Aptauja: Latvijas sievietēm pietrūkst laika miegam un rūpēm par sevi
Rīga, 8.marts, LETA. Sievietēm Latvijā pietrūkst laika miegam un rūpēm par sevi, liecina Latvijas farmācijas kompānijas AS "Grindeks" un pētījumu kompānijas "GfK Baltic" iedzīvotāju veselības paradumu pētījums.
Kā noskaidrots aptaujā, katra desmitā sieviete atzīst miega trūkumu, turklāt katra piektā, kas atrodas bērna kopšanas atvaļinājumā, jūtas neizgulējusies. Vairāk nekā puse sieviešu un trešdaļa vīriešu uzskata, ka rūpes par sevi ir labas pašsajūtas priekšnoteikums.
Tomēr katra trešā sieviete un katrs piektais vīrietis atzīmē, ka gādājot par citiem, bieži aizmirst parūpēties par sevi. Arī nakts vidū pamostoties, sievietes divtik vairāk domā par attiecību un veselības problēmām.
Katra piektā aptaujātā uzskata, ka viņu organisms būtu pateicīgs, ja aktīvāk sportotu, katra desmitā - ja ēstu veselīgāk, un tikpat - ja atmestu smēķēšanu.
Vairāk nekā puse jeb 60% sieviešu un 44% vīriešu domā, ka viņiem ir liekais svars. Tomēr, salīdzinot ķermeņa masas indeksus, atklājas sieviešu paškritiskums - faktiski 47% sieviešu, 52 % vīriešu ir liekais svars vai aptaukošanās. Tāpat sievietes ir vairāk vērstas uz rīcību - pamanot svara pieaugumu par pieciem liekiem kilogramiem, 32% sieviešu, bet 17% vīriešu sāk ievērot diētu.
Kā ziņots, "Grindeks" un "GfK Baltic" iedzīvotāju veselības paradumu pētījums liecina, ka Latvijas iedzīvotāji rūpes par sevi parasti atliek malā, jo viņiem svarīgāk šķiet gādāt par citiem un veikt steidzamus darbus.
Tāpat Latvijas iedzīvotāji uzskata, ka rūpes par sevi ir egoisms, secināts pētījumā.
Pētījumā arī noskaidrots, ka katrs ceturtais vēlas mainīt ēšanas paradumus vai veidot aktīvāku dzīvesveidu, katrs piektais - atmest smēķēšanu, vēl citi - uzlabot miega ieradumus, nelietot alkoholu, vairāk atpūsties.
Aicinot iedzīvotājus pievērst uzmanību sev un savai veselībai, "Grindeks" sākusi informatīvu kampaņu, lai iedzīvotājiem atgādinātu, ka rūpes par sevi ir ne vien cilvēka labsajūtas, bet veselības pamats. Kampaņa varētu ilgt vienu gadu.
"GfK Baltic" Latvijas interneta lietotāju pētījumu veica 2016.gada oktobrī, aptaujājot 1005 respondentus vecumā no 16 līdz 65 gadiem. Vairāk nekā puse jeb 54% aptaujāto respondentu bija sievietes.