Aptiekas met izaicinājumu kosmētikas ražošanas nišā
Aptiekas metušas izaicinājumu kosmētikas ražošanas nišā, raksta laikraksts "Dienas Bizness".
"Saules aptieka" piedāvā izgatavotus sejas krēmus un attīrošos produktus, bet tuvākajā nākotnē plānots uzsākt krēmu gatavošanu vīriešiem pēc skūšanās, kā arī īpaši saudzējošu krēmu bērniem. Patlaban ar diagnostikas palīdzību ir iespējas noskaidrot precīzu cilvēka ādas stāvokli un īpatnības un pagatavot viņam atbilstošu krēmu, skaidro "Saules aptiekas" valdes priekšsēdētājs Artūrs Belēvičs.
"Pirms pagatavojam šo krēmu, ar speciālu aparatūru veicam ādas diagnostiku - nosakām ādas mitruma līmeni, elasticitāti, taukainību, ādas pigmentāciju u.c. Tad pēc iegūtiem rezultātiem pagatavojam atbilstošu krēmu. Krēma pagatavošanai izmantojam īpašas izejvielas, kuras nesatur konservantus un citas ādai agresīvas un nevēlamas sastāvdaļas. Kā pamatvielu jeb bāzes krēmu izmantojam vielu ar īpašu struktūru - lamelāro emulsiju. Tā ir patentēta struktūra un tās nosaukums ir DMS (dermal membrane structure)," stāsta uzņēmējs.
Individuāli pagatavots sejas krēms maksā vidēji 25-30 latus.
Latvijas ekokosmētikas uzņēmuma "Madara Cosmetics" direktors un līdzīpašnieks Uldis Iltners atturīgi komentē "Saules aptiekas" aktivitātes, pieļaujot, ka interese par šādu iespēju vairāk varētu būt cilvēkiem, kuriem ir problēmas ar sejas ādu.
Kopumā viedoklis par "Saules aptiekas" aktivitātēm kosmētikas nišā viņam ir neitrāls - tās lielu revolūciju kosmētikā neraisīs.
Patlaban katrs pakalpojumu sniedzējs izvēlas savu nišu, un šajā gadījumā "Saules aptieka" ir izvēlējusies individuālu pieeju klientiem, kas ir vērtējami pozitīvi, norāda "Euroaptiekas" valdes priekšsēdētāja Inga Zemdega-Grāpe.
Plānu kosmētikas ražošanā "Euroaptiekai" patlaban nav, bet Zemdega-Grāpe pieļauj, ka kosmētikas ražošana varētu būt saistoši tieši nelielām aptiekām vai to tīkliem. Tiesa, Latvijā kosmētikas jomā ir liels potenciāls, jo šobrīd, pēc viņas teiktā, aptieku ieņēmumu grozā īpatsvars no kosmētikas pārdošanas ir niecīgu 34% apmērā. Tas skaidrojams arī ar to, ka Latvijā ir grūti atrast kosmētikas piegādātāju, kas ne tikai preci piegādātu, bet nodrošinātu, piemēram, kosmētikas produktu konsultācijas.
Kā raksta "Dienas Bizness", arī turpmāk ir sagaidāms, ka aptiekas aizvien vairāk piedāvās jaunas iespējas klientiem. Piemēram, pavasarī "Ģimenes aptiekas" paziņoja, ka tās filiālēs varēs iegādāties arī slavenu zīmolu smaržas.
Savukārt "Euroaptieka" sadarbībā ar AAS "Seesam Latvia" piedāvā iespēju iegādāties jauna veida veselības apdrošināšanas produktu - gripas polisi.
Rīga, 28.okt., NOZARE.LV.