medicine.lv skaitļos

Lietotāji online344
Aktīvie uzņēmumi12790
Nozares raksti1631
Ekspertu atbildes21477
Vai šie simptomi ir tikai dēļ veģetatīvās distonijas, vai arī liecina arī par sirds problēmām?

Vai šie simptomi ir tikai dēļ veģetatīvās distonijas, vai arī liecina arī par sirds problēmām?

Alise 2021. gada 17. novembrī

Labdien!

Man ir 20 gadi, un jau vairākus gadus man diagnosticēta depresija un veģetatīvā distonija. Kādu laiciņu bija miers, bet tagad distonija ir ļoti saasinājusies. Pēdējo nedēļu šķiet, ka sirds pukst lēnāk nekā vajadzētu, kaut gan pulss parasti ir ~90-105. Vēl pamanīju, ka, strauji notupjoties, sirds uztaisa pāris lēnus sirdspukstus ar lielām pauzēm pa vidu (nezinu, varbūt tas ir normāli). Vēl katru vakaru sākas panikas lēkmes, kad sirds sāk taisīt pārsitienus, šķiet, ka nomiršu, sajūtas šausmīgas..

Sirdij ir uztaisīts eko, eho un holteris, viss ok, ja neskaita tahikardiju (vidējais pulss dienā ~120-125 un augstākais reģistrētais 178), bet man tāpat šķiet, ka kaut kas kārtībā. Ieēst arī neko nevaru, viss izraisa vemšanu. Sāp galva un krūškurvis, nevaru ilgstoši nostāvēt kājās, visu laiku smagi elpoju, katru dienu pamostos ar domu, ka mirstu, un tā turpinās, līdz aizmiegu. Naktī arī esmu rāvusies augšā no tā, ka trūkst gaisa, āapēc bieži ir arī bail iet gulēt.

Eju pie psihiatres. No zālēm vakaros lietoju "Somnolu" un "Kventiaxu", kas vismaz pirms gulētiešanas ļauj nomierināties. Vēl ir izrakstīts "Brintellix", bet to vēl neesmu sākusi dzert, jo nevēlos antidepresantus dzert tukšā dūšā, kā arī ārkārtas gadījumos "Noofens", bet to man ir bail dzert (katru vakaru arī ir bail pirms miega zāļu ņemšanas, bail, ka tas kaut ko sliktu izdarīs sirdij) + sirds pilieni.

Vai šis ir tikai no distonijas vai arī var būt kaut kādas pēkšņi parādījušās sirds problēmas?

Paldies!

Atbildes:

  • 2021. gada 26. novembrī
    Labdien!

    No apraksta var spriest, ka visdrīzāk ir vainīga nestabilā, jūtīgā nervu sistēma. Tomēr vēl vēlams pārbaudīt vairogdziedzera hormonu līmeni un funkciju. Ja tā ir nervu sistēmas problēma, tad vēlams pievienot antidepresantu terapiju, jo tikai "Somnols" un "Kventiax" šo neizārstēs.

    Ar cieņu,

    SIA "Klīnika Dzintari", "Klīnika Dzintari", SIA

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.