medicine.lv skaitļos

Lietotāji online88
Aktīvie uzņēmumi12742
Nozares raksti1341
Ekspertu atbildes20871
Vai tā ir veģetatīvā distonija?

Vai tā ir veģetatīvā distonija?

Jānis 2021. gada 8. augustā

Labdien!

Vīrietis, 25 gadi. Sportoju ne īpaši regulāri, bet tīņa vecumā esmu vairākas reizes nedēļā gājis ārā ar velosipēdu un bieži staigājis - vairākas reizes nedēļā. Tāpat arī tagad regulāri braucu ar velosipēdu, vismaz 1x nedēļā, un izstaigājos vismaz 1x, katru nodarbību daru pa 1-2h.

Tomēr pēdējās nedēļās ieēdot bija tāda pilnuma sajūta un krampji ap vēderu. Vienu dienu atnācu pēc pastaigas ārā, un sāka rokas tirpt, likās ka sirds stājas, tad uznāca panika un sirds ritms palielinājās apsēžoties. Izsaucu ātro palīdzību, uztaisīja kardiogrammu, spiediens bija liels un pulss arī, iedeva "Metoprolol", un EKG rādīja normāli. Tad tas viss pārgāja līdz nākošās dienas vakaram, kad izgāju no mājas, un pulss strauji uzgāja uz 166. Pastaigāju lēnām un dziļi elpoju, tad tas normalizējās.

Otrajā reizē arī ātri gāja sirds, trīcēja rokas, lūpas, tāpēc izsaucu ātro palīdzību vēlreiz, viņi iedeva atkal "Metoprolol" un ieteica "Lexotanil". Situācija normalizējas un visu nākošo dienu pašsajūta bija normāla. Taustot pulsu, tas bija ritmisks pēc "Metoprolol".

Dažas dienas vēlāk drošības pēc biju aizgājis uz slimnīcas neatliekamās palīdzības nodaļu vienu vakaru, jo visu dienu bija nogurums un nespēks, krūtīs spiediens. Neatliekamajā palīdzības pieņemšanā bija lielāks spiediens un pulss bija ļoti neregulārs, sirds iet un tad vienu brīdi daži sitieni ātrāki, un tā atkal, tad mani nozīmēja uz izmeklēšanu, kur paņēma asins testu, uztaisīja EKG un pateica, ka viss ir normāli, un laida mani mājās.

Ārsts izrakstīja "Noofen" (250mg 1x), slimnīcā ieteica "Adaptol" (500mg 3x dienā). Lietojot "Noofen" un "Adaptol" bija tāda sajūta, ka sirds, pieceļoties no krēsla, netiek līdzi un ir lielāka pauze, tad tā sit ar stiprāku sitienu, un es drusku apreibstu, apsēžoties sirds sitas ar lielāku ritmu, šajos gadījumos ir bijusi spiedoša sajūta krūtīs, un spiedošā sajūta pazuda uz dažām stundām, kad iedzēru "Lexotanil".

Pulsu varu konstanti mērīt ar fitnesa pulksteni, tāpat arī apguļoties kādu laiku pulss man ir 55, un miegā tas ir bijis pat 42 - 60, nezinu, vai tas ir normāls, ņemot vērā, ka es esmu regulāri arī sportojis un ziemas laikā regulāri staigājis lielus attālumus (8 km ar 130 pulsu 1h 30 min.), ar velosipēdu esmu braucis 25 km regulāri ar 130-170 pulsu ap 1:20-1:40 h). Nekustīgi sēžot, ir brīži, kad pulss ir 58. Lietojot "Anaprilin" 10 mg, joprojām varu just tādus kā pārsitienus, sirds iet ritmā un tad pēkšņi stiprāks sitiens, vai vairāki sitieni ātrāki.

Vai tā ir veģetatīvā distonija, kā to īsti ārstēt?

Paldies!

Atbildes:

  • 2021. gada 7. septembrī
    Labdien!

    Visdrīzāk, Jums ir veģetatīvā distonija. Ieteicama vizīte pie ārsta - psihiatra, kas izvērtēs un nozīmēs nepieciešamo terapiju.

    Ar cieņu,

    Baiba Brokāne - Čekstere, ārste-psihiatre, "Veselības salons 888"

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.