medicine.lv skaitļos

Lietotāji online221
Aktīvie uzņēmumi12660
Nozares raksti11791
Ekspertu atbildes21477
Aptauja: Apmierinātība ar dzeramo ūdeni pieaug, tomēr Eiropas rādītājus nesasniedz : Latvijas veselības portāls | medicīnas uzņēmumi | medicine.lv

Aptauja: Apmierinātība ar dzeramo ūdeni pieaug, tomēr Eiropas rādītājus nesasniedz

Veselības inspekcija ar aptaujas anketas palīdzību centusies noskaidrot iedzīvotāju apmierinātību ar dzeramo ūdeni.

Anketu bija iespējams latviešu un krievu valodā aizpildīt inspekcijas mājaslapā un inspekcija apkopoja datus par 471 aizpildīto anketu. Aptaujas dati atsevišķos jautājumos tika salīdzināti ar Sabiedrības veselības aģentūras 1999. un 2007. gadā veikto pētījumu, kurā tika noskaidrots veselību ietekmējošo vides faktoru pašvērtējums, atsevišķu sadaļu atvēlot arī dzeramā ūdens jautājumiem.

Aptaujā tika atklāts, ka 74% cilvēku ūdeni lieto no centralizētās ūdensapgādes sistēmas. 28% lieto fasēto dzeramo ūdeni, 16% - no akas, 8% - no dziļurbuma, 6% - avota ūdeni un 2% izmanto citu ūdeni.

Jautājot par to, vai dzeršanai tiek lietots krāna ūdens, 12% aptaujāto sacīja, ka viņi dzer krāna ūdeni, bez papildu apstrādes šo ūdeni lieto 31% aptajuāto, bet 15% - ūdeni papildu filtrē, 42% krāna ūdeni dzer tikai pēc vārīšanas.

Salīdzinot ar 1999.gadu, no 36% līdz 50% ir pieaudzis to patērētāju skaits, kuri ir pilnībā apmierināti ar piegādātā ūdens kvalitāti. Ar dzeramā ūdens kvalitāti nav apmierināti 25% respondentu Salīdzinot ar 1999.gadu, neapmierināto respondentu īpatsvars ir samazinājies - iepriekš 31 % pauda savu neapmierinātību ar ūdens kvalitāti.

2007. gadā iedzīvotāju neapmierinātība ar piegādātā dzeramā ūdens kvalitāti galvenokārt ir saistāma ar nosēdumiem ūdenī (53 %), piegaršu (46 %) un krāsu (42 %). Ceturtā daļa respondentu atzīmēja arī neapmierinošu ūdens smaržu, bet 5 % norādīja citus iemeslus – galvenokārt lielo dzelzs saturu un cietību (bija iespēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus). Savukārt 2011.gada aptauja parāda, ka galvenais neapmierinātības iemesls ir ūdens piegarša (42%) un nosēdumi (38%), 10% aptaujāto sūdzas par dzeramā ūdens nepieĦemamu krāsu, 7% par smaržu, bet 3% neapmierina piedāvātā ūdens temperatūra.

Aptaujā noskaidrots, ka kopumā tikai 21% respondentu ir informēti par dzeramā ūdens kvalitāti mājoklī. Savukārt analizējot atbildes, ko snieguši iedzīvotāji, kas ikdienā lieto ūdeni no akas, par šī ūdens kvalitāti ir informēti 40% respondentu.

Atbildot uz jautājumu Vai Jūs uzticaties savam ūdens piegādātājam, pozitīvu atbildi sniedzis 61% respondentu. Vērā ņemams ir fakts, ka piegādātājam uzticas visi tie centralizēto ūdeni lietojošie respondenti, kuri ir apmierināti ar ūdens kvalitāti, lieto ūdeni dzeršanai bez papildus apstrādes. Diemžēl šādu respondentu īpatsvars ir tikai 10% no visiem respondentiem, kuru mājoklī pieejams centralizētās ūdensapgādes ūdens. Vienlaikus par dzeramā ūdens tarifu samērīgumu piekrītoši izsakās 53% respondentu, kas sakrīt ar vidējiem rādītājiem Eiropas Savienības dalībvalstīs.

Respondentiem bija lūgts izteikt viedokli arī par dzeramā ūdens uzraudzībā un kontrolē iesaistīto institūciju darbības efektivitāti. Lielākajai daļai no aptaujāto nav informācijas par šo institūciju darbību (45%), kā efektīvu uzraugošo institūciju darbību vērtē 5% aptaujāto, savukārt 13% uzskata, ka dzeramā ūdens uzraudzībā iesaistīto institūciju darbība ir slikta. 37% respondentu šo institūciju darbību vērtē kā apmierinošu.

