medicine.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi12659
Nozares raksti11791
Ekspertu atbildes21477
Kā parvarēt bailes no zobārsta, kas ilgst gandrīz jau visu mūžu?

Kā parvarēt bailes no zobārsta, kas ilgst gandrīz jau visu mūžu?

TEO 2005. gada 20. februāri

Kā parvarēt bailes no zobārsta, kas ilgst gandrīz jau visu mūžu?

Atbildes:

  • 2012. gada 25. jūnijā
    Zinātniski to varētu definēt kā „stomatofobija”, tas ir absolūti psiholoģiskas dabas fenomens. Tās izcelsmes avoti katram pacientam protams var būt ļoti individuāli un personiskas dabas rakstura iezīmes, kuras varētu būt meklējamas jau agrā bērnībā (katram vien pietiek atsaukt atmiņā tos briesmīgos urbjus ar neganto troksni, uzbāzīgo ētera izgarojumus un „laišanos”pa skolas gaiteņiem no ikkadējas zobārsta pārbaudes, lai saprastu par ko iet runa). Neskatoties uz to, pamatvilcienos to varētu definēt ar sekojošām un absolūti nepieciešamām kvalitātēm, kas ir attiecināmas uz katra ārstējošā ārsta un tā asistenta darbu. Šeit kā pamatelementi pirmāmkārtām jāmin: 1- pacienta un ārsta labais kontakts, 2- ārsta iejūtība un apkārtējā vide (kabinets), 3 -miers, drošības sajūta, kuru ārsts pārnes uz savu pacientu (šīs īpašības attiecināmas arī uz ārsta asistentu), 4 - mierīgi un vietā izteikts iejūtīgs vārds un iedrošinājums, kādas pavisam ārpus zobārstniecības tēmas risinājums šeit būtu ļoti vietā, būtībā tēma, kura atvirzītu pacienta nomākto prātu par kādreiz izjustām sāpēm zobārsta krēslā un ar to izraisītājām nepatīkamajām asociatīvajām sajūtām. Nenoliedzami kā apliecinājums un galamērķis visam iepriekš minētajam ir padarītā darba pozitīvais iznākums kā rezultātā pacients aiziet no kabineta apmierināts, neizjutis sāpes un tīri psiholoģiski nomierinājies, jo tādejādi zemapziņā sāk nostabilizēties doma, ka zobu ārstniecība nebūt nav sāpīgs un nepatīkams pasākums . Ceru, ka kaut vai daļēji būšu palīdzējusi Jums,Teo sākotnēji psiholoģiski pozitīvi noskaņoties uz zobārsta apmeklējumu.

    Dace Lore, zobārste

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.