina pašreizējā kārtība, kad traumpunktā cilvēkam ir jāstāv rindā, lai varētu izstāstīt par gūto traumu. Danusēvičs norādīja, ka vajadzētu uzreiz uzklausīt pacientu, lai uzzinātu, kas ir noticis.
Starp klātesošajiem raisījās diskusijas par to, cik ļoti ir iespējams ar apmācībām uzlabot medicīnas personāla attieksmi. Kādreizējais Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) Katastrofu medicīnas centra vadītājs, deputāts Mārtiņš Šics (LRA) uzsvēra, ka tas ir iespējams un kā piemēru minēja izmaiņas lielveikala "Maxima" darbinieku attieksmē.
Savukārt Latvijas Slimnīcu biedrības valdes priekšsēdētājs Jevgenijs Kalējs akcentēja, ka pacientu ārstēšanas kvalitāte ir atkarīga no ārstu un māsu skaita uz iedzīvotājiem.
LETA
Komentāri
-
Problēma ir savstarpējā komunikācijā, drīzāk tās trūkumā, bet tas ir abpusēji. Mediķiem jau studējot māca kā attiekties pret pacientiem, bet vienai daļai pacientu gan par elementāru pieklājību nav sajēgas, bet ambīciju vairāk nekā veselā saprāta. Jau ienākot pa durvīm uzvedās tā,it kā personāls būtu kaut ko parādā,kā atnākuši pie ienaidniekiem.
-
Nu, tad sāksim! 1. Jāspriež par deputātu attieksmi pret tautu, viņu godaprātu nodokļu maksātāju līdzekļu izlietošanā; 2. Tirdzniecības darbinieku nelaipno attieksmi pret pircējiem; 3. VID darbinieku snobisma, uzpūtības, nekompetences utt,utt mazināšanai, klientu apkalpošanas uzlabošanai... Vēl turpināt, cien.spriedēji , par medicīnas darbinieku attieksmi!!! Mediķis nav robots!!! Pacients var atļauties būt agresīvs, jo likums to pieļauj, jo viņš tak ir slims, un tāpēc drīkst visu(lamāties, spļaudīties, spert, sist utt), bet ārstam vai māsai pēc n-tajām darba stundām un , iespējams, pēc dežūras tikai jāsmaida un jāklanās.ŠAUJIET TIK UN PAKARIET VISUS MEDIĶUS!Tad tiešām par traumu stāstīsiet tukšām slimnīcas sienām. Tante Maša jau berzē roķeles un pilda pudelēs krāna ūdeni, spodrina stikla bumbu, lai jūs ārstētu.
-
Problēma ir savstarpējā komunikācijā, drīzāk tās trūkumā, bet tas ir abpusēji. Mediķiem jau studējot māca kā attiekties pret pacientiem, bet vienai daļai pacientu gan par elementāru pieklājību nav sajēgas, bet ambīciju vairāk nekā veselā saprāta. Jau ienākot pa durvīm uzvedās tā,it kā personāls būtu kaut ko parādā,kā atnākuši pie ienaidniekiem.
-
Nu, tad sāksim! 1. Jāspriež par deputātu attieksmi pret tautu, viņu godaprātu nodokļu maksātāju līdzekļu izlietošanā; 2. Tirdzniecības darbinieku nelaipno attieksmi pret pircējiem; 3. VID darbinieku snobisma, uzpūtības, nekompetences utt,utt mazināšanai, klientu apkalpošanas uzlabošanai... Vēl turpināt, cien.spriedēji , par medicīnas darbinieku attieksmi!!! Mediķis nav robots!!! Pacients var atļauties būt agresīvs, jo likums to pieļauj, jo viņš tak ir slims, un tāpēc drīkst visu(lamāties, spļaudīties, spert, sist utt), bet ārstam vai māsai pēc n-tajām darba stundām un , iespējams, pēc dežūras tikai jāsmaida un jāklanās.ŠAUJIET TIK UN PAKARIET VISUS MEDIĶUS!Tad tiešām par traumu stāstīsiet tukšām slimnīcas sienām. Tante Maša jau berzē roķeles un pilda pudelēs krāna ūdeni, spodrina stikla bumbu, lai jūs ārstētu.