medicine.lv skaitļos

Lietotāji online76
Aktīvie uzņēmumi12656
Nozares raksti11789
Ekspertu atbildes21477
Attieksme pret pacientu patlaban ir īpaši nozīmīga : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Attieksme pret pacientu patlaban ir īpaši nozīmīga

Laikā, kad ekonomiskā krīze smagi skārusi arī veselības aprūpes sistēmu, patīkami dzirdēt pozitīvas ziņas: Latvijas pacientu organizācijas atzinīgi novērtējušas vairākas veselības aprūpes iestādes, piešķirot tām nosaukumu "Pacientiem draudzīga ārstniecības iestāde".

Pirmoreiz Latvijā šovasar šādu nomināciju un apbalvojumus – goda rakstus un durvju plāksnītes – saņēmušas trīs ārstniecības iestādes: veselības klīnika "Premium Medical" Rīgā, Zemgales veselības centrs Jelgavā un Vidzemes slimnīca Valmierā.

 "Katra no nominētajām ārstniecības iestādēm pārstāv savu jomu", stāsta konkursa iniciatore Iveta Neimane, Latvijas Cilvēku ar īpašām vajadzībām sadarbības organizācijas SUSTENTO Veselības politikas koordinatore. Kad pagājušogad SUSTENTO vērsās pie Veselības ministrijas ar ierosmi rīkot konkursu, kurā noteiktu pacientiem draudzīgākās ārstniecības iestādes, iecere bija izvērtēt tās pa atsevišķām grupām – slimnīcas, veselības centrus jeb bijušās poliklīnikas, privātās klīnikas un ārstu prakses. Laika gaitā ideja par ārstu praksēm bija jāatmet, jo lielākā daļa no ārstiem nomā telpas veselības centros un privātās klīnikās. Rezultātā nominācijas piešķirtas kategorijās "Pacientam draudzīgākā slimnīca Latvijā", "Pacientam draudzīgākā poliklīnika Latvijā" un "Pacientam draudzīgākā privātā ārstniecības iestāde Latvijā".
I. Neimane skaidro, ka pacientiem draudzīgas vides noteikšanas kritēriji un principi ir bijuši vienkārši un katram labi saprotami: informācijas un vides pieejamība, kā arī labvēlīgs psiholoģiskais klimats. SUSTENTO, uzaicinot ārstniecības iestādes piedalīties konkursā, izsūtīja vēstules ar pārbaudes jautājumiem un skaidrojumiem, ko saprast ar katru no minētajiem kritērijiem. Tā, piemēram, informācijas pieejamību nosaka, vai ziņas par ārstu pieņemšanas laikiem un izmeklējumiem atrodama pie reģistratūras un lielākajās iestādēs arī pie attiecīgā kabineta, vai informācija izvietota acu augstumā un vai burtu lielums ir atbilstošs arī cilvēkiem ar redzes problēmām, vai teksts ir pacientiem viegli saprotams u.tml.

Banner 280x280
Banner 280x280
Banner 280x280

Rēķināmies ar pacientu laiku
"Ir liels gods vieniem no pirmajiem Latvijā saņemt šādu atzinību, mums tā ir ļoti augsta latiņa," atzīst pirms pusotra gada atvērtās veselības klīnikas "Premium Medical" vadītāja Signe Dauškane-Platace, kuru daudzi vēl atceras kā bijušo Latvijas Pacientu tiesību biroja dibinātāju un ilggadējo vadītāju. S. Dauškane-Platace skaidro, ka jau privātās klīnikas izveidošanas pirmsākumos mērķis bijis rūpēties ne vien par to, lai ikviens klīnikas apmeklētājs saņemtu augsti profesionālu ārstu sniegtos medicīniskos pakalpojumus, bet arī teicamu apkalpošanu un servisu.
"Laikā, kad valsts apmaksātie medicīnas pakalpojumi sarūk un pieaug pacientu līdzmaksājumi, cilvēki sāk izvērtēt, kurai ārstniecības iestādei uzticēt savas veselības aprūpi. Priekšroka būs tām, kas izrādīs labvēlīgu, pacienta veselībā ieinteresētu attieksmi un rēķināsies ar pacienta vajadzībām. Mūsu klīnikas klientiem ir ļoti svarīgi, lai iepriekš pierakstoties pie speciālista, viņi norādītajā laikā arī tiktu pieņemti, lai nebūtu kā citviet jāskaidrojas ar garās rindās sēdošiem apmeklētājiem. Tāpēc mūsu pacientu vidū ir ne vien rīdzinieki, bet arī citu Latvijas pilsētu iedzīvotāji. Viņi saprot, ka ekonomija būs pat ceļā pavadītais laiks, jo tiks pieņemti norādītajā stundā. Pacientiem arī jābūt pārliecinātiem, ka ārsts viņus neizmeklēs steigā, bet pilnībā atvēlēs izmeklējumam paredzēto laiku, tāpēc mēs pacientus informējam gan par pakalpojumu izmaksām, gan arī par vizītes ilgumu, kāds tiem paredzēts. Tāpat pašsaprotami, ka uzgaidāmajās telpās jāvalda mājīgai gaisotnei, lai mūsu darbinieki ikvienu sagaidītu ar smaidu un labvēlīgu attieksmi," stāsta "Premium Medical" vadītāja.