Kopumā aptaujas dati liecina, ka apmierinātība ar dzeramo ūdeni Latvijā ir zemāka par vidējo līmeni Eiropas Savienībā. Eiropas Komisijas finansētās sabiedriskās domas izpētes iestādes Eirobarometrs 2005.gada pētījums rāda, ka Eiropas patērētāji ar ūdens piegādi kopumā ir apmierināti. Apmierinājuma līmenis ar ūdens servisu visaugstākais bija Beļģijā – 86%, bet viszemākais Itālijā – 65%. Lielākā daļa patērētāju savu ūdeni vērtē kā labu (93%), lai gan Ungārija un Baltijas valstu respondenti piegādāto ūdeni vērtē kā sliktu un ļoti sliktu.

 

Banner 280x280
Banner 280x280
Banner 280x280

Ilze Mežniece

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Jaunums Dr. Mauriņa klīnikā – plastiskā ķirurģija

Diemžēl, gadiem ejot, ar ādas kopšanu vien ir par maz – lai saglabātu izskatu, kādu to vēlamies redzēt, bieži vien bez ķirurģijas neiztikt. Tāpēc Dr. Mauriņa klīnika Mežaparkā līdztekus jau tā plašajam pakalpojumu klāstam tagad piedāvā arī plastiskās ķirurģijas operācijas, tā nodrošinot pilnvērtīgu un kvalitatīvu aprūpi vienuviet.

Aktuālie piedāvājumi

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Pretizgulējumu matrači pacientu dzīves kvalitātes uzlabošanai 

Kvalitatīvs matracis var ievērojami uzlabot cilvēka dzīves kvalitāti, nodrošinot komfortu un cieņpilnu aprūpi dzīves visgrūtākajos brīžos. Investīcijas šādā matracī ir ieguldījums pacienta veselībā un labklājībā, kas sniedz ieguvumus gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.

Novērs muguras sāpes!

Novērs muguras sāpes!

Vai kaut vienu reizi dzīvē esi jutis muguras sāpes, īpaši muguras lejasdaļā? “Veselības sporta stacijas” treneri nodarbībās risina sūdzības par muguras sāpēm savas kompetences ietvaros un sadarbojoties ar citu jomu speciālistiem. 

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Kā izvēlēties sev piemērotu SPA Rīgā?

Rīgā tiek piedāvātas dažādas SPA iespējas, sākot no sabiedriskām iestādēm līdz augstas klases SPA. Ideāla SPA izvēle Rīgā ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Uzzināsim vairāk, kāpēc izvēlēties Inlux SPA!

Video

Produktu testi

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

FITY unikālie dabas zaļie pulveri Nātre, Gārsa un Balanda – Latvijas dabā augošās nezāles, kuru vērtību tik retais apzinās!

Novembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Perfecto" piedāvā testēt FITY dabas pulverus pēc izvēles – Nātru, Gārsas vai Balandas pulveri.

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Testa rezultāti: OstroVit magnija bisglicināts normālai nervu sistēmas un muskuļu darbībai

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Fit & Healthy" piedāvāja izmēģināt zīmola "OstroVit" uztura bagātinātāju - magnija bisglicinātu.

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Testa rezultāti: RUUTe® Sejas krēms Roze

Septembrī Medicine.lv sadarbībā ar dabiskās kosmētikas zīmolu RUUTe® piedāvāja testēt sejas krēmu Roze, kas domāts jebkuram sejas ādas tipam, arī sausai un iekaisušai ādai.

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Testa rezultāti: Zepter Myion – izbaudi tīru gaisu, lai kurp tu dotos!

Oktobrī Medicine.lv sadarbībā ar SIA "Zepter International Baltic" piedāvāja testēt "Myion" – inovatīvu portatīvo gaisa attīrītāju.

Izstāsti Latvijai veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Dr. Ohhira Kolagēns: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Atklāj īpašo Japānas skaistuma noslēpumu, kuru izstrādājuši Jāpānas zinātnieki. Dr.Ohhira® produkti – augstākās kvalitātes Japānas kosmētika un uztura bagātinātāji.

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery: Izstāsti Latvijai – Veselības receptes

Aerify Recovery ir Latvijas zīmols, kas no 2018. gada izstŗādā un ražo gaisa kompresijas ierīces, ko izmanto limfodrenāžas un sporta atjaunošanās nolūkos. Šīs iekārtas ir iecienījuši fizioterapeiti, sporta ārsti un masāžas speciālisti visā pasaulē, kā arī tos lieto visi top Latvijas atlēti.