medicine.lv skaitļos

Lietotāji online395
Aktīvie uzņēmumi12790
Nozares raksti1631
Ekspertu atbildes21477
Kādus profilaktiskus pasākumus varu ieviest ar muguras problēmām?

Kādus profilaktiskus pasākumus varu ieviest ar muguras problēmām?

Līva Kristiāna Zīverte 2023. gada 19. novembrī

Labdien!

Esmu 17 gadus veca meitene. Problēmas ar muguru man parādījās apmēram kopš 12 gadu vecuma. Tajā vecumā bieži nēsāju smagu mugursomu uz labā pleca, kā rezultātā sākās problēmas kreisajā plecā. Viena lāpstiņa man ir citādāk nekā otra. Ejot pie ārsta 13 gados, man esot bijusi “savilkta kreisā puse”. Šobrīd man jau ilgu laiku krakšķ gan kreisā lāpstiņa, gan kreisā gūža. Es gan esmu vēl rindā Vaivaros līdz 18 gadu vecumam, bet jāatzīst, ka neesmu pietiekami tam pievērsusi uzmanību un šobrīd cenšos sev vairāk likt vingrot, pievērsties tam utt. Ikdienā mēdz arī pasāpēt, rokas jau sen man ātri gurst uz kustībām, kad kaut kas jāceļ, vai rokas jātur augstāk. Piemēram, gludinot ar tvaika gludekli, ātri nogurstu, atpūšos, tad turpinu u.tml. Esmu izslēgusi no savas ikdienas jebkāda veida somas, kas nēsājamas uz viena pleca tāpat arī mugursomu vienmēr nēsāju uz abiem. Man jautājums, kādus profilaktiskus pasākumus es varētu ieviest? Vai ārstnieciskās masāžas tam palīdz un, ja jā, tad kur? Jebkurā slimnīcā vai veselības centrā, vai ir kā jāskatās sīkāk, pie kā iet? Vai teipošana varētu palīdzēt? Varbūt vēl kas?

Paldies!

Atbildes:

  • 2023. gada 9. decembrī
    Labdien!

    Jūsu gadījumā būtu labi konsultēties pie fizioterapeita, kurš veiks Jums funkcionālo izmeklēšanu (muskuļu spēka un muskuļa garuma noteikšana, stājas novērtējums, kā arī izvērtēs Jūsu fizisko stāvokli), tad tālāk Jums ieteiks, ko labāk darīt - vai tā būtu ārstnieciskā vingrošana, masāža vai kāda cita veida terapija pie fizioterapeita, vai papildus vēl kāda no terapijām.

    Ar cieņu,

    Daina Streļča, sertificēta fizioterapeite, "Veselības centrs Medeors pluss", SIA

  • 2023. gada 9. decembrī
    Labdien!

    Profilakse muguras sāpēm ir ikdienas kustību/ paradumu pārskatīšana: Nesēdēt asimetriskās pozās, nesēdēt vienā pozā ilgāk par 30-40 min.; pietiekoši kustēties (pastaigas, velo, peldēšana, dejas, sports u.tml.); smagumus pārnēsāt mugursomā (kā sapratu - šis tiek ievērots); vingrošana - mājās turpināt vingrojumus, ko parādīs (vai parādīja) fizioterapeits. Masāža var palīdzēt, bet tam būs īstermiņa efekts, ja netiek ievērots pārējais.

    Ilze Bērziņa, FRM ārste, "Rehabilitācijas centrs Līgatne", SIA, Dienas stacionārs

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.