Uzlabojumi neprasa lielus ieguldījumus
"Diemžēl vēl aizvien ārstniecības iestāžu apmeklētājiem, arī tiem, kuriem pat nav īpašu vajadzību pārvietoties ratiņkrēslā un līdz ar to izmantot speciālu aprīkojumu, jāizjūt psiholoģiska spriedze, jo reģistratūrās jāizstāv garas rindas, uzgaidāmajās telpās nepietiek vietas, kur apsēsties, iepriekšējā pieraksta laiks nesakrīt ar ārsta pieņemšanas laiku, nav skaidra informācija par pakalpojumu cenām, apmaksas kārtību, tualetes ir aizslēgtas vai par maksu, nav pieejams ūdens u.tml.  Tāpēc iesākumā, veicot pacientu aptauju, nācās uzklausīt daudz negatīvu atsauksmju, tikai ar laiku sāka pamanīt arī pozitīvo," norāda SUSTENTO pārstāve I. Neimane.
"Lai redzamā vietā izvietotu informāciju un norādes, nav nepieciešami milzu ieguldījumi. Arī tad, ja jāierīko invalīdiem paredzētu tualeti, reizēm ir jānojauc tikai plāna starpsieniņa – tas nemaksā gandrīz neko, nemaz nerunājot par draudzīgu personāla attieksmi pret ārstniecības iestādes apmeklētājiem." Viņu patīkami pārsteidzis fakts, ka, piemēram, Vidzemes slimnīcā korpuss, kur izvietota iestādes administrācija, bijis mazāk remontēts nekā pacientiem atvēlētās telpas. "Parasti jau ir pretēji – uzlabojumus sāk ar administrācijas galu," novērojusi I.Neimane.
Pacientu organizācijas ir gatavas konkursu par pacientam draudzīgākās ārstniecības iestādes nomināciju rīkot arī turpmāk, lai vienkāršie vērtējuma kritēriji kļūtu pašsaprotami un plāksnītes ar attiecīgu uzrakstu rotātu arvien vairāk medicīnas iestāžu. Esot radusies ideja novērtējumā iesaistīt arī aptiekas, tā veicinot arī zāļu tirgotavas vairāk parūpēties par apmeklētāju vajadzībām.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Diemžēl, gadiem ejot, ar ādas kopšanu vien ir par maz – lai saglabātu izskatu, kādu to vēlamies redzēt, bieži vien bez ķirurģijas neiztikt. Tāpēc Dr. Mauriņa klīnika Mežaparkā līdztekus jau tā plašajam pakalpojumu klāstam tagad piedāvā arī plastiskās ķirurģijas operācijas, tā nodrošinot pilnvērtīgu un kvalitatīvu aprūpi vienuviet.

Aktuālie piedāvājumi

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Kvalitatīvs matracis var ievērojami uzlabot cilvēka dzīves kvalitāti, nodrošinot komfortu un cieņpilnu aprūpi dzīves visgrūtākajos brīžos. Investīcijas šādā matracī ir ieguldījums pacienta veselībā un labklājībā, kas sniedz ieguvumus gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.

Novērs muguras sāpes!

Novērs muguras sāpes!

Vai kaut vienu reizi dzīvē esi jutis muguras sāpes, īpaši muguras lejasdaļā? “Veselības sporta stacijas” treneri nodarbībās risina sūdzības par muguras sāpēm savas kompetences ietvaros un sadarbojoties ar citu jomu speciālistiem. 

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Rīgā tiek piedāvātas dažādas SPA iespējas, sākot no sabiedriskām iestādēm līdz augstas klases SPA. Ideāla SPA izvēle Rīgā ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Uzzināsim vairāk, kāpēc izvēlēties Inlux SPA!

Video

Produktu testi

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Perfecto" piedāvā testēt FITY dabas pulverus pēc izvēles – Nātru, Gārsas vai Balandas pulveri.

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Fit & Healthy" piedāvāja izmēģināt zīmola "OstroVit" uztura bagātinātāju - magnija bisglicinātu.

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar dabiskās kosmētikas zīmolu RUUTe® piedāvāja testēt sejas krēmu Roze, kas domāts jebkuram sejas ādas tipam, arī sausai un iekaisušai ādai.

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Zepter International Baltic" piedāvāja testēt "Myion" – inovatīvu portatīvo gaisa attīrītāju.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Atklāj īpašo Japānas skaistuma noslēpumu, kuru izstrādājuši Jāpānas zinātnieki. Dr.Ohhira® produkti – augstākās kvalitātes Japānas kosmētika un uztura bagātinātāji.

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery ir Latvijas zīmols, kas no 2018. gada izstŗādā un ražo gaisa kompresijas ierīces, ko izmanto limfodrenāžas un sporta atjaunošanās nolūkos. Šīs iekārtas ir iecienījuši fizioterapeiti, sporta ārsti un masāžas speciālisti visā pasaulē, kā arī tos lieto visi top Latvijas atlēti